מילי ונילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מילי ונילי
Milli Vanilli
רוב פילאטוס (ימין) ופאב מורוואן (משמאל) עם נשיא גראמי בחזרה לטקס של שנת 1990.
רוב פילאטוס (ימין) ופאב מורוואן (משמאל) עם נשיא גראמי בחזרה לטקס של שנת 1990.
מוקד פעילות מינכן, גרמניה
תקופת הפעילות 19881998 (כ־10 שנים)
סוגה דאנס, פאנק, מוזיקת פופ, ראפינג עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אריסטה רקורדס
Hansa
פרופיל ב-IMDb
חברים
Fab Morvan
Roby Pilatus עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים לשעבר
פבריס מורוואן
רוב פילאטוס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מילי וניליאנגלית: Milli Vanilli) היה צמד מוזיקת פופ שפעל זמן קצר בסוף שנות ה-80. הצמד ספג ביקורת ואף הושם ללעג כאשר התגלה כי שירי חברי הצמד, רוב פילאטוס ופבריס מורוואן (פאב), נכתבו ובוצעו בידי אמנים אחרים, בעוד לחברי הלהקה לא היה שום קשר לעשייה המוזיקלית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו של הצמד, בפגישתם של רוב פילאטוס, רקדן ברייקדאנס מובטל מגרמניה, עם פבריס מורוואן, צרפתי במקור, בדיסקוטק בלוס אנג'לס. השניים החליטו להקים להקה ביחד. לאחר חזרתם לאירופה, הוציאו השניים סינגל בכורה כושל, ופנו אל הסוכן פרנק פאריאן, מפיק בעל מוניטין בשנות ה-70 (אשר גם הקים את בוני אם) שזיהה את הפוטנציאל שבהם.

פאריאן, שהפיק באותו זמן סינגל של להקה אחרת, אך לא אטרקטיבית מספיק, החליט לספק את הסינגל לפילאטוס ומורוואן, וקרא לצמד "מילי ונילי", על שם מועדון מפורסם בניו יורק. לשיר קראו- Girl You Know It’s True, אשר הפך להצלחה מיידית והזניק את אלבום הבכורה של הצמד, אשר נקרא בשם זה. בטקס פרס גראמי זכו הצמד בפרס הלהקה החדשה הטובה ביותר ולאחר מכן יצא הסינגל הנוסף, Girl, I’m Gonna Miss You, שהפך אף הוא להצלחה. אך הצלחתם הייתה קצרת מועד, שכן התרמית התגלתה.

בסוף 1989 פרסם צ'ארלס שו, הזמר האמיתי בשירי הלהקה, את האמת מאחורי הצמד "מילי ונילי". לאחר הכחשות נמרצות, הודה פילאטוס באמת, מה שהוביל לביקורת ופרסום שלילי רב לצמד. חברי ועדת גראמי דרשו מהצמד להחזיר את הפרס שקבלו ו-2 תביעות משפטיות שונות הוגשו כנגד חברת התקליטים שיצגו את הצמד.

לאחר התרסקות הקריירה של הצמד, ניסה פילאטוס ב-1991 להתאבד ובאותה שנה ניסה פאריאן להקים מחדש את "מילי ונילי" עם המבצעים האמיתיים, ניסיון שנחל כישלון חרוץ ללא התדמית המפורסמת של ההרכב המקורי.

פילאטוס ומורוואן אף הם ניסו להקליט אלבום עם ביצועים מקוריים, Rob & Fab, שנחל כישלון שלאחריו נעלמו חברי הצמד מהתודעה.

בשנת 1998 מת פילאטוס ממנת יתר של סמים ואלכוהול בגיל 32. בעקבות מותו נגנז אלבום הקאמבאק האחרון של הצמד, אשר נקרא "Back and in Attack".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מילי ונילי בוויקישיתוף
הקודם:
טרייסי צ'פמן
זוכה פרס גראמי - תגלית השנה
1990
הבא:
מריה קארי