מליפיסנט: אדונית הרשע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מליפיסנט: אדונית הרשע
Maleficent: Mistress of Evil
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על הסרט "היפהפייה הנרדמת"
בימוי יואקים רונינג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אנג'לינה ג'ולי
ג'ו רות'
תסריט לינדה וולברטון, נוח הרפסטר, מיכה פיצרמן-בלו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ריצ'רד פרנסיס-ברוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנג'לינה ג'ולי
אל פנינג
מישל פייפר
סם ריילי
אד סקריין
צ'ואיטל אג'יופור
מוזיקה ג'ף זאנלי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום הנרי ברהם עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
סרטי רות'
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 18 באוקטובר 2019
ישראלישראל 17 באוקטובר 2019
משך הקרנה 119 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט לכל המשפחה
פנטזיה
דרמה
הכנסות באתר מוג'ו untdisneyliveaction2020
סרט קודם "מליפיסנט" (2014)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מליפיסנט: אדונית הרשעאנגלית: Maleficent: Mistress of Evil) הוא סרט פנטזיה אמריקאי לכל המשפחה המבוסס על סרטם הקלאסי של אולפני וולט דיסני, "היפהפייה הנרדמת", משנת 1959. התסריט עבור הסרט נכתב על ידי לינדה וולברטון, מישה פיצמן-בלו ונוח הארפסטר והוא מבוים על ידי הבמאי יואכים רונינג. הסרט מהווה המשך לסרט "מליפיסנט", שיצא בשנת 2014, והוא מתרחש מספר שנים לאחר אירועי הסרט הראשון.

הסרט יצא לאקרנים ב-18 באוקטובר 2019.[1]

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמש שנים לאחר מותו של המלך סטפן, בתו, הנסיכה אורורה כעת מושלת בממלכת הפיות, ושומרת על הסדר בקרב הפיות ויצורי החורשה. במקביל, מליפיסנט נותרה הפיה החזקה ומגינת הממלכה. יום אחד, דיאבל עד להצעת הנישואין של הנסיך פיליפ לאורורה, שנעתרת לו, ומודיע על כך למליפיסנט. מליפיסנט מזהירה את אורורה שלא להינשא לנסיך פיליפ, מתוך אמונה שסיפור האהבה שלהם יסתיים בכי רע. במהלך הצגתה של אורורה בפני הוריו של פיליפ, המלך ג'ון והמלכה אינגריט, היא ומליפיסנט מוזמנות לסעוד עם המלך והמלכה. מליפיסנט מסכימה לכך באי-רצון, אך המצב מסלים במהירות כאשר המלכה אינגריט מספרת את סיפור הטלת הקללה על אורורה שזה עתה נולדה שנים קודם לכן ומרמזת כי מליפיסנט אחראית להיעלמותם של מספר בני אנוש שיצאו לחקור את ממלכת הפיות.

כאשר המלכה מכריזה בזלזול כי לאורורה תהיה כעת משפחה ואמא אמיתית, מליפיסנט הזועמת מציגה את כוחותיה, ולכאורה מקללת את המלך בשינה נצחית. עם הגיעם של השומרים, מליפיסנט בורחת מהטירה אך היא מיורטת ונופלת אל האוקיינוס. יצור מכונף בשם קונאל מציל את מליפיסנט ולוקח אותה למקום מבטחים, שם היא מגלה פיות אפלות אחרות כמותה, אם כי ללא הכוחות שניחנה בהם. קונאל, חושף את עצמו כמנהיג הפיות, מציג את מליפיסנט בפני הפיות האחרות שחיות בגלות בגלל הסכסוך עם בני האדם. מליפיסנט מסכימה באי-רצון להוביל אותם ומספר מתושבי ממלכת הפיות נגד בני האדם על מנת להציל את אורורה. לעומת קונאל, מנהיג הפיות השני, בוררה, מונע בעיקר על ידי שנאת בני האדם, והוא מעוניין לנצל את כוחותיה של מליפיסנט, שעל פי האגדות מקורם בעוף החול, על מנת לנצח במלחמה.

מליפיסנט טסה אל עבר ממלכת הפיות ונדהמת לגלות כי חיילי המלכה קצרו את כל פרחי הפיות הגדלים על קברי פיות, ומבינה כי המלכה אינגריט מתכוונת להתמש בהם כנשק נגד הפיות. במאבק שלאחר מכן, קונאל נפצע אנושות תוך הגנה על מליפיסנט. אורורה, בינתיים, מגלה כי המלכה אינגריט קיללה את המלך ג'ון באותו גלגל הטוויה איתו מליפיסנט קיללה אותה. כשהיא מתעמתת איתה, אינגריט חושפת בפני אורורה שהיא תיזמרה את המלחמה בניסיון למגר את כל הפיות ולנקום את מות אחיה, שנפטר שנים קודם לכן לאחר שיצא לחקור את ממלכת הפיות.

למחרת בבוקר, מליפיסנט ובוררה מובילים את כוחותותיהם נגד ממלכת בני האדם. בתוך התוהו ובוהו, מליפיסנט חוזה בנסיך פיליפ מסרב להרוג את בוררה וקובע שהוא בוחר לעשות שלום עם הפיות, לפני שהיא תוקפת את המלכה אינגריט, אם כי אורורה מונעת ממנה להרוג אותה, מזכירה לה את אופייה הטוב ומכריזה מחדש כי מליפיסנט היא אמה. מליפיסנט מקריבה את עצמה תוך הגנה על אורורה מחץ שנורה לעברה על ידי המלכה אינגריט, ומתמוססת לאפר. דמעותיה של אורורה, שנופלות על האפר, מקימות לתחייה את מליפיסנט בצורת עוף החול הענק, והמלכה אינגריט המבועתת משליכה את אורורה מהמגדל על מנת להסיח את דעתה של מליפיסנט בניסיון לברוח. מליפיסנט מצילה את אורורה והשתיים מתרסקות בשדה הקרב. הנסיך פיליפ מצווה על הצבא להפסיק את הלחימה, ובכך משיב את השלום בין שני הפלגים על כנו.

כשהיא שבה לצורת הפיה שלה, מליפיסנט מביעה את תודתה לאורורה ופיליפ על מעשיהם ומעניקה להם ברכתה לנישואיהם, ולאחר מכן הופכת את המלכה אינגריט השבויה לעז כעונש על פשעיה. אחרי שהיא מוליכה את אורורה אל מזבח הנישואין, מליפיסנט מתעופפת לה משם, לא לפני שהיא מבטיחה שהיא תחזור להטבלה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 ביוני 2015, אולפני דיסני הודיעו על הפקת סרט המשך פוטנציאלי עבור סרט "מליפיסנט", ואישרו שלינדה וולברטון תכתוב את התסריט עבור סרט ההמשך לאחר שכתבה את התסריט עבור הסרט הראשון.[2] באותו הזמן, לא אושר באופן רשמי שאנג'לינה ג'ולי תשוב לגלם את דמותה של מליפיסנט, אם כי התסריט הראשוני שנכתב התבסס על דמותה, ובנוסף המפיק ג'ו רות' נועד לשוב להפיק אף את הסרט הנוכחי.[2] ב-25 באפריל 2016, אולפני דיסני הכריזו באופן רשמי על הפקת סרט ההמשך ועל שובן של ג'ולי והתסריטאית וולברטון לעבודה על הסרט.[3] ב-29 באוגוסט 2017, אולפני דיסני שכרו את התסריטאי ג'אז באטרוורת' על מנת שיכתוב את התסריט לצידה של וולברטון ואת ג'ו רות' להפקת הסרט.[4] בספטמבר 2017, ג'ולי ציינה שהם "עובדים על התסריט וזה באמת הולך להיות סרט המשך עוצמתי מאוד".[5] ב-3 בספטמבר 2017, נודע שהבמאי יואכים רונינג נשכר למלאכת הבימוי ושתהליך צילומי הסרט יחלו ברבעון הראשון של שנת 2018.[6]

באפריל 2018 לוהק השחקן הראפר אד סקריין לדמותו של האנטגוניסט הראשי לסרט ההמשך, ואושר שאל פנינג תשוב לגלם את הנסיכה אורורה.[7] בנוסף, נודע שמישל פייפר תגלם מלכה שתיקלע לקונפליקט מול מליפיסנט.[8] במאי 2018, פורסם שהאריס דיקינסון יחליף את ברנטון ת'ווייטס, שלא היה יכול להשתתף בהפקת הסרט בשל מחויבויות קודמות, ויגלם במקומו את הנסיך פיליפ.[9] מאוחר יותר אושר שצ'ואיטל אג'יופור, ג'ן מורי, דייוויד גיאסי ורוברט לינדזי הצטרפו לצוות השחקנים, ושסם ריילי, אימלדה סטאונטון, ג'ונו טמפל ולזלי מנוויל ישובו לגלם את דמויותיהם מהסרט הקודם.[10][11][12]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו בבריטניה ב-29 במאי 2018.[12][13][14]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
    עכבר העיר, מליפיסנט: אדונית הרשע , באתר הארץ
  2. ^ 1 2 Fleming Jr, Mike (June 15, 2015). "'Maleficent' Sequel On Disney Drawing Board As Linda Woolverton Makes Scripting Deal". Deadline. Retrieved June 16, 2015
  3. ^ Lang, Brent (April 25, 2016). "Disney Claims Dates for Several New Movies; Confirms 'Jungle Book 2,' 'Mary Poppins' Sequel". Variety. Retrieved April 26, 2016.
  4. ^ Sneider, Jeff (August 29, 2017). ""Maleficent 2" Moves Forward as Disney Taps "Spectre" Scribe Jez Butterworth to Rewrite Sequel (Exclusive)". The Tracking Board. Retrieved September 4, 2017.
  5. ^ Hammond, Pete (September 3, 2017). "Telluride Film Festival: Angelina Jolie On Directing, Netflix, Oscar & 'Maleficent'". Deadline. Retrieved September 4, 2017.
  6. ^ Busch, Anita (October 3, 2017). "Joachim Rønning In Talks To Direct Disney's 'Maleficent 2'". Deadline. Retrieved October 3, 2017.
  7. ^ Kroll, Justin (April 17, 2018). "Ed Skrein Lands Villain Role in 'Maleficent' Sequel (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved April 24, 2018.
  8. ^ Kroll, Justin (April 27, 2018). "Michelle Pfeiffer in Talks to Join Angelina Jolie in 'Maleficent 2' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved April 29, 2018.
  9. ^ Kroll, Justin (May 2, 2018). "'Trust' Star Harris Dickinson to Play the Prince in Disney's 'Maleficent 2' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved May 28, 2018.
  10. ^ Kroll, Justin (May 17, 2018). "'Fantastic Beasts' Actress Jenn Murray Joins 'Maleficent 2' (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved May 28, 2018.
  11. ^ Tartaglione, Nancy (May 23, 2018). "David Gyasi Joins Disney's 'Maleficent' Sequel". Deadline. Retrieved May 28, 2018.
  12. ^ 1 2 D'Alessandro, Anthony (May 29, 2018). "Robert Lindsay & Chiwetel Ejiofor Joining 'Maleficent II' As Cameras Roll". Deadline. Retrieved May 29, 2018.
  13. ^ Trent, John F. (May 29, 2018). "Disney Announces Maleficent II Begins Production with Star-Studded Cast List". Bounding Into Comics. Retrieved May 29, 2018.
  14. ^ Chitwood, Adam (May 29, 2018). "Filming Begins on 'Maleficent II' as Cast and Synopsis Revealed". Collider. Retrieved May 29, 2018.