מלך הלוחמים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מלך הלוחמים (סרט))
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

מלך הלוחמים ( באנגלית: The King of Fighters (בקיצור מכונה KoF) היא סדרה של משחקי וידאו של חברת SNK בסגנון קרבות. בניגוד למשחקים שהיו מקובלים עד שנת 1994, בסדרה זו אלו אפשר לבחור את קבוצה הלוחמים.

סיפור העלילה ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון בסדרה מ-1993 מתרכז בסוחר נשק בשוק השחור בשם רוגאל ברנסטיין שלחם בלוחם בשם לאופלד גאוניץ והפסיד. בעקבות זה גאוניץ עוקר לרוגאל את עינו הימנית. ב-1994 רוגאל ארגן טורניר קרבות בין-קבוצתיות, כשכל קבוצה מייצגת מדינה. רוגאל נלחם בעצמו על סיפון היאכטה שלו "נח השחור" נגד מנצחי הטורניר והפסיד. כדי למנוע את ההשפלה הוא הטביע את היאכטה, אולם המנצחים שרדו. ב-1995 הוא חזר לממן את הטורניר, והעמיד כבן זוג את סאייסיו קוסאנאגי, אבא של קיו מיפן, ועשה לו שטיפת מוח.

ב-1996 הטורניר אורגן על ידי יפנית בשם צ'יזורו קאגורה. אחרי שהטורניר נגמר גאוניץ נהיה חזק יותר. המשחק הזה פתח את "סאגת האורוצ'י".

ב-1997 הצטרפו לטורניר שלישייה מעורבת מיפן, שוודיה וצרפת. אחרי שהטורניר נגמר התברר שהם מחזיקים בכח האורוצ'י, כח אגדי שהיה שייך פעם לדרקון בעל שמונה ראשים. הכוח הזה נמצא בשני לוחמים נוספים, איורי וליאונה.

ב-1998 יצא משחק חסר עלילה המאחד בין רוב הלוחמים מכל המשחקים. בשנת 2008 יצאה גרסה מורחבת הכוללת את שאר הלוחמים אשר לא השתתפו במשחק המקורי.

ב-1999 ה"בוס" הוא קריזליד, לוחם אירי. המשחק הזה פותח את "סאגט נסט" שנמשכה עד המשחק של 2002. יחוד הסאגה הזו הוא שהפעם בכל קבוצה יש ארבעה לוחמים (במקום שלושה) והלוחם הרביעי ניתן לזימון כדי לתת התקפה חזקה יותר. התכונה הזו הורדה במשחק של 2002 אשר מסיים את הסאגה. בדומה למשחק מ-1998, גם משחק זה חסר עלילה ומכיל את רוב הדמויות מהסאגה. בשנת 2009 יצאה גרסה מורחבת למשחק הכוללת את כל הלוחמים שהשתתפו באותה סאגה (ואילו הלוחמים שלא לקחו חלק בסאגה הופיעו בזירות השונות).

ב-2003 נפתחת סאגה חדשה הידועה כ"סאגת אש" אשר סובבת סביב לוחם מסתורי שנקרא אש שמביא איתו לטורניר מספר די גדול של צרות ועניינים על טבעיים. רוב הדמויות החדשות במשחק מקורן במשחק לחימה שיצא מוקדם יותר באותה השנה (Garou: Mark of the Wolves) בנוסף גם צ'יזורו קאגורה חוזרת אחרי היעדרות של חמש שנים. בנוסף קיימים ארבעה בוסים במשחק: קאסו, כפיל של קיו שנוצר מהDNA שלו בסאגה הקודמת, מאקי, אחותה התאומה של צ'יזורו, אדלהייד, בנו של רוגאל ומוקאי, שד. ב-2006 יצא המשחק השני בסאגה. הפעם הפסיקו לקרוא למשחקים לפי שנים ולכן המשחק נקרא XI. בשנת 2009 יצא המשחק XII ובשנת 2011 יצא המשחק האחרון בסאגה XIII. הקרבות בסאגה זו מורכבים מסיבוב אחד ארוך שבמהלכו ניתן להחליף את הדמויות באמצע (אבל עדיין צריך לנצח את כל שלוש דמויות היריב).

החל מ-2004 נוצרה סדרה בת שנקראת "מלך הלוחמים: השפעה מרבית" אשר כללו שלושה משחקים. המשחקים היו בתלת מימד.

משחקים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר לא קטן של הלוחמים מסדרת "מלך הלוחמים" התחילו את דרכם בסדרות אחרות.

  • "Ikari Warriors" (החל מ-1984): משחק יריות ממבט על. הדמויות העיקריות בו הן ראלף וקלארק. בהמשך הם גם השתתפו במשחקי מטאל סלאג 6 ומעלה.
  • "Psycho Soldiers" (החל מ-1985): משחק הרפתקאות. אתנה וקנסו התחילו את דרכם בו.
  • "Fatal Fury" (החל מ-1991): סדרת משחקי לחימה פופולרית שיצאה לפני סדרת "מלך הלוחמים" בשל הפופולריות של הסדרה, מרבית הלוחמים עברו לשחקי "מלך הלוחמים". בין הלוחמים: טרי בוגארד ואחיו אנדי, ג'ו היגאשי, קים קאפוואן, מאי שיראנוי, בילי קיין, מארי ריאן, וגיס הווארד.
  • "Art of Fighting" (החל מ-1992): סדרת משחקי לחימה נוספת של SNK אך פחות פופולרית. הדמויות הפופולריות ביותר עברו למשחקי "מלך הלוחמים" ורובם השתתפו בכל משחקי הסדרה. בין הלוחמים: ריו סאקאזאקי, אחותו יורי ואביהם טאקומה, רוברט גרסיה, איג'י קיסארג'י, קינג, קאסומי טודו ואדון ביג.

המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקים נקראו על שם השנה. במשחק של 1994 ניתן היה לבחור רק קבוצות ערוכות מראש, של שלושה לוחמים כל קבוצה, כשכל אחת מהקבוצות מייצגת מדינה: יפן, סין, ארצות הברית, ברזיל, מקסיקו, בריטניה, דרום קוריאה ואיטליה. כשלוחם אחד נופל השני ממשיך את הקרב. ה"בוס" הוא רוגאל ברנשטיין, מנהל הטורניר. רוב הקבוצות המשיכו גם למשחקים הבאים, בשינויים קלים.

במשחקים של 1995–1996 ניתן היה לערוך את הקבוצות.

החל מהמשחק של 1997 ניתן לבחור בין שני סגנונות משחק- "מתקדם" ו"אקסטרה". ב"מתקדם" אפשר ליצור תנועת "יאוש" של נזק כפול, וב"אקסטרה" ניתן להזיז את מד הכח ידנית תוך משחק.

המשחק של 1998 היה ללא סיפור רקע, וכלל כמעט את כל הלוחמים שהשתתפו במשחקים הקודמים, כולל רוגאל כ"בוס" שחזר מהמוות. ברגע שלוחם מסוים נופל מד הכח של המשחק עולה דרגה. בגרסה מתקדמת של המשחק, "ultimate match", נוסף סגנון נוסף, "ultimate", בו ניתן לערוך את הסגנון.

במשחק של 1999 ניתן היה לבחור ארבעה לוחמים, כשאחד מהם הוא "תוקף", כלומר יכול להיכנס למשחק לכמה שניות רק כדי לתת מכה מיוחדת.

במשחקים של 2000–2001 ניתן היה לבחור מתוך הארבעה כמה הם "תוקפים", ונוספה רמה נוספת של תנועת סופר-יאוש. המשחק של 2002 חזר למתכונת של 1998, וכמוהו גם לו לא היה סיפור רקע.

במשחק של 2003 נוספה רמת "יאוש של מנהיג", ואותה רק מנהיג השלישייה יכול לבצע. בנוסף לכך, ניתן היה להחליף לוחם באמצע הקרב, והקרב היה בעל סיבוב אחד ארוך. המשחק של 2004 הוא כמו 1998 ו-2002.

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקים הבאים היו בעלי שמות ולא שנים.

החל מ-2000 יצאו שלושה משחקים משותפים עם סטריט פייטר, בשם "SNK vs. Capcom". במשחק הראשון ניתן היה לבחור מספר של לוחמים כשסכום דרגות הקושי שלהם הוא ארבע. המשחק השני כלל כמה סגנונות משחק, שלושה מ-SNK ושלושה מ"סטריט פייטר אלפא 3". המשחק השלישי פותח על ידי SNK. במשחק הראשון השלבים הם גרסאות חדשות לשלבים מפורסמים מהמשחקים: הפגודה של ריו, הרכבת של טרי בוגארד על רקע דרום דקוטה, מקדש בודהה של סגאת בתאילנד, "פאו פאו קפה" במקסיקו של חבורת "art of fighting", מגדל גיס בפלורידה של גיס האוורד ועוד.

הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 יצא לאקרנים סרט המבוסס על הסדרה, ובעיקר על משחקי 95' עד 97', בבימויו של גורדון צ'אן, במאי הונג קונגי. בין השחקנים: שון פאריס (קיו קוסאנאגי), ריי פארק (רוגאל), דייוויד ליץ' (טרי בוגארד), ומגי קיו (מאי שיראנוי).

מוקד הסרט בעיר בוסטון, שם צ'יזורו היא הספונסרית של הטורניר, כמו במשחק של 1996, שמשוחק במימד מקביל. רוגאל גונב חפצי קסם שמקנים לו יכולת לעבור בין ממדים, משתלט על מימד הטורניר והורג לוחמים שנכנסים למימד. חבורת הגיבורים (ביניהם טרי ומאי, שבסרט הם סוכני CIA) מגייסת את קיו, חצי יפני, כדי למצוא חרב אגדית השייכת למשפחת אביו, סאיסיו, שסובל מנזק מוחי אחרי היתקלות עם רוגאל (כמו במשחק של 1995). רוגאל מנסה להשתלט על כח האורוצ'י אבל יורי מעיר בתוכו את הכח הזה (כמו במשחק של 1997) ורוגאל נהרג.

הקבוצות העיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסדרה היו שינויים רבים בהרכבים של הקבוצות. דמויות רבות הצטרפו לקבוצות מסוימות ואילו דמויות אחרות יצאו או עברו לקבוצה אחרת. ובנוסף קבוצות חדשות נוספו וחלק עזבו. בשני המשחקים הראשונים הקבוצות נקראו תחת שם המדינה ממנה הן מגיעות. אבל החל מהמשחק של 1996 שמות הקבוצות שונו מכיוון ששמות המדינות לא באמת מייצגות את הדמויות. למשל הקבוצה ממקסיקו, אף אחד מהלוחמים לא באמת הגיע ממקסיקו. ריו, יורי וטאקומה הם יפנים ורובט הוא ארגנטינאי. לכן שם הקבוצה שונה ל"ארט אוף פייטינג" מכיוון שכל הדמויות מהקבוצה הגיעו מסדרת משחקים זו.

  • קבוצת "הגיבורים", יפן: קיו קוסאנאגי, בנימרו ניקאידו, גורו דאימון, צ'יזורו קאגורה, שינגו יבוקי, איורי יגאמי ומיה מונקו.
  • קבוצת "לוחמי הפסיכו", סין: את'נה אסאמיה, סייה קנסאו, צ'ין ג'נצו, באו, מומוקו.
  • קבוצת "לוחמי האיקרי", ברזיל/ארגנטינה: ראלף "פול" ג'ונס, קלארק "וינס" סטיל (גיבורי "לוחמי איקרי" ומאוחר יותר גם "מטאל סלאג"), היידרן, לאונה היידרן ווויפ.
  • קבוצת "פייטל פיורי": טרי בוגארד, אנדי בוגארד, ג'ו היגאשי.
  • קבוצת "ארט אוף פייטינג": ריו, יורי וטקומה סאקאזאקי, רוברט גרסיה (גיבורי משחקי "ארט אוף פייטינג")
  • "קבוצת הספורט", ארצות הברית: בריאן באטלר, ד' הכבד, לאקי גלאובר
  • "קבוצת הלוחמות": קינג (אנגליה), מאי שיראנוי, קאסומי טודו
  • קבוצת "הלוחמים מקוריאה": קים קאפוואן, צ'אנג כוהאן, צ'וי בוונג, ג'ון הון ומיילינג.
  • "קבוצת "הבוסים": גיס הווארד, וולפגנג קראוזר (גרמניה), "מר גדול" (ה"בוסים" של המשחקים הקודמים של SNK)
  • קבוצת "לוחמי האורוצ'י": ישירו ננקסה, כריס (שוודיה), שרמי (צרפת).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלך הלוחמים בוויקישיתוף