מיכל בן-שחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

מיכל בן-שחר (נולדה ב-1974) היא מדענית ישראלית, פרופסור חבר לחקר המוח ובלשנות וראש המעבדה לנוירוביולוגיה של שפה במרכז לחקר המוח על שם לסלי וסוזן גונדה באוניברסיטת בר-אילן. עוסקת בעיבוד וייצוג שפה במוח, תחום התורם להבנת ליקויי קריאה וגמגום.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכל בן-שחר נולדה בקיבוץ יפעת. היא בוגרת התוכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן, ובעלת תואר מוסמך בהצטיינות בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. ב-2005 הוענק לה דוקטורט מאוניברסיטת תל אביב על עבודתה בפיתוח של שיטות הדמיה מוחית למחקר של ייצוג ועיבוד שפה במוח, בהנחיית פרופ' יוסף גרודזינסקי.

מחקר הפוסט דוקטורט שלה נערך במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת סטנפורד, בשיתוף עם פרופ בריאן וונדל (אנ'). המחקר התרכז בדרך שבה אזורי המוח המעורבים בקריאה מפתחים רגישות מוגברת למילים כתובות במהלך רכישת הקריאה.

בשנת 2008 הצטרפה לסגל האקדמי הבכיר של אוניברסיטת בר-אילן כחברת החוג לבלשנות וספרות אנגלית וחברה במרכז לחקר המוח ע"ש גונדה.

בשנים 2015 - 2016 הייתה פרופסורית אורחת במרכז הרפואי של אוניברסיטת סטנפורד.

בשנת 2017 התמנתה לראש הכנס הבינלאומי לנוירוביולוגיה של שפה ולחברת הוועד המנהל של האגודה הבינלאומית לנוירוביולוגיה של שפה[1]

בשנים 2018 - 2022 כיהנה בראש התוכנית ללימודי מדעי המוח באוניברסיטת בר-אילן.

מחקרים (מבחר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחקריה של ד"ר בן-שחר עוסקים במנגנונים המוחיים המעורבים בעיבוד שפה, ובשיטות הדמיה מוחית המאפשרים לזהות הבדלים בעיבוד שפה באוכלוסיות שונות. למשל, מחקריה מראים הבדלים בקישוריות מוחית אצל אנשים בוגרים בעלי גמגום התפתחותי, ומצביעים על הבדלים מוחיים בקישוריות במערכת השפה בילדים שנולדו פגים. בן-שחר הייתה מראשוני החוקרים בישראל שאימצו שיטות של הדמיה מוחית תפקודית (functional MRI) כדי לחקור כיצד המוח מעבד מאפיינים מורכבים של שפה כגון תחביר.

בסדרת מחקרים ביחד עם עמיתים, הראתה כיצד תהליך לימוד קריאה מתבסס על שינויים בקשרים במוח עם התפתחות בילדות, מחקרים אלו זכו לתהודה ופרסים[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.