מיכל קפטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מיכל קמחי)
מיכל קפטה
מיכל קפטה
מיכל קפטה
לידה 17 בדצמבר 1971 (בת 52)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכל קפטה (נולדה ב-17 בדצמבר 1971) היא שחקנית ודוגמנית ישראלית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטה גדלה בתל אביב, וכשהייתה בת עשר עברה עם משפחתה לרמת השרון.

הוריה הם דני ואטי קמחי. אביה הוא מוזיקאי, היה הבעלים של להקות חתונות ומועדוני לילה, לה אח ואחות.

בוגרת תיכון אלון ברמת השרון.

בצבא שירתה כמש"קית אומנים, במסגרת תפקידה הייתה מארגנת הופעות של אומנים בצבא. בגיל 18 הכירה את שון קפטה ואחרי הצבא נסעה לחיות איתו ביפן במשך שנה וחצי, שם מכרו תכשיטים בדוכנים. בגיל 23 התחתנו ונולדה להם בת.

קפטה תמיד רצתה להיות שחקנית וכששבה לישראל מיפן נפתח ערוץ 2 והיא ניגשה לאודישנים. הסדרה הראשונה בה השתתפה הייתה "עניין של זמן" ב-1995, בה גילמה את דמותה של דפנה, ילדה טובה, מלכת היופי של התיכון, שהיא בת זוגו של ליאור (ליאור כלפון). למדה משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב בשנים 1995–1996 ולמדה משחק מול מצלמה אצל רות דייכס בשנים 1997–1999.

בשנת 1999 השתתפה בסרט הפעולה האמריקאי "כוח דלתא אחד: הפטרול האחרון" בבימויו של ג'וזף דיטו ובכיכובם של ג'ון ריס-דייוויס, גארי דניאלס, מייק נוריס וזאב רווח. בסרט קיבלה קפטה את התפקיד הנשי הראשי, היא גילמה את דמותה של דיאנה אריקסון, רופאה, קצינה ולוחמת בכוח דלתא אחד; לצורך התפקיד היא עברה אימונים בקרב מגע ובירי. הסרט הוא בהפקתו של יורם גלובוס והוא צולם בים המלח וביריחו.

קפטה זכתה להד והחשיפה הציבורית הגדולים ביותר בישראל בעקבות השתתפותה בשתי הטלנובלות "לגעת באושר" ו"לחיי האהבה".

בטלנובלה היומית "לגעת באושר" גילמה קפטה את דמותה של דנה, ידידתו של נדב סופר (דן תורג'מן), שמנהלת עמו רומן ובסוף הוא עוזב איתה והולך עם בחירת ליבו האמיתית. הסדרה שודרה בערוץ ויוה לראשונה בשנת 2001 ושודרה בשידורים חוזרים שש פעמים מאז בערוץ 10 ובהוט.

בטלנובלה היומית "לחיי האהבה" שיחקה קפטה בתפקיד גלית קדמי, אשתו של יונתן (נתן רביץ), שבתחילת הסדרה מוצגת כטיפוס מתוק ובמהלכה משתנה. בעקבות רומן מחוץ לנישואים של יונתן, מעלילה עליו שהוא מכה אותה. הסדרה הוקרנה בערוץ 3 בשנת 2002 ובשידורים חוזרים בערוצים 10 והוט בשנים 2006–2007.

בסדרה "טיפול נמרץ" שהוקרנה בשנת 2002 שיחקה קפטה את יעל, אחות בבית החולים שיש לה רומן עם רופא (איגור מיקרובנוב) והיא נכנסת ממנו להריון,והרופא אינו לוקח עליו אחריות, כי מדובר ברומן מחוץ לנישואים ובעקבות זה שהילד של הרופא מאשתו חולה בלוקמיה הילד של יעל תורם לו מח עצם ובסוף הוא מחליט כן לעזור לגדל אותו. בסדרה שיחקו גם מיכל ינאי, אסתי זקהיים וגיא זוארץהסדרה שודרה בערוץ 2, בבימויה של רוני קיי.

בשנים 2000–2002 שיחקה קפטה בהצגה "אני פה בגלל אשתי". ההצגה גוללה את סיפורם של שלושה זוגות שבאים לטיפול קבוצתי אצל מטפל זוגי: זוג פריקים, זוג ערסים וזוג צפונים. ההצגה נחלה הצלחה רבה והשחקנים נסעו איתה לסבב הופעות בקהילות היהודיות בארצות הברית.

קפטה השתתפה בתפקידי אורח בסדרות הטלוויזיה "שמש", "כאן גרים בכיף" "יצפאן עובר כל גבול", פלורנטין", "שאול", "שחר" ו"ברונו מאוהב".

לקפטה הייתה תוכנית ברדיו 90FM רדיו אמצע הדרך בשנת 2001 בשם "לחיי ההפתעה", תוכנית שבה הפתיעה מאזינים בהקדשת שיר וברכה על ידי האנשים הקרובים שלהם.

בשנת 2002 עברה קפטה עם משפחתה לקוסטה ריקה, שם רכשו 500 דונם ובנו עליה שכונת וילות ומרכז קניות. ב-2006 עברו ללוס אנג'לס שם למדה קפטה משחק אצל סטלה אדלר, היא הלכה לאודישנים ועבדה מעט בתעשייה ההוליוודית.

ב-2008 שבה קפטה עם משפחתה לישראל ושיחקה בסדרה "5 גברים וחתונה" בבימויו של אריק רוטשטיין בתפקיד אורנה, בחורה שנירו לוי מנסה להשיג בשקרים והתחזות.

בשנת 2010 השתתפה קפטה בקומדיית המצבים "כאן גרים בכיף" שהוקרנה בערוץ 10 בסדרה היא שיחקה צרפתייה בשם סופי, שכנתה של המשפחה שעליה נסובה הסדרה, שמתעניינת בשלומם וחייה מתקתקים ומושלמים.

ב-2010 עברה קפטה סדנאות משחק אצל איבונה צ'אבק ובסדנאות הבמה.

ב-2011 שיחקה בסרט דתי בשם "עיוורת", בבימויו של אריאל כהן, בו היא משחקת את ראשל, צרפתייה שחיה בפריז, ועוזרת לבת דודתה שילדתה נחטפה.

בשנים 2009–2011 הייתה פרזנטורית של הגרה.

ב-2012 הנחתה בערוץ החיים הטובים ושימשה כפרזנטורית של סולגר.

אחיה של קפטה, ישראל קמחי, הוא מלחין ומתופף ואחותה שרון לין היא מאמנת כושר פרטית.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה תפקיד שנה
עניין של זמן דפנה 1995
פלורנטין יועצת שיווק 1997
יצפאן עובר כל גבול תפקיד אורח, דמויות שונות 1998
לגעת באושר דנה 2001
שחר תפקיד אורח 2002
לחיי האהבה גלית קדמי 2002
שאול תפקיד אורח 2002
טיפול נמרץ יעל 2003
שמש שגית 2003
חמישה גברים וחתונה אורנה 2008
כאן גרים בכיף סופי 2010
ספיישל נאור ציון תפקיד אורח
הפרקליטים פיילוט

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט במאי תפקיד שנה
הפטרול האחרון ז'וזף דיטו דיאנה אריקסון 1999
ברונו מאוהב אילן הייטנר תפקיד אורח 2006
עיוורת אריאל כהן ראשל 2011

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]