מייק קרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק קרי
Mike Carey
דיוקנו הרשמי של קרי בקונגרס, 2021
דיוקנו הרשמי של קרי בקונגרס, 2021
דיוקנו הרשמי של קרי בקונגרס, 2021
לידה 13 במרץ 1971 (בן 53)
סבינה, אוהיו, ארצות הברית
שם מלא מייקל ט. ו. קרי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה המכון הצבאי מריון
אוניברסיטת המדינה של אוהיו
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-15 של אוהיו
4 בנובמבר 2021 – מכהן
(שנתיים ו־23 שבועות)

מייקל ט. ו. קריאנגלית: Michael T. W. Carey; נולד ב-13 במרץ 1971) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-15 של מדינת אוהיו, מאז נובמבר 2021. קרי, חבר המפלגה הרפובליקנית, נבחר לראשונה אל הקונגרס האמריקאי בבחירות מיוחדות שנערכו בעקבות התפטרותו של סטיב סטייברז. המחוז כולל את החלקים הדרומיים של בירת אוהיו, קולומבוס, וכן קהילות ממערב ומדרום לעיר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרי גדל בכפר סבינה (Sabina) שבמחוז קלינטון באוהיו. לאחר שלמד בבית הספר התיכון איסט קלינטון, הוא קיבל תואר אקדמי מסוג "Associate of Arts" בכלכלה מהמכון הצבאי מריון ולאחר מכן תואר ראשון בהיסטוריה מאוניברסיטת המדינה של אוהיו[1].

בשנים 1989–1999 שירת קרי במשמר הלאומי של צבא ארצות הברית. כסטודנט בקולג' עבד כעוזר של מרל גרייס קרנס, חברת הסנאט המדינתי של אוהיו[2]. לאחר מכן עבד כסגן נשיא לענייני ממשל ב-"American Consolidated Natural Resources", חברת פחם אמריקאית. בעבר הוסיף להיות יושב ראש מועצת המנהלים של איגוד הפחם באוהיו[3]. במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2004 ובאלו שאחריהן, פיתח קרי תעמולה שלילית נגד מועמדי המפלגה הדמוקרטית ג'ון קרי וברק אובמה[4].

בשנת 2021 קרי היה מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות המיוחדות אל בית הנבחרים של ארצות הברית שנערכו במחוז הקונגרס ה-15 של אוהיו. במהלך מסע הבחירות שלו, קרי זכה לתמיכה מצד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס[5]. קרי הוא חבר קרוב של קורי לבנדובסקי, מנהל מטה הבחירות של טראמפ במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016. לפי דיווחים שונים, לבנדובסקי סייע לקרי בהבטחת תמיכתו של טראמפ[6]. קרי מיקד את מסע הבחירות שלו סביב תמיכתו של טראמפ[6].

בבחירות המקדימות קיבל קרי את מרב התרומות הכספיות מבין 11 המתמודדים בפריימריז, כולל מתורמים מחוץ לאוהיו ואישים בתעשיות הפחם והכרייה[7]. המירוץ תואר על ידי פרשנים פוליטיים ועיתונאים כמבחן להשפעתו של טראמפ על הפוליטיקה הרפובליקנית[8]. קרי ניצח בבחירות המיוחדות ב-2 בנובמבר, והושבע לתפקידו כיומיים לאחר מכן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק קרי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Know your candidates Republican Primary for OH-15: Mike Carey, באתר Circleville Herald‏, 8 ביולי 2021 (באנגלית)
  2. ^ גארי הפנברגר, Congressional candidate Mike Carey on growing up in Clinton County, באתר wnewsj.com‏, 14 בספטמבר 2021 (באנגלית)
  3. ^ ג'קי קוסיניץ', Trump Pick in Ohio Slammed as ‘Swampiest Swamp Creature’, באתר דיילי ביסט, 9 ביולי 2021 (באנגלית)
  4. ^ דארן סמואלסון, Coal lobbyist mines anti-green vibe, באתר פוליטיקו, 28 ביוני 2021 (באנגלית)
  5. ^ לורה בישוף, Trump ally stumps for Mike Carey in 15th Congressional District race, באתר The Columbus Dispatch‏, 1 ביוני 2021 (באנגלית)
  6. ^ 1 2 ג'וש דוזי, Next test of Trump’s influence on the Republican Party: A crowded GOP primary fight for an Ohio House seat, באתר וושינגטון פוסט, 2 באוגוסט 2021 (באנגלית)
  7. ^ היילי בימילר, Trump-backed coal lobbyist Mike Carey leads fundraising in 15th Congressional District, באתר The Columbus Dispatch‏, 23 ביולי 2021 (באנגלית)
  8. ^ דן מריקה ומייקל וורן, Trump faces another primary test in Ohio House race, באתר CNN‏, 30 ביולי 2021 (באנגלית)