מינהל סחר חוץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מינהל סחר חוץ
מידע כללי
מדינה ישראל
תחום שיפוט ישראל
משרד אחראי משרד הכלכלה והתעשייה
ממשלה ממשלת ישראל
שר ניר ברקת
ראש רועי פישר
https://israel-trade.net/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מינהל סחר חוץ הוא יחידה במשרד הכלכלה והתעשייה שמטרתה לגבש ולהוביל את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל.

המנהל מנסה להגביר את כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית ולעשות יחסי ציבור לתעשייה על מנת להגדיל את היבוא ולמשוך השקעות זרות.

המינהל מפעיל מערך של נספחים כלכליים שתפקידם לסייע לתעשייה הישראלית בחו"ל. בנוסף, המינהל יוזם ומעדכן באופן הסכמי סחר ומייצג את מדינת ישראל בארגונים הכלכליים הבין-לאומיים, כמו ארגון הסחר העולמי והארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי.

אגפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגף קידום ייצוא ומשיכת השקעות זרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינהל סחר חוץ מפעיל מערך של 55 נציגויות של משרד הכלכלה והתעשייה, מתוכן 44 נספחויות כלכליות בשגרירויות ישראל. הנספחויות הכלכליות פועלות במגוון דרכים לקידום היצוא, ביניהן: ייזום פעילויות כלכליות, ארגון משלחות עסקיות לחו"ל, תיאום פגישות עסקיות בתערוכות לאומיות ובין-לאומיות, ארגון משלחות כלכליות ומסחריות לישראל, עריכת סמינרים מקצועיים, פתיחת דלתות בחברות וגופי ממשל בשוקי היעד, וכן סיוע בנושאי רגולציה המקשים על תהליך היצוא.

אגף מדיניות והסכמי סחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינהל סחר חוץ אחראי על ניהול המשא ומתן על הסכמי סחר חופשי – הסכמים בין מדינות וגושי סחר שמטרתם לפשט את הסחר בין המדינות על ידי הורדת מכסים הדדית, קביעת כללי מקור, הסרת חסמים רגולטורים ועוד.

אגף כלי סיוע לתעשייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגף כלי סיוע לתעשייה מפעיל תוכניות לחיזוק התעשייה הישראלית, הגדלת היצוא הישראלי וסיוע במימון מאמצי השיווק של חברות ישראליות לשוקי יעד בזירה הגלובלית.

לשם כך, הפעיל האגף משנת 2014 את תוכנית "כסף חכם" המסייעת בייזום והעמקת הפעילות של התעשייה הישראלית בשווקים הבין-לאומיים, על ידי השתתפות במימון הוצאות שיווקיות לחו"ל וליווי מקצועי על ידי יועצים המתמחים בשיווק בין-לאומי. בפברואר 2024 בוטלה התכנית[1].

לצד האגפים השונים, פועלות בכפיפות ישירה למנהל מינהל סחר חוץ המחלקה הכלכלית המבצעת מחקרים כלכליים שונים וכן מחלקת תקשורת שיווקית ודיגיטל (האמונה על הפרסום, הניו מדיה, הדוברות וההסברה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]