מלאגרוס (מיתולוגיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלאגרוס
אב Oeneus עריכת הנתון בוויקינתונים
אם אלתיאה עריכת הנתון בוויקינתונים
אחים Antiope עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Cleopatra Alcyone עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Polydora, פרתנופאיוס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלאגרוסיוונית: Μελέαγρος) הוא אחד מן הגיבורים ב מיתולוגיה היוונית, התפרסם כמארח ציד חזיר הבר הקלידוני ומוזכר גם כאחד הארגונאוטים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלאגרוס נסיך קלידוני בנם של אלתאה ואנאוס מלך קלידון, ועל פי מקורות מסוימים בנו של ארס, אחיהם של דיאנריה, טקסיאוס, קלימנוס, פריפוס, אגלאוס ,תיראוס, ערוץ, יורימייד ומלניפה.

מליגר היה אביו של פרטנופוס מאת אטאלנטה, אך הוא התחתן עם קלאופטרה, בתם של עידס ומרפסה. נולדה להם בת, פולידורה, שהפכה לכלת פרוטסילאוס, שעזבה את מיטתה בליל כלולותיהם כדי להצטרף למשלחת לטרויה.

מיתולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציד החזיר הקלידוני: כשמלאגרוס נולד מוירה ניבאה שהוא יחיה כל עוד גזר עץ אשר ברשות המשפחה לא יאכל על ידי אש, לשמע הנבואה מיהרה אלתאה להחביא את גזר העץ.

אנאוס הטיל על מלאגרוס לאסוף גיבורים מכל רחבי יוון למטרת ציד חזיר הבר הקלידוני שהטיל את מוראו על האזור ופגע בכרמים לאחר שאנאוס השמיט את ארטמיס מפסטיבל לכבוד האלים.

מלאגרוס הוסיף את אטאלנטה אותה אהב ואשר הייתה ידועה בכישורי הצייד שלה לקבוצת הציידים.

על פי אחת הגרסאות שני קנטאורים הילאוס וראקוס ניסו לאנוס את אטאלנטה ומלאגרוס הרג אותם. אטאלנטה פגעה בחזיר הבר ומלאגרוס הרג אותו והעניק לה פרס בתור הראשונה שהקיזה את דמו של חזיר הבר.

שני ציידים: טוקסיאוס ופלקסיפוס, דודו ואחיו של מלאגרוס התרעמו על מתן הפרס לאטאלנטה למרות שהיא רק פגעה בחזיר הבר ומי שהרג אותו היה מלאגרוס, בלהט הוויכוח מלאגרוס הרג גם אותם. ושניים נוספים :קיפולים ואיוריפילוס על העלבת אטאלנטה.

כשאלתאה גילתה שמלאגרוס הרג את אחיה ובנה היא לקחה את גזר העץ אותו החביאה ונתנה לאש לאכל אותו. את שתי הנשים (אחיותיו) שביכו את מותו של מלאגרוס הפכה ארטמיס לעופות פנינייה.

אחרי מות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שהותו בשאול שוחח הרקולס עם מלאגרוס, הרקולס התלהב מהגיבור ושאלו אם יש לו אחות דומה לו שפנויה לנישואין. מלאגרוס סיפר לו על אחותו דיאנריה והרקולס יצא מהשאול והלך לבקש את ידה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלאגרוס בוויקישיתוף