מלכות הצעקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלכות הצעקה
Scream Queens
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה אימה
קומדיה
יוצרים ריאן מרפי
בראד פלצ'וק
איאן ברנן
בימוי ראיין מרפי, איאן ברנן, בראד פלצ'וק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אמה רוברטס
ליאה מישל
קיקי פאלמר
ג'יימי לי קרטיס
ניסי נאש
סקיילר סמואלס
ניק ג'ונאס
גלן פאוול
אריאנה גרנדה
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 23 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ריאן מרפי
בראד פלצ'וק
איאן ברנן
דנטה די לורטו
מפיקים בפועל ריאן מרפי
חברת הפקה 20th Century Fox Television
Ryan Murphy Productions
Brad Falchuk Teley-vision
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ניו אורלינס, לואיזיאנה
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור FOX
רשת שידור בישראל yes Drama
תקופת שידור מקורית 22 בספטמבר 2015 – 20 בדצמבר 2016
תקופת שידור בישראל 22 באוקטובר 2015
קישורים חיצוניים
www.fox.com/scream-queens
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלכות הצעקהאנגלית: Scream Queens) היא סדרת אימה קומית שיצרו ריאן מרפי, בראד פלצ'וק ואיאן ברנן. שידור הסדרה החל ב-22 בספטמבר 2015.[1][2] העונה הראשונה עוסקת במסע רציחות מסתורי בקולג' המקומי, ובאופן בלתי צפוי, חברות אחוות הבנות קאפה קאפה טאו בראשות שאנל אוברלין, מעורבות בעניין.

בישראל, הסדרה שודרה בערוץ יס דרמה החל מאוקטובר 2015.

ב-2017 מנהלי פוקס הודיעו על ביטול הסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995, באוניברסיטת וואלאס, בזמן הופעה בבית אחוות הנשים "קאפה קאפה טאו", סטודנטית בשם סופיה דוייל יולדת תינוקת באמבטיה ולאחר מכן מתה מזיהום בשל חוסר מתן עזרה רפואית מצידן של שלוש מתוך ארבע חברותיה הטובות.

עשרים שנה אחרי, גרייס גרדנר, בחורה צעירה, מתחילה את לימודיה באוניברסיטת וואלאס. ביומה הראשון גרייס מספרת לשותפתה לחדר, זיידיי וויליאמס, על רצונה להצטרף לאחוות קאפה קאפה טאו כדי לכבד את אימה שמתה בשריפה כאשר גרייס הייתה קטנה (שכן אימה גם הייתה חלק מאותה האחווה) והיא מצליחה לשכנע את זיידיי גם להצטרף.

האחווה מנוהלת על ידי שאנל אוברלין, נשיאת האחווה האכזרית, ועל ידי הקליקה שלה: השאנליות (קרויות כך כי לשאנל אין עניין לדעת את שמותיהן). ביום הראשון של הלימודים שאנל לומדת מהדיקנית קאת'י מאנץ' שהיא מעוניינת לסגור את האחווה. עורכת דינה של שאנל, ג'יג'י, מתערבת ומציעה לדיקנית לאשר הצטרפות אוטומטית לכל סטודנטית המעוניינת להצטרף. כתוצאה מהודעה זו זו כל הסטודנטיות הפופולריות והעשירות בנות המעמד הגבוהה מבטלות את ההרשמה שלהן וכך האחווה עכשיו כוללת בנות מוזרות ודחויות. הימצאותן של אותן בנות באחווה מערערת את המעמד הפופולרי של שאנל באוניברסיטה וכך זה מביא את בן זוגה של שאנל, צ'אד ראדוול, להפרד ממנה בחשש שזוגיות איתה תפגע בפופולריות שלו.

על מנת לגרום לכל הבנות החדשות לפרוש מהאחווה ולהחזיר את הבנות המקובלות, שאנל מתכננת מתיחה עליהן יחד עם המשרתת גברת בין. המתיחה נועדה לגרום לבנות לחשוב שהיא הורגת את גברת בין על ידי הטבעת פניה בסיר טיגון של שמן רותח (בעוד בפועל הוא יהיה קר). בזמן המתיחה מסתבר שמישהו הדליק את סיר הטיגון, וכתוצאה מכך, שאנל בטעות מביאה למותה של גברת בין. היא מצליחה לשחד את כל בנות האחווה החדשות (למעט גרייס וזיידיי) לשמור על תקרית זו בסוד בעוד היא סוחטת את גרייס וזיידיי שלא יספרו למשטרה את מה שקרה. הבנות מחביאות את הגופה של גברת בין במקפיא הבשר של בית האחווה. פיט מרטינז, כתב עיתון האוניברסיטה, היה העד היחיד לתקרית הזו. גרייס, יחד עם פיט, מחליטים לחשוף את הסיפור הזה על מנת לגרום לסילוקה של שאנל מהאחווה וכך גרייס וזיידיי יוכלו להתחיל אחווה חדשה המבוססת על ערכים טובים.

תוכניתם של גרייס ופיט נקטעת כאשר סטודנטים רבים מתחילים להירצח אחד אחרי השני על ידי רוצח סדרתי הלובש את תחפושת "השטן האדום". אוזלת היד של המשטרה ואי לקיחת אחריות מצד הנהלת האוניברסיטה מאלצים את גרייס, פיט וזיידיי לקחת על עצמם את אחריות גילוי הרוצח ומציאת הקשר שבין הרציחות שמתחרות היום למותה של סופיה בשנת 1995 בעוד שאנל מנסה בצורה נואשת לשמור על מעמדה הפופולרי בכל מחיר.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה עברה מאז הרציחות באוניברסיטת וואלאס. דניס המפיל מקבלת קידום והופכת לסוכנת FBI לאחר שהצליחה לגרום להסטר להודות שהיא הייתה אחת הרוצחים בעונה הקודמת וכך מצליחה לגרום לכליאתה של הסטר ושחרורן של השאנליות מהכלא. כעת השאנליות גרות לבד בבית מבודד לאחר שהמשפחות שלהן ניתקו איתן קשרים ונישלו אותן. מאנץ' התפטרה מהאוניברסיטה ופתחה בית חולים בשם קיור, שמטרתו למצוא תרופות למחלות שעוד לא נמצאו אליהן הסברים. היא שוכרת את שירותיהם של המנתח דוקטור ברוק הולט ושל הרופא קאסידי קסקד, וכן גם שוכרת את שירותיה של זיידיי כרופאה בהתמחות לאחר שסיימה את לימודיה.

בשל רחמים על חייהן של השאנליות, מאנץ' לוקחת אותן תחת חסותה ומאפשרת גם להן להתמחות בבית החולים כאחיות. במהרה רוצח סדרתי חדש, המכונה "הרשע הירוק", מתחיל לרצוח את המטופלים בבית החולים. ועכשיו שוב, הניצולים מהעונה הראשונה יחד עם צוות בית החולים צריכים לנסות לגלות את זהות הרוצחים לפני שבית החולים ייסגר בשנית. וכל הרציחות קשורות לתקרית ליקוי רפואי חמור שהתקיים כשלושים שנה לפני.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות עונות
1 2
אמה רוברטס שאנל אוברלין ראשי
קיקי פאלמר זיידיי ויליאמס ראשי
סקיילר סמואלס גרייס גרדנר ראשי
ליאה מישל הסטר אולריך / שאנל מספר 6 ראשי
גלן פאוול צ'אד ראדוול ראשי אורח
דייגו בונטה פיט מרטינז ראשי
אביגיל ברסלין ליבי פאנטי / שאנל מספר 5 ראשי
ניסי נאש דניס האמפיל ראשי
אוליבר יוסטון ווס גרדנר ראשי אורח
נסים פדראד ג'יג'י קולדוול / האישה בשחור ראשי
לוסיאן לוויסקאונט ארל גריי ראשי
בילי לורד סיידי סוונסון / שאנל מספר 3 ראשי
ג'יימי לי קרטיס ד"ר קאתי מאנץ' ראשי
קירסטי אלי אינגריד מארי הופל ראשי
טיילור לאוטנר ד"ר קסידי קסקייד ראשי
ג'יימס ארל צ'יימברלין ג'קסון ראשי
ג'ון סטיימוס ד"ר ברוק הולט ראשי
  • שאנל אוברלין - (אמה רוברטס) הנשיאה של אחוות הבנות "קאפה קאפה טאו"[3][4] יוצאת ונפרדת בסירוגין עם בן זוגה צ'אד ראדוול במשך העונה. בתחילת העונה, היא הורגת בטעות את מיס בין. היא הופכת להיות נשיאה שותפה עם זיידיי בפרק 6. ביצעה ניסיון רצח בהסטר. בסוף מואשמת על ידי הסטר כאחת הרוצחות, ונשלחת יחד עם שאר השאנליות למוסד פסיכיאטרי.
  • זיידיי ויליאמס (קיקי פאלמר) - נערה עם IQ גבוה ומתלמדת ב"קאפה קאפה טאו". חברה טובה הכי טובה של גרייס. נחטפה על ידי השטן האדום בסוף פרק 4. הופכת לנשיאת שותפה של הבית יחד עם שאנל בפרק 6.
  • גרייס גרדנר - (סקיילר סמואלס) מתלמדת ב"קאפה קאפה טאו", יוצאת לסירוגין עם פיט והחברה הכי טובה של זיידיי. היא מנסה לגלות מי הוא השטן האדום עם חבריה ואביה. היא גדלה ללא אמה שגם הייתה חברה בקאפה. בהמשך העונה היא מגלה שהיא למעשה אחותם למחצה של הסטר ובון.
  • הסטר אולריך / שאנל מספר 6 (ליאה מישל) - נערה עם עקמת בצוואר שמתלמדת ב"קאפה קאפה טאו", עוברת מהפך על ידי שאנל ואף משנה את שמה.[5] הסטר מחזרת באובססיות אחרי צ'אד ראדוול, והיא חולקת איתו אובססיה משותפת למוות. לאורך כל העונה, היא עוזרת לשאנל להיפטר מהגופות. בפרק האחרון, מתגלה שהסטר היא תאומתו של בון, התינוקת השנייה באמבטיה, בתו הביולוגית של ווס ואחותה למחצה של גרייס, ולמעשה היא אחת משלושת השטנים האדומים. היא תוקעת לעצמה עקב של נעל בעין כדי שלא יחשדו בה כרוצחת, ולאחר מכן גורמת לכך שהשאנליות שנשארו יעברו למוסד פסיכיאטרי, מה שגורם לכך שהיא היחידה שנשארת בקאפה מהשאנליות המקוריות. רצחה, לפי טענתה, רק את פיט וג'יג'י.
  • דניס האמפיל - (ניסי נאש) המאבטחת האישית של "קאפה קאפה טאו", ידועה בעיקר בשל חוסר חוכמתה. חרף כל הראיות שמצביעות נגד, היא תמיד משוכנעת שזיידיי היא השטן האדום. בעונה השנייה הופכת לסוכנת FBI.
  • צ'אד ראדוול (גלן פאוול) - בן זוגה של שאנל ונשיא אחוות הבנים "מועדון הבחורים העשירים"; מתגלה כג'יגולו. צ'אד נוהג לשכב עם כל הבנות בקולג', כולל דניס והדיקנית מאנץ'.
  • פיט מרטינז (דייגו בונטה) - עורך העיתון בקולג' ומושא אהבתה של גרייס. יש לו אובססיה לאחוות הבנות "קאפה קאפה טאו" ומנסה לסגור אותה. פגש את גרייס בבית הקפה שבו עובד. הוא גם קמע המזל של הקולג'. בסוף העונה, מתגלה שפיט הוא אחד משלושת השטנים האדומים, אך הוא לא רצח אף אחד למעט רוג'ר ובון. נרצח על ידי הסטר.
  • ליבי פאנטי / שאנל מספר 5 (אביגייל ברסלין) - חברת האחווה ושפוטה של שאנל, ששכבה עם צ'אד. בסוף העונה היא מואשמת על ידי הסטר בתור התינוקת השנייה שהייתה באמבטיה וכאחת משלושת השטנים האדומים, ונשלחת יחד עם שאר השאנליות למוסד פסיכיאטרי.
  • וס גרדנר (אוליבר יוסטון) - פרופסור לספרות ואביה של גרייס. במהלך העונה, וס יוצא עם ג'יג'י, ואף מתגלה שהוא אביהם הביולוגי של שניים מהשטנים האדומים: התאומים בון והסטר. אוהב סרטי אימה ומסורים.
  • ג'יג'י קולדוול / האישה בשחור (נסים פדראד) - נשיאת אחוות הבנות ויוצאת עם אבא של גרייס ווסטון. שיתפה פעולה עם שלושת השטנים האדומים. נרצחת בפרק 10 על ידי השטן האדום.
  • ארל גריי (לוסיאן לוויסקאונט) - חבר ב"מועדון הבחורים העשירים".
  • סיידי סוונסון / שאנל מספר 3 (בילי לורד) - חברת האחווה ושפוטה של שאנל. היו לה רגשות לסאם שמתה. בפרק 6 שכבה עם צ'אד. אביה הביולוגי היה רוצח סדרתי. בסוף מואשמת על ידי הסטר כאחת הרוצחות, ונשלחת יחד עם שאר השאנליות למוסד פסיכיאטרי.
  • ד"ר קאתי מאנץ' (ג'יימי לי קרטיס) - הדיקנית של הקולג' והאויבת המושבעת של שאנל[3][4] שוכבת עם צ'אד ראדוול ומחזרת אחרי אביה של גרייס ווסטון גרדנר. רצחה את בעלה לשעבר. בפרק האחרון מתגלה שהיא ידעה לאורך כל העונה שהסטר היא אחת משלושת השטנים האדומים, אך הסטר סוחטת אותה.

דמויות משנה ואורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סוניה הרפמן / שאנל מספר 2 - מגולמת על ידי אריאנה גרנדה. חברת האחווה ושפוטה של שאנל, שנרצחת בפרק הראשון. אלכוהוליסטית לשעבר ששכבה עם צ'אד.
  • בון - מגולם על ידי ניק ג'ונאס. חבר ב"מועדון הבחורים העשירים", לכאורה נרצח בפרק השני, אך מתגלה שזייף את מותו, היה אחד משלושת השטנים האדומים. נרצח על ידי פיט בפרק 9. לאורך העונה, בון נחשב להומוסקסואל, אך במהלכה מתגלה שזייף את מיניותו כדי שלא יחשדו בו כרוצח. בון הוא התאום של הסטר, בנו הביולוגי של ווס ואחיה למחצה של גרייס. כל קורבנות השטנים האדומים נרצחו על ידיו למעט רוג'ר, ג'יג'י, ופיט.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאת אימה, אבל זאת גם קומדיה אפלה. זה שילוב של "ילדות רעות" ושל "יום שישי ה-13". אני חושבת שיהיה הרבה שיגרום לכולם לרצות לראות את הסדרה, אחרי שקראתי את הפרק הראשון אמרתי "מה?!"

השחקנית אמה רוברטס על הסדרה

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באוקטובר 2014, חברת השידור "FOX" הודיעה כי היא הזמינה עונה עם 13 פרקים של "מלכות הצעקה", שתיוצר על ידי ריאן מרפי, בראד פלצ'וק ואיאן ברנן, שגם יצרו ביחד את הסדרה "Glee", ותופק בפועל על ידי מרפי, פלצ'וק, ברנן, ודנטה די לורטו. מאוחר יותר, פורסם שבכורת הסדרה תהיה בספטמבר 2015. מרפי הצהיר כי בכל פרק חבר מצוות שחקנים ייהרג, באומרו:

זה דומה מאוד ל"עשרה כושים קטנים"; מי הולך להיות החשוד השבוע? מי הוא הרוצח? כל פרק, הצופה יקבל רמזים לגבי הרוצח האמיתי, ולאחר מכן כל הרמזים האלו יצטברו...

ריאן מרפי על מבנה הסדרה

ריאן הצהיר גם כי:

קאסט הסדרה בפנאל בפסטיבל קומיקון, 2015

הסדרה לא תהיה אנתולוגית לגמרי, כלומר, מי שישרוד - ויהיו אנשים שישרדו - הם ימשיכו לעונה הבאה עם מיקום חדש וטרור חדש. שלא כמו "אימה אמריקאית", שמתאתחלת כל עונה מחדש לחלוטין, בסדרה הזו חלק מהדמויות וחלק ממערכות היחסים ימשיכו לעונות חדשות. הרוצח של העונה הראשונה לא יתגלה עד הפרק האחרון.

ריאן מרפי על הסדרה

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2014, דווח כי אמה רוברטס וג'יימי לי קרטיס ישתתפו באופן קבוע בסדרה. בחודש ינואר 2015, ליאה מישל, ג'ו מגנילו, קיקי פאלמר, ואביגייל ברסלין הצטרפו לצוות השחקנים הראשי של הסדרה; כך גם השחקנית אריאנה גרנדה. מאוחר יותר באותו החודש, אושר כי ניק ג'ונאס יצטרף בתפקיד חוזר לאורך כל העונה הראשונה. בחודש פברואר 2015, דווח כי בילי לורד וסקיילר סמואלס הצטרפו לסדרה. בהמשך החודש, ניסי נאש הצטרפה לצוות הדמויות החוזרות כדניס, כמאבטחת של אחוות קאפה קאפה טאו ; והשחקן הבריטי לוסיאן לביסקאונט, דייגו בונטה וגלן פאוול אושרו כחלק מהקאסט. בחודש מרץ, נסים פדרד לוהקה כקבוע לסדרה. ב-13 במרץ 2015, ג'ון מנגילו נאלץ לעזוב את הסדרה, בשל חובות פרסום לסרט הקרוב "מג'יק מייק XXL". אוליבר הדסון לוהק במקומו.

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שדווח בתחילה שהצילומים יחלו בחודש אפריל. הצילומים לסדרה החלו ב-12 במרץ 2015, בניו אורלינס, לואיזיאנה. סצנות הקמפוס צולמו באוניברסיטת טוליין ב-29 במרץ. צילומי פרק הפיילוט הושלמו ב-24 באפריל; ושאר הצילומים שנותרו לעונה הראשונה החלו בתחילת יוני.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 בפברואר 2015, פרסמה FOX את הטריילר הראשון לסדרה ב-YouTube[6]; וטריילר שכלל את רוברטס ב-13 במרץ. טריילר נוסף שודר במהלך פרק סיום העונה הראשונה של "אימפריה", וכלל את פאלמר. ב-9 באפריל 2015, טריילר נוסף פורסם. מאוחר יותר באותו חודש, האתר "בידור שבועי", פרסם סדרה של פוסטרים בלעדיים.[7] בחודש אפריל 2015, פורסם סט נוסף של פוסטרים בלעדיים.[8] ב-19 במאי 2015, פורסם טריילר ראשון באורך מלא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלכות הצעקה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]