מליסה לאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מליסה ליאו)
מליסה לאו
מליסה לאו בפסטיבל הסרטים טרייבקה (2009)
מליסה לאו בפסטיבל הסרטים טרייבקה (2009)
לידה 14 בספטמבר 1960 (בת 63)
מנהטן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Melissa Chessington Leo עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת המדינה של ניו יורק בפרצ'ייס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'ון הרד עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.melissaleo.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מליסה צ'סינגטון לאואנגלית: Melissa Chessington Leo; נולדה ב-14 בספטמבר 1960) היא שחקנית קולנוע אמריקאית, זוכת פרס אוסקר, פרס גלובוס הזהב, פרס אמי ופרס גילדת שחקני המסך.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאו נולדה במנהטן שבניו יורק וגדלה בלואר איסט סייד. היא בתם של מרגרט, מורה ילידת קליפורניה, וארנולד לאו השלישי, עורך במגזין Grove Press, דייג, ודובר לשעבר של איגוד המפרץ המזרחי של המפטון. יש לה אח אחד, אריק. דודתה היא היסטוריונית האמנות כריסטין לאו ראסל. הוריה של לאו התגרשו, ואמה העבירה אותם לקומונת תלתן אדום בעיירת פוטני, ורמונט. לאו למדה משחק באוניברסיטת ניו יורק אך נשרה ולא סיימה את לימודיה, כדי לקדם את קריירת המשחק שלה.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאו החלה את קריירת המשחק שלה באמצע שנות ה-80 כשהופיעה בסרטים דלי תקציב. ואת תפקידה הראשון קיבלה בדמותה של לינדה וורנר באופרת הסבון "כל ילדיי" עליו לאו קיבלה תשבחות ומועמדות לפרס אמי לבידור בשעות היום (פרס המוענק על הצטיינות בתוכניות המשודרות בטלוויזיה בשעות הבוקר).

בין 1993 ל-1997 שיחקה לאו (ב-5 עונות) בתפקיד "סרג'נט קיי הווארד" בסדרת הטלוויזיה "רצח מאדום לשחור". כן הופיעה בשנת 2000 בסרט הטלוויזיה שנעשה בהמשך לסדרה.

לאו חזרה לקדמת הבמה בשנת 2003 כשהשתתפה בדרמה הטרגית מועמדת 2 פרסי אוסקר של אלחנדרו גונסלס איניאריטו "21 גרם", בסרט גילמה לאו את אימו של ג'ק ג'ורדן (בניסיו דל טורו) שנהרג בתאונת דרכים טרגית.

ב-2005 שיחקה לאו בדרמת המסתורין "משחקים נסתרים" ובמערבון "שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה".

בשנת 2008 כיכבה לאו בדרמת הפשע "אגם קפוא" בו גילמה את דמותה של ריי אדי, אם חד הורית לשני בנים השרויה בבעיות כלכליות, כדי להשלים הכנסות היא חוברת לאישה צעירה ממוצא אינדיאני בת שבט המוהוק במטרה להבריח מהגרים מתוך קנדה אל תוך טריטוריית ארצות הברית. על תפקידה בסרט קיבלה לאו מועמדות לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר אותה הפסידה לקייט וינסלט.

בשנת 2010 שיחקה בתור אליס אקלמונד וורד בדרמת האגרוף "פייטר", בתור אימם של מארק וולברג וכריסטיאן בייל. על תפקידה בסרט זכתה לאו בפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, וכן בפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר ובפרס גילדת שחקני המסך. בשנת 2011 השתתפה במיני-סדרה של HBO, "מילדרד פירס" אשר מבוסס על ספר באותו שם משנת 1941. במיני-סדרה גילמה לאו את לוסי גסלר לצדם של קייט וינסלט, גאי פירס ואוון רייצ'ל ווד ועל תפקידה קיבלה מועמדות לפרס אמי לשחקנית משנה מצטיינת במיני-סדרה או סרט.

בשנת 2012 ביצעה הופעת אורח בסדרת הטלוויזיה הקומית של לואי סי. קיי. "לואי", וזכתה על תפקידה כלורי בפרס אמי לשחקנית אורחת בסדרה קומית.

בשנת 2016 שיחקה בדרמה הביוגרפית הטלוויזיונית "לאורך כל הדרך" של רשת HBO וקיבלה מועמדות נוספת לפרס אמי לשחקנית משנה מצטיינת במיני-סדרה או סרט, שם שיחקה לאו את הגברת הראשונה של ארצות הברית ליידי בירד ג'ונסון לצדו של בריאן קראנסטון שגילם את לינדון ג'ונסון. בשנה זו שיחקה גם בדרמה הביוגרפית של אוליבר סטון "המרגל - סנודן", בו גילמה את לאורה פויטרס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1987 נולד בנה ג'ון מת'יו "ג'ק" הרד מבן זוגה לשעבר, השחקן ג'ון הרד.

לאו מתגוררת כיום בסטון רידג', ניו יורק.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד זוכי האוסקר נטלי פורטמן, כריסטיאן בייל וקולין פירת' בטקס האוסקר ה-83, 2011

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מליסה לאו בוויקישיתוף


הקודם:
2007: אליוט פייג', ג'ונו
פרס גות'הם להופעה הפורצת הטובה ביותר
2008: מליסה לאו, נהר קפוא
הבא:
2009: קטלינה סאוודרה, עוזרת בית