מיניונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיניונים
Minions
(מימין לשמאל) בוב, קווין וסטיוארט, המיניונים העיקריים שנראו בסרט "המיניונים"
(מימין לשמאל) בוב, קווין וסטיוארט, המיניונים העיקריים שנראו בסרט "המיניונים"
הופעה ראשונה "גנוב על הירח" (2010)
יוצרים פייר קופין
כריס רנו
נתונים
מנהיג הגזע יצורים ימיים פרהיסטוריים שונים (לשעבר, נכחדו)
טירנוזאורוס רקס (לשעבר, נכחד)
אדם ניאנדרטלי (לשעבר, נפטר)
פרעון מצרי (לשעבר, נפטר)
הרוזן דרקולה (לשעבר, נפטר)
נפוליאון בונפרטה (לשעבר, נפטר)
יטי (לשעבר, נכחד)
סקרלט קטלנוביץ' (לשעבר)
גרו (נוכחי)
אל מאצ'ו (זמני)
דרו (נוכחי)
טריטוריית מגורים הבסיס של גרו

מיניוניםאנגלית: Minions, בתרגום חופשי לעברית: "משרתים" או "עושי-דבר"[א]) הם יצורים צהובים בדיוניים שמופיעים בסדרת הסרטים "גנוב על הירח" מבית אילומיניישן. הם מאופיינים בהתנהגות ילדותית ובשפתם הייחודית, שהיא בעיקרה ג'יבריש. הם גם מהווים את הקמע הרשמי של חברת אילומיניישן, ולעתים גם של חברת האם שלה, קומקאסט.

קווין, סטיוארט ובוב הם שלושת המיניונים המוכרים ביותר בזיכיון, שכן הם מככבים בסרטי הספין אוף "המיניונים" (2015) ו"המיניונים: עלייתו של גרו" (2022). מיניונים רבים אחרים מוזכרים בשמותיהם בסרטים שבזיכיון.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיניונים הם יצורים צהובים וקטנים אשר לובשים בדרך כלל סרבלי ג'ינס כחולים, כפפות גומי שחורות, וחובשים משקפי מגן. הם בערך בשליש עד חצי מהגובה של בני אדם. יש להם עין אחת או שתיים, והקשתית שלהם כמעט תמיד חומה (חוץ מבוב, שיש לו עין אחת עם קשתית ירוקה ועין אחת עם קשתית חומה). אין להם אפים נראים לעין אך הם מסוגלים להריח. אין להם גם אוזניים נראות לעין אך הם שומעים. רוב המיניונים קירחים או עם קומץ קווצות שיער שחורות על ראשיהם.

בסרט "המיניונים" (2015) מסופר שהמיניונים היו קיימים עוד עם הופעת החיים על פני כדור הארץ, וכי לאורך כל ההיסטוריה נוהגים המיניונים לחפש את הנבלים הגדולים בעולם על מנת שיוכלו לשרתם. כשאין להם "בוס" שהם יכולים לשרת הם הופכים למדוכאים וחסרי מנוחה.

בסרטון הקצר "Banana" משנת 2010 נחשף לראשונה שהמיניונים משתוקקים כבאופן כמעט בלתי-נשלט לבננות.

שפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיניונים מדברים בשפה ייחודית משלהם, שהיא בעיקרה ג'יבריש, תוך שילוב מילים מאנגלית, צרפתית, יפנית, קוריאנית, איטלקית, עברית, ספרדית וגרמנית. מילים שנשמעות כמו אנגלית שונו במיוחד במדינות השונות בהן הוקרן הסרט על מנת שהצופים בכל אזור בעולם יהיו מסוגלים לזהות אותן יותר בקלות.

לדיבוב של המיניונים אחראים כריס רנו ופייר קופין - יוצרי הזיכיון.

השמות של המיניונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למיניונים יש שמות פופולריים במדינות דוברות אנגלית, כגון קווין, סטיוארט, בוב, מל, דייב, ג'רי, קארל, פיל, פול, ג'ורג', טים, דוני, מארק, לאנס, מייק, טום, ג'ון, סטיב, נורברט, טוני, כריס, אריק, הנרי ואוטו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיניונים בוויקישיתוף
  1. ^ בדיבוב העברי של "גנוב על הירח" נקראו משרתיונים