ממלכות נסתרות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ממלכות נסתרות
Hidden kingdoms
סוגה סדרות טבע
מדבבים סטיבן פריי
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
מספר עונות 1
מספר פרקים 3
הפקה
חברת הפקה BBC
הפצה BBC Worldwide עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור בישראל תאגיד השידור הישראלי
תקופת שידור מקורית 14 בינואר 2014 – 30 בינואר 2014 (50 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל יולי 2017
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ממלכות נסתרותאנגלית: Hidden Kingdoms) היא מיני סדרת-טבע תיעודית שהופקה על ידי ה-BBC. סדרה זו חוקרת יצורים קטנים בטכניקה המאפשרת לראות את נקודת מבטם על העולם ואיך נצפה העולם מעיניהם.

נצפים בסדרה: מינים שונים של זוחלים דו-חיים ויונקים כולל מינים נדירים ובעלי התנהגויות מרשימות, את הסדרה מקריין סטיבן פריי.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. מתחת השמיים הפתוחים - הפרק מתאר את חייו של חדף פיל החי באפריקה, מימי ינקותו עד לבגרותו. את שרידותו גם לאחר מות אימו ומתעד את הקשיים והשיטות שלו כדי לשרוד. בנוסף מתועדים חייו של עכבר החגבים החי במדבריות סונורה שבארצות הברית. הפרק מתעד את חייהם של העכברים בצל אימם וחיי משפחה, עד לבגרותם וחיי בדידות במדבריות. את הצייד למאכל של עקרבים ארסיים בטכניקה ובחסינות שאינה פוגעת בעכברים. בפרק מתועד מחזה נדיר של ירידת גשם במדבר ואת ההתמודדות של העכבר עמו, גשם זה מתרחש לעיתים רחוקות ופעם אחת בכל ימי חייו של עכבר מסוג זה.
  2. סודות היער - הפרק מתאר את חייהם של שני טמיאסים ביערות צפון אמריקה את ההגמוניה ויחסי החברות ביניהם. איך הם מתכוננים לחורף באגירת אגוזים, בעוד האחד מתכונן הטמיאס הגדול יותר גונב ממנו את האגוזים שאגר הראשון, מה שמצריך אותו ליטול סיכונים וללקט בטריטוריה לא לו מה שמוביל לעימות ולגירוש. לאחר הגירוש הוצרך ללקט בשטחים פתוחים תחת עיניהם של עופות דורסים, והימלטות של הטמיאס מעוף דורס שכמעט גרם למותו. בנוסף מתועדים חייו של חדף העצים החי בג'ונגל הטרופי הצורך אוכל מידי שעתיים. הפרק מתאר את דרכי התמודדותו כדי לאכול פירות, את שיטותיו לחמוק משאר בעלי חיים הבאים אף הם לאכול פירות ואת ההימלטות ממארב נחשים שכמעט גרמו למותו.
  3. היער האורבני - הפרק האחרון מתאר את המרמוסט המצוי החי בריו דה ז'ניירו בברזיל ומנסה לשרוד בעיר על ידי תנועה בלהקה, מציאת פירות שאנשים זורקים והימלטות מחתולים טורפים. בצד השני של העולם, בטוקיו, חיפושית זבל מתמודדת עם חיפושיות אחרות בהימורים אך נזרקת כאשר היא מפסידה. עתה עליה לחפש את עצי הבמבוק מהם היא ניזונה ונמצאים במרחק גדול מטוקיו. בדרכה היא נמלטת מטורפים כמו עטלפים, שממיות ועורבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]