מיכאלה עשת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאלה עשת
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 7 במרץ 1962 (בת 62)
חדרה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאלה עשת (נולדה ב-7 במרץ 1962 בחדרה) היא שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עשת נולדה וגדלה בחדרה לזוג הורים שעלו מרומניה. היא אם חד הורית לבת.

עשת היא בוגרת הסטודיו למשחק ניסן נתיב מחזור 1988.

קריירה בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתיאטרון הקאמרי: ב-1989 שיחקה בהצגה "סוגרים את הלילה" מאת יוסף מונדי שביים ישראל גוריון. ב-1990 גילמה את מאשה בהצגה "שלוש אחיות" מאת צ'כוב שביים אהרון אלמוג. ב-1991 שיחקה בהצגה "הכלה וצייד הפרפרים" לצד שולי רנד[1], וה"נפטר מתפרע" שכתב וביים נסים אלוני. ב-1992 שיחקה בהצגה "העלמה ז'ולי" מאת יוהאן אוגוסט סטרינדברג שביים אהרון אלמוג[2]. ב-2008 גילמה את מיקה, התפקיד הראשי בהצגה "הגיל הנכון לאהבה" מאת יאיר לפיד שביים רוני פינקוביץ' (בהצגה זו החליפה את השחקנית מירב גרובר שעברה למצפה רמון באותה תקופה)[3].

בתיאטרון בית ליסין: ב-1990 שיחקה בהצגה "בוז לירח" מאת פאול סלאבולפס שביים איציק ויינגרטן[4]. ב-1996 שיחקה בהצגה "שבעה" שכתב וביים שמואל הספרי. ב-1998 שיחקה בהצגה "קופר" מאת יוסף בר-יוסף שביים מיכה לבינסון. בשנת 2000 שיחקה בהצגה "המים זוכרים" מאת שילה סטפנסון שביים הלל מיטלפונקט[5], שהייתה מועמדת בפרס התיאטרון הישראלי לפרס הקומדיה של השנה[6].

בתיאטרון הבימה, ב-1992 גילמה את דקלה ראובני בהצגה "תינוקות לילה" מאת א.ב יהושע שביים אהרון אלמוג.

בתיאטרון חיפה, ב-1993 שיחקה בהצגה "פלאטונוב" מאת צ'כוב שביים עודד קוטלר.

קריירה בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1994 שיחקה בסרטו של אמנון רובינשטיין "אחרי החגים" המספר את סיפורה של משפחת מהגרים פולנית שעולה לארץ ישראל עם אידאולוגיה של עבודה עברית, אך מתקשה להתאקלם ונאלצת להתמודד עם בעיות ומתחים פנימיים בין המשפחה.

ב-1996 שיחקה בסרט "סקס, שקרים וארוחת ערב" שכתבו ירמי עמיר ומירב בן-גוריון (ע"פ סיפור מאת עמיר). הסרט מספר את סיפורן של שלוש אלמנות צעירות הנפגשות לארוחת יום הולדת שחוגגות שתיים מהן, ומנסות כל אחת בדרכה להתמודד עם השכול הכואב.

ב-2004 גילמה את רחל גרליק, התפקיד הראשי בסרטו של יוסי סידר "מדורת השבט", המספר על משפחה דתית המנסה להתקבל ליישוב בשומרון[7]. ב-2010 השתתפה בסרטו של דובר קוסאשווילי "התגנבות יחידים" ע"פ ספרו של יהושע קנז, והשתתפה בסרט הביכורים של אלון זינגמן "בין השמשות"[8]; וגילמה את רחל חרות, אמא של יקיר (עוז זהבי) בסדרת הטלוויזיה "חיים אחרים". ב-2011 החלה לגלם את אשת ראש הממשלה, דיתי אגמון, בסדרת הטלוויזיה "ילדי ראש הממשלה"[9].

ב-2014 גילמה את בטי בסרט "מעל הגבעה" שכתב וביים רפאל נג'ארי[10]. באותה שנה גם שיחקה בתפקיד הראשי בסרט "פנסיון פראכט", המבוסס על ספרו של אהרון אפלפלד ״לילה ועוד לילה״[11].

ב-2015 גילמה את נאוה בסרטו של אלעד קידן "היורד למעלה".

ב-2016 שיחקה בסדרה "אורי ואלה" שכתבה דינה סנדרסון וביים יובל שפרמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]