מיכל קוויאטקובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכל קוויאטקובסקי
Michał Kwiatkowski
2015
2015
2015
לידה 2 ביוני 1990 (בן 33)
דז'ווני, פולין
כינוי קוויאטק
גובה 176 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 65 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות רב-גוני
קבוצה נוכחית קבוצת אינאוס
קבוצות עבר קאחה רורל, רדיושק, אטיקס-קוויק סטפ
הישגי שיא אלוף העולם (2014)
אלוף העולם נגד השעון קבוצתי (2013)
קטע בטור דה פראנס (2023)
אליפות פולין (2013)
סטראדה ביאנקה (2014, 2017)
מרוץ אמסטל גולד (2015, 2022)
E3 הארלבקה (2016)
מילאנו - סן רמו (2017)
קלאסיקה סן סבסטיאן (2017)
טירנו - אדריאטיקו (2018)
kwiato.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קוויאטקובסקי (במרכז) מנצח במאוץ במילאנו - סן רמו 2017 את סאגאן (משמאל) ואת אלאפיליפ (מימין)

מיכל קוויאטקובסקיפולנית: Michał Kwiatkowski, נולד ב-2 ביוני 1990) הוא רוכב אופניים פולני. נכון לעונת 2020 רוכב קוויאטקובסקי בקבוצת אינאוס הבריטית, ונחשב לרוכב רב-גוני, הניחן ביכולות טיפוס ומיאוץ. קוויאטקובסקי ניצח באליפות העולם באופני כביש לשנת 2014, ובכך זכה ללבוש את חולצת הקשת בענן בשנת 2015. בנוסף, הוא היה חבר בקבוצת אומגה פרמה-קוויק סטפ בעת שזכתה באליפות העולם במרוץ הקבוצתי נגד השעון בשנת 2013.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשית הקריירה שלו, זכה קוויאטקובסקי פעמיים באליפות אירופה באופני כביש עד גיל 19. ב-2007 ניצח במרוץ נגד השעון, וב-2008 שיחזר את ההישג. שנה לאחר מכן הפך קוויאטקובסקי לאלוף פולין מתחת לגיל 23. בשנת 2010 הפך למקצוען עם הצטרפותו לקבוצת קאחה רורל, וב-2011 עבר לקבוצת רדיושק.

אומגה פרמה-קוויק סטפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוויאטקובסקי עבר לקבוצת אומגה פרמה-קוויק סטפ בעונת 2012, והשיג תוצאות טובות עם ניצחון בפרולוג של דרידאחסה פון ווסט-פלאנדרן, מקום שני בדירוג הכללי בטור של פולין, ומקום שמיני בדירוג הכללי באנקו טור.

את עונת 2013 פתח קוויאטקובסקי בצורה טובה, כשסיים שני במרוץ וולטה או אלגארבה. בטירנו - אדריאטיקו סיים קוויאטקובסקי במקום הרביעי, וזכה בדירוג הרוכב הצעיר. הוא המשיך בהישגיו גם בקלאסיקות האביב, וסיים במקום הרביעי במרוץ אמסטל גולד, וחמישי בלה פלש ואלון. ביוני של אותה שנה ניצח קוויאטקובסקי באליפות פולין לבוגרים.

כושרו הטוב הביא לבחירתו לסגל אומגה פרמה לטור דה פראנס, וגם בו הציג יכולת טובה. הוא לבש את חולצת הרוכב הצעיר בשבוע הראשון, ואף סיים במקום השלישי בשני שלבים, ומקום רביעי פעמיים. את המירוץ סיים במקום ה-11 דירוג הכללי בהופעתו הראשונה בטור דה פראנס.

ב-2014 ניצח קוויאטקובסקי בקלאסיקה האיטלקית סטראדה ביאנקה. בעשרים הקילומטרים האחרונים למרוץ, רכב קוויאטקובסקי עם פטר סאגאן, אך לבסוף הצליח לפתוח ממנו פער מספיק בעלייה לסיינה. קוויאטקובסקי ניצח גם בוולטה או אלגארבה. הוא סיים במקום השלישי בלייז'–בסטון–לייז' ובלה פלש ואלון, ובמקום החמישי במרוץ אמסטל גולד. בטור של בריטניה סיים קוויאטקובסקי במקום השני בדירוג הכללי, ובמקום הראשון בדירוג הנקודות.

בספטמבר 2014 הפך קוויאטקובסקי לפולני הראשון שמנצח באליפות העולם באופני כביש. כשבעה קילומטרים לקו הסיום תקף קוויאטקובסקי לבדו, הצליח להישאר לפני קבוצת הרדיפה וזכה בחולצת הקשת בענן.

קבוצת סקיי (בהמשך - קבוצת אינאוס)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2016 עבר לקבוצת סקיי. הוא ניצח במרוץ הקלאסי E3 הארלבקה בבלגיה, לאחר שברח יחד עם פטר סאגאן כ-30 ק"מ לסיום והצליח לגבור על סאגאן במאוץ לקו הסיום.

בשנת 2017 היה קוויאטקובסקי אחד הרוכבים הבולטים ביותר במרוצים הקלאסיים; הוא ניצח במרוץ היוקרתי סטראדה ביאנקה ואחרי שבועיים ניצח במילאנו - סן רמו כשהקדים במאוץ מרתק אל קו הסיום את פטר סאגאן ואת ז'וליאן אלאפיליפ. היה זה ניצחונו הראשון במרוץ המשתייך לחמשת המונומנטים. בהמשך עונת מרוצי האביב סיים במקום השני באמסטל גולד, לאחר שנכנע לפיליפ ז'ילבר במאוץ של שניים, ובמקום השלישי בלייז'–בסטון–לייז'. בטור דה פראנס היה אחד הפועלים החשובים ביותר בקבוצת אינאוס וסייע לכריסטופר פרום לנצח במרוץ. כשבוע לאחר סיום המרוץ בצרפת ניצח בקלאסיקה סן סבסטיאן כשהקדים במאוץ את ארבעה חבריו לבריחה המנצחת.

בתחילת 2018 ניצח בטור אלגרבה בפורטוגל ובאמצע מרץ ניצח במרוץ הקטעים טירנו - אדריאטיקו, ובאוגוסט את הטור של פולין. בתחילת 2019 שינתה הקבוצה את שמה ל"אינאוס", בעקבות החלפת הספונסר הראשי שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיכל קוויאטקובסקי בוויקישיתוף


הקודם:
רוי קושטה
אלוף העולם במרוצי כביש
2014
הבא:
פטר סאגאן