קבוצת ראות - מחזון למדיניות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קבוצת ראות - מחזון למדיניות
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 12 (נכון ל־2019) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
reutgroup.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קבוצת ראות היא עמותה ישראלית, המגדירה עצמה כקבוצת השפעה ואסטרטגיה, שואפת להבטיח את חוסנם ושגשוגם של מדינת ישראל, החברה הישראלית והעם היהודי. העמותה הוקמה בשנת 2004 תחת השם "מכון ראות" על ידי גידי גרינשטיין.

מתודולוגיית פיתוח ידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטות העבודה בקבוצת ראוּת מבוססות על יישום של חבילה הכוללת תאוריה, מתודולוגיה ותוכנה שפותחו על ידי חברת PRAXIS בראשות ד"ר צבי לניר[1] הפועלת בתחום עיצוב המדיניות המערכתית (Systemic Policy Design). באמצעות חבילה זו מאתרת קבוצת ראות נקודות עיוורון בתהליכי מדיניות. לקבוצת ראות גם תפיסת השפעה הרואה בקבוצה זרז הדוחף לשינוי מערכתי.

תחומי התוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוגיות בביטחון לאומי עם דגש על אתגר הדה לגיטימציה של מדינת ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת ראות יצרה שיתופי פעולה רבים סביב אתגר הדה-לגיטימציה, בין השאר, עם הקהילה היהודית בלונדון, הוועד היהודי האמריקאי והליגה נגד השמצה. בינואר 2018 הושק "צוות חומת אש" (Firewall Israel) אשר מטרתו להעצים את הרשת הפרו-ישראלית באמצעות מחקר ואסטרטגיה ממוקדים באזורי עיוורון של הרשת הפרו-ישראלית, מינוף פלטפורמות קיימות, והעצמת ארגונים אחרים באמצעות תהליכי ייעוץ שאנחנו מובילים תוך שימוש במתודולוגיה של ראות. בעבר עסק מכון ראות גם בסוגיית התהליך המדיני וממדים שונים של תפיסת הביטחון הלאומית.

חזון ישראל 15 - קפיצת מדרגה כלכלית חברתית לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראות מקדמת מאז היווסדה את חזון ישראל 15 שמטרתו שיפור איכות החיים של תושבי ישראל. לשם כך, פותחה אסטרטגית פעולה ברמה הלאומית, האזורית והעירונית שמטרתה קידום צמיחה מכלילה לכלל תושבי ישראל. ראות הפעילה שני פיילוטים בשטח: בצפת ובגליל המערבי, לגיבוש מודל עבודה[2] שרלוונטי לערים ואזורים אחרים. בשנת 2015 הוקם מרכז קפיצת מדרגה כמיזם ללא כוונת רווח שמטרתו להפיץ את המודל בשטח. המרכז פועל בגליל, בנגב המערבי, בקריית מלאכי, בתל אביב ובמקומות נוספים. היבט מרכזי בחזון זה נגע בחשיבות של הקהילות כחלק מהמכלול הכלכלי-חברתי בישראל.[3]

יחסי מדינת ישראל והעם היהודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראות הצביעה כבר ב-2008 על הפער בין ישראל ליהדות העולם, ומקדמת גישה חדשה למערכת היחסים הזו המבוססת על עמיות יהודית. בהקשרים אלה, ראות פרסמה מחקרים שעוסקים בישראלים בתפקיד ישראלים בחו"ל כגשר בין ישראל לקהילות היהודיות, בתפיסת 'תיקון עולם' כערך מאחד לעם היהודי ובעתידה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בסוף שנת 2018 קבוצת ראות השיקה את "תנועת הציונות של המאה ה-21" (The Z21 Movment), אשר פועלת בעיקר בארצות הברית ובישראל במטרה לרתום מנהיגות חברתית לקחת בעלות על מערכת היחסים בין ישראל לעם היהודי, בהתבסס על הסכמה שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ושלישראל ולקהילות יהודיות בחו"ל יש השפעה משותפת ומכרעת על עתידו של העם היהודי.

TOM: Tikun Olam Makeres[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיזם של קבוצת ראות שהושק ביולי 2014, ומהווה תנועה עולמית של מייקרים: אנשי טכנולוגיה, פיתוח, מעצבים ומהנדסים, אשר עוסקים בתיקון עולם באמצעות פיתוח של אבות טיפוס של מוצרים המיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת כפתרון לצרכים חברתיים נדירים. החזון של TOM הוא לשפר את איכות חייהם של 250 מיליון אנשים תוך עשור. בשלב הראשון מתמקד TOM בפיתוח פתרונות לאנשים עם מוגבלות שאין לה מענה של השוק. באמצעות פלטפורמת אינטרנט ותהליך העבודה המתאים, מייצר המיזם ידע בקוד פתוח, העומד לרשותם של אנשים בכל העולם. באופן זה מבטא TOM את הערך היהודי העתיק של “תיקון עולם”, אשר עומד בבסיס חזונה של ראות, ומיישם את משימתה של ראות להוביל שינוי חיובי ומהותי למען עתידם של מדינת ישראל, העם היהודי והעולם כולו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מכון ראות - המתודולוגיה של המכון, באתר דואלוג
  2. ^ סרטון על מודל קפיצת המדרגה של מכון ראות ביוטיוב
  3. ^ קהילות חכמות, בביצוע מכון ראות, סרטון באתר יוטיוב