מלך הזירה (1995)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלך הזירה (1995)

הפוסטר הרשמי של האירוע
מידע
ארגון WWF
תאריך 25 ביוני 1995
עיר פילדלפיה, פנסילבניה
אולם קורסטייטס ספקטרום
מספר צופים 16,590
סיסמה פרסומית "Guts & Glory"
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
In Your House 1 מלך הזירה (1995) In Your House 2
סדרת אירועי מלך הזירה
1994 מלך הזירה (1995) 1996

מלך הזירה (1995) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-World Wrestling Federation‏ (ה-WWF, כיום ה-WWE). האירוע נערך ב-25 ביוני 1995, בקורסטייטס ספקטרום שבפילדלפיה, פנסילבניה. האירוע היה האירוע השלישי בסדרת אירועי מלך הזירה.

תשעה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהוקלט לתוכנית Sunday Night Slam. בקרב המרכזי, אלוף העולם במשקל כבד של ה-WWF, דיזל ובם בם ביגלו ניצחו את סייקו סיד וטטנקה. עוד ברשימת הקרבות, ברט הארט ניצח את ג'רי לולר בקרב נשק את רגלי, ומייבל ניצח את סאביו ווגה כדי לזכות בטורניר מלך הזירה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירוע מלך הזירה של שנת 1995 היה הפעם התשיעית שארגון ה-WWF קיים את טורניר מלך הזירה והפעם השלישית שהוא קיים את הטורניר כחלק מאירוע מלך הזירה.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw.

העלילה המרכזית לקראת אירוע מלך הזירה היה טורניר מלך הזירה עצמו. באירוע In Your House 1, מייבל גבר על אדם בומב בקרב הראשון של הסיבוב הראשון. הקרב הבא בסיבוב הראשון התרחש ב-15 במאי בתוכנית Raw, שבו בוב הולי ניצח את מנטאר. רייזר רמון העפיל גם הוא לשלב רבע הגמר לאחר שניצח את ג'ייקוב בלו ב-20 במאי בתוכנית Superstars of Wrestling. שון מייקלס היה הבא בתור בדרכו לרבע הגמר, כאשר הוא ניצח את קינג קונג באנדי ב-22 במאי בתוכנית Raw. הקרב הבא של הסיבוב הראשון התקיים במסגרת התוכנית Superstars of Wrestling של ה-27 במאי, ובה קאמה ניצח את דיוק דרוסי. ב-29 במאי בתוכנית Raw, האלוף הבין יבשתי של ה-WWF, ג'ף ג'ארט, ביחד עם הרודי היו שותפים לקטע שבו ג'ארט הצהיר שהוא ינצח את אנדרטייקר ויעפיל לשלב הבא בטורניר, אך הפסיד לו באותו הערב. בניגוד לג'ארט, הרודי הצליח להעפיל לשלב הבא, כאשר הוא ניצח את דוינק הליצן ב-3 ביוני בתוכנית Superstars of Wrestling לאחר הסחת דעת מצידו של ג'ארט. בסיבוב הראשון האחרון, אואן הארט התמודד מול דייבי בוי סמית' ב-5 ביוני בתוכנית Raw (שהוקלטה במקור באירוע In Your House 1, שנערך ב-14 במאי). הקרב ביניהם הסתיים ללא הכרעה לאחר שמגבלת הזמן המוקצב פגה. משום כך, אף אחד מהם לא העפיל לשלב הבא, ובמקום זאת קרב בין יוקוזונה ללקס לוגר התקיים ב-12 ביוני בתוכנית Raw. בקרב זה, יוקוזונה העפיל לשלב הבא לאחר שניצח את לוגר כתוצאה מספירת חוץ. אף על פי שכל שמונת המקומות לשלב הבא נתפסו, רייזר רמון סבל מפציעה בצלעות, שאותה ספג במהלך קרב סולם נגד ג'ף ג'ארט, שהתקיים ב-9 ביוני באירוע לא טלוויזיוני. פציעה זו הותירה אותו מחוץ לטורניר. כתוצאה מכך, הכרטיס האחרון לשלב רבע הגמר נקבע רגעים ספורים לפני שהאירוע החל.

בנוסף לטורניר מלך הזירה, התנהלו שני פיודים מרכזיים לקראת האירוע. הפיוד המרכזי כלל את אלוף העולם במשקל כבד של ה-WWF, דיזל, בם בם ביגלו, סייקו סיד וטטנקה. הפיוד החל ברסלמניה 11 והמשיך עד לאירוע In Your House 1, שבו דיזל התמודד מול סיד על אליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF. דיזל היה אמור לנצח את סיד לאחר שביצע עליו את מהלך הפאוורבומב, אך טטנקה הפריע, תקף את דיזל וגרם לפסילת הקרב. כתוצאה מהפסילה, דיזל שמר על התואר. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, טד דיביאסי (המנג'ר של סיד ומנהיג קבוצת המיליון דולר קורפוריישן) הציע שדיזל, ביחד עם ביגלו יתמודדו מול קבוצתו של דיביאסי (סיד וטטנקה). בקרב המרכזי, ביגלו היה אמור להתמודד מול ארווין אר שייסטר, כך שדיביאסי עמד בפינת הזירה של שייסטר, בעוד שביגלו הכריז שדיזל יעמוד לצידו דיזל רדף אחר דיביאסי ברגעיו הראשונים של הקרב, שבסופו ביגלו ניצח. דיביאסי חזר לזירה לאחר הקרב ביחד עם סיד וטטנקה. ב-22 במאי בתוכנית Raw, שון מייקלס חזר לאחר פציעה שסבל ממנה הודות לסיד ב-3 באפריל בתוכנית Raw. מייקלס גבר על קינג קונג באנדי, שנוהל על ידי דיביאסי באותה התקופה. לאחר הקרב ביניהם, ביגלו ודיזל הגיעו כדי לברך את מייקלס על ניצחונו. במהלך פיוד זה, דיזל סבל מפציעה במרפק, אך בכל זאת התחרה באירוע מלך הזירה. כדי להסביר את הפציעה, קטע וידאו הוצג ב-29 במאי בתוכנית Raw, ובו סיד ביצע עליו את מהלכי הצ'וקסלאם והפאוורבומב באירוע In Your House 1. בשל פציעתו של דיזל, העלילה לא נבנתה יתר על המידה עד לקיום האירוע עצמו.

הפיוד האחר לקראת האירוע היה בין ג'רי לולר לברט הארט, שבעצם החל שנתיים קודם לכן במלך הזירה של שנת 1993. באירוע הקודם, In Your House 1, לולר ניצח את הארט לאחר הפרעה מצד האקושי והמנג'ר שלו שינג'ה. ב-22 במאי בתוכנית Raw, הארט התעמת עם לולר בשולחן השדרנים ואף דרש קרב מולו. לולר נענה בחיוב והוסיף לו התניה שבה המפסיד יהיה מחויב לנשק את רגלו של המנצח. כדי להתכונן לכך, לולר העביר את השבועות הבאים, כשהוא התהלך יחף באורווה ואף לא שטף את רגלו עד שלאחר שהוא ינצח את הארט. ב-10 ביוני בתוכנית Superstars, לולר גבר על אלדו מונטויה ולאחר מכן הכריח אותו לנשק את רגלו.

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר זכייתו בטורניר, מייבל קיבל קידום לתפקיד המתאבק הראשי של הארגון, כאשר הוא התמודד מול דיזל על אליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF באירוע סאמרסלאם. בקרב זה מייבל הפסיד. הוא המשיך את הפיוד שלו עם דיזל גם לאחר האירוע, ובנוסף המשיך ופתח בפיודים אחרים כמו הפיוד שלו עם אנדרטייקר עוד מטורניר מלך הזירה, ובפיוד זריז עם יוקוזונה, שעימו הוא ניהל שותפות במהלך הפיוד נגד דיזל.

לאחר שהושפל בידי ברט הארט, ג'רי לולר ניסה לגייס עזרה מרופא השיניים האישי שלו, ד"ר אייזק יאנקם, שהפסיד להארט כתוצאה מפסילה באירוע סאמרסלאם. הפיוד בין השניים הגיע לסיומו לאחר שהארט ניצח את יאנקם בקרב כלוב ב-16 באוקטובר בתוכנית Raw. באותו הקרב, לולר נכלא בכלוב מעל הזירה כדי למנוע התערבות מצידו.

משום שהאירוע התקיים בפילדלפיה, המון פרצופים מוכרים מהארנה של ECW נכחו. במהלך קרב גמר טורניר מלך הזירה בין מייבל לסאביו ווגה, אותם אוהדים החלו בקריאות "ECW" כמחאה על המתרחש בזירה. תמיכה זו מצד האוהדים בארגון ההיאבקות ECW זכתה לתשומת ליבו של וינס מקמהן, כשלאחר מכן הוא ניהל מספר עלילות פלישה של ECW לארגונו בשיתוף פעולה מצידו של מייסד ECW, פול היימן בשנים 1996 ו-1997.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
S1 סאביו ווגה (עם רייזר רמון) ניצח את ארווין אר שייסטר (עם טד דיביאסי) קרב העפלה לטורניר מלך הזירה[1] 05:01
2 סאביו ווגה (עם רייזר רמון) ניצח את יוקוזונה (עם ג'ים קורנט ומר פוג'י) בספירת חוץ קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 08:24
3 הרודי (עם ג'ף ג'ארט) ניצח את בוב הולי קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 07:30
4 קאמה (עם טד דיביאסי) נגד שון מייקלס הסתיים בתיקו עקב חריגה מגבולות הזמן המוקצב קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 15:00
5 מייבל (עם מו) ניצח את אנדרטייקר (עם פול ברר) קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 10:44
6 סאביו ווגה (עם רייזר רמון) ניצח את הרודי (עם ג'ף ג'ארט) קרב במסגרת שלב חצי הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 06:36
7 ברט הארט ניצח את ג'רי לולר בהכנעה קרב נשק את רגלי[1] 09:20
8 מייבל (עם מו) ניצח את סאביו ווגה (עם רייזר רמון) קרב במסגרת שלב הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 08:32
9 בם בם ביגלו ודיזל ניצחו את סייקו סיד וטטנקה (עם טד דיביאסי) קרב זוגות[1] 17:35
‏ S - קרב שהתקיים לפני האירוע והוקלט במסגרת התוכנית Sunday Night Slam

טורניר מלך הזירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטורניר התקיים בין ה-14 במאי ל-25 ביוני 1995.


סיבוב ראשון
(TV)
רבע גמר
(PPV)
חצי גמר
(PPV)
גמר
(PPV)
                           
           
 אדם בומב  הצמדה
 מייבל  01:54  
 מייבל  הצמדה
   אנדרטייקר  10:44  
 ג'ף ג'ארט  הכנעה
 אנדרטייקר  08:55  
 מייבל  
       
 קאמה  הצמדה
 דיוק דרוסי  02:51  
 קאמה  תיקו
   שון מייקלס  15:00  
 קינג קונג באנדי  הצמדה
 שון מייקלס  06:01  
 מייבל  הצמדה
   סאביו ווגה  08:32
 בוב הולי  הצמדה
 מנטאר  05:29  
 בוב הולי  הצמדה
   הרודי  07:30  
 הרודי  הצמדה
 דוינק הליצן  05:04  
 הרודי  הצמדה
   סאביו ווגה  06:36  
 לקס לוגר  ספירת חוץ
 יוקוזונה1  08:07  
 יוקוזונה  ספירת חוץ
   סאביו ווגה  08:24  
 רייזר רמון2  הצמדה
 ג'ייקוב בלו  07:46  

1 אואן הארט ודייבי בוי סמית' נאבקו ביניהם במסגרת קרב העפלה לטורניר מלך הזירה אשר הסתיים בתיקו ב-5 ביוני 1995 בתוכנית Raw. יוקוזונה ניצח את לוגר בשבוע לאחר מכן כדי לזכות בכרטיס האחרון בטורניר.
2 סאביו ווגה ניצח את ארווין אר שייסטר בקרב אשר קדם לאירוע, ומילא את מקומו של רייזר רמון עקב פציעה שספג ב-9 ביוני במהלך קרב סולם נגד ג'ף ג'ארט. רמון צלח את הסיבוב הראשון של הטורניר ב-16 במאי, כשניצח את ג'ייקוב בלו.

אישיויות אחרות על המסך[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השידור באנגלית
מראיינים
  • טוד פטנגיל
  • סטפני וויאנד
כרוזים
  • ביל דאן
  • הווארד פינקל
שופטים
  • מייק קיודה
  • ג'ק דון
  • טים וייט
  • דני דייוויס
  • ארל הבנר

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]