מי נתן לך רישיון?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מי נתן לך רישיון?
סוגה סדרת טלוויזיה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים דניאלה דורון, טליה לביא, מיכל ויניק עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים דניאלה דורון, טליה לביא, רן דברת
בימוי ירון שילון
שחקנים שמרית לוסטיג
מונא חוה
לירון וייסמן
נירו לוי
חני נחמיאס
נעמי פרומוביץ'
יוליה פלוטקין
שלומי ברטונוב
לוטוף נוסייר
אסף פריינטא
דוד אינפנטינו
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 11 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק יואב גרוס, ערן שגיא
חברת הפקה יואב גרוס הפקות
עורכים ניר נחום, מאיה קניג, אילנה ריינה
צלמים בועז יהונתן יעקב, קובי שרביט
אורך פרק כ-25 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ 1 (רשות השידור)
תקופת שידור מקורית 24 ביוני 20147 באוקטובר 2014
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מי נתן לך רישיון? היא סדרה קומית ישראלית ששודרה בערוץ 1 בשנת 2014. יוצרות הסדרה הן דניאלה דורון (שגם כתבה את הסדרה), טליה לביא ומיכל ויניק. העורך והמפיק הראשי של הסדרה הוא יואב גרוס והבמאי הוא ירון שילון. הסדרה שודרה בתקופת המונדיאל, זאת בשל עלייה בצופי הערוץ הראשון בתקופה זו.

הסדרה עוקבת אחרי שלוש חברות שעוברות טלטלות בחייהן האישיים. הסדרה נוגעת בצורה קלילה בנושאים כמו להט"ב, טבעונות, ברית מילה, היריון, לידה ועוד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוריאלה אהרון (שמרית לוסטיג) - אוריאלה היא בת עשירים מפונקת, נכה רגשית ומרוכזת בעצמה. בן זוגה הוא רובנס, עשיר אף הוא, ובפרק הראשון של הסדרה הוא מבקש להינשא לה. היא מסרבת, ובעקבות כך אמה זורקת אותה מהבית עד שתסכים להתחתן איתו. היא מפטרת את איציק, נהג הלימוזינה שלה שהיא הרכוש היחיד שנשאר לה. היא מקבלת השראה משכנתה טלי לפתוח את "חוג הסילון": הסעת ילדי עשירים לחוגים. לשם כך היא צריכה נהג ולכן עושה אודישנים לנהגים שונים ומפטרת את כולם מסיבות שונות ומשונות. לבסוף היא מקבלת את טוטו, נהג איטלקי. כשהיא מגלה שיש לו זקן היא רוצה לפטר אותו אך מבינה שאין לה ברירה. במהלך הסדרה היא הופכת מבטלנית וריקנית לאשה שמסוגלת לכלכל את עצמה, עושה ויתורים ומגלה רגשות ורצונות. בהמשך מתאהבת בנהג האיטלקי.
  • ריקי (לירון וייסמן) - מורה לנהיגה ברכב אוטומט שמצפה לילדה מבת זוגה חווה. כדי לברוח מהמצב המשפחתי הלוחץ, ובעיקר מבת זוגה ההולכת ותופחת, מדישון – תורם הזרע ומהעובדה שמדובר בבן ולא בבת (משמע שתצטרך לעשות לו ברית מילה), ריקי שוקעת בעבודה. העניינים מסתבכים כש'הכחולה' – תלמידה יוצאת דופן ומופרעת, עם שיער כחול וגישה אקטיביסטית לחיים – נכנסת לה למכונית ולא יוצאת לה מהראש. ריקי נכנסת לסבך הבגידה, ההסתרה, גילויה והפיכת היחסים לשלישייה.
  • חנין (מונא חוא) - תמיד חלמה להפסיק להיות מוקדנית בעסק המשפחתי שאומרת "חמש דקות" ולהתחיל להחזיק את ההגה, אבל אבא שלה, עמאר הגדול אימת נהגי תחנת המוניות שלו, ממש לא מתכוון לתת לה אותו. אחרי תאונת השרשרת בין שלוש החברות ששיתקה את עמאר, לא תהיה לו ברירה וחנין תצא להרפתקת חייה שתכלול התאהבות חד פעמית וחד כיוונית בתחילה עם ה"סטודנט" – סוחר סמים בטראנס. אבל חנין, שאבא שלה תמיד קרא לה "נסיכה שלי" ומסתבר שלא בכדי – תיאלץ לבחור בינו ובין הנסיך יפה התואר משארדה שנכנס לחייה ומציע לה חיי אושר ועושר ומעמד של מלכה רחוק מישראל.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ציפי קוזניצקי-אהרן (חני נחמיאס) - אמא של אוריאלה. רוצה שבתה תתחתן עם רובנס, וכדי לגרום לזה לקרות לוקחת לה את הכרטיס אשראי ומגרשת אותה מביתה, ובהמשך מתארסת לרובנס.
  • רובנס קראוס (נירו לוי) - החבר של אוריאלה. סמנכ"ל "רביבים בע"מ". בן למשפחה עשירה ביותר, המחזיקה בים המלח. רוצה להתחתן ולעשות ילד עם אוריאלה, וכשהיא לא מסכימה לוקח לה את כרטיס האשראי וחובר לאמא שלה, ובהמשך אף מתארס לה.
  • חווה (נעמי פרומוביץ') - בת הזוג של ריקי. בהריון מתרומת זרע. בתחילה אומרים להן שזו בת ובהמשך מתברר שיש לה בן. קונה הרבה דברים לתינוק ומתעסקת רק בזה למורת רוחה של ריקי.
  • דישון (שלומי ברטונוב) - תורם הזרע. נוכח יותר מדי בזוגיות של חווה וריקי לדעתה של ריקי.
  • "הסטודנט" גרשון (אסף פריינטא) - סוחר סמים בוטיק במקצועו אך מספר לחנין שהוא סטודנט. לאחר שאביה של חנין מגלה זאת הוא סוחט אותו ומסיע אותו לבאר שבע כל יום שני וכאשר עמאר חולה חנין מסיעה אותו אך הוא לא נותן לה לנהוג. בין השניים מתפתח רומן סוער ומלא תהפוכות.
  • "הכחולה" (יוליה פלוטקין) - אקטיביסטית של ארגון 269, המאהבת של ריקי. מתפרצת לרכבה של ריקי כשהיא מחכה לחווה ובורחת איתה. מסתבר שריקי הייתה מדריכה שלה בנוער העובד. כדי להמשיך להיפגש ריקי מתחילה ללמוד אצל ריקי נהיגה. ובהמשך אף מנהלת שלישייה עם ריקי וחווה.
  • טוטו (דוד אינפנטינו) - הנהג האיטלקי של אוריאלה. התקבל כי הוא "שקט כמו קיפוד, מריח כמו תמרוקיה, בולם כמו חמאה" ובמהלך הסדרה הוא ואוריאלה נהפכים לזוג.
  • הנסיך אילחדיל (ג'לאל מסארווה) - נסיך שארדה, נסיכות במפרץ הפרסי, מאורס לחנין ומגיע במפתיע בעקבות קריאתו של עאמר, אביה של חנין בעקבות היסוסיה של חנין בקיומו של הנסיך והם מתחילים לבנות את עתידם יחד אך רומנה של חנין עם הסטודנט מפריע לסיפור האהבה שלהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]