ממלכת אור הירח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ממלכת אור הירח
Moonrise Kingdom
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי וס אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סקוט רודין, וס אנדרסון, סטיבן מ. ריילס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט וס אנדרסון, רומן קופולה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אנדרו וייסבלום עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ברוס ויליס
אדוארד נורטון
ביל מארי
פרנסס מקדורמנד
טילדה סווינטון
ג'ייסון שוורצמן
הארווי קייטל
קארה היווארד
ג'ארד גילמן
מוזיקה אלכסנדר דספלה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט יאומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה American Empirical Pictures, סקוט רודין הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Big Bang Media, Focus Features, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 במאי 2012
ישראלישראל 31 במאי 2012
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, קומדיה טראגית, סרט נעורים, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $16,000,000
הכנסות $68,263,166
הכנסות באתר מוג'ו moonrisekingdom
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ממלכת אור הירחאנגלית: Moonrise Kingdom) הוא סרט דרמה קומית מז'אנר סרטי ההתבגרות, בבימוי וס אנדרסון, במאי קולנוע אמריקאי. הסרט פתח את פסטיבל קאן 2012 וזמן קצר לאחר מכן הופץ בישראל על ידי רשת לב.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צמד ילדים מאוהבים (ג'ארד גילמן וקארה היווארד, שניהם בהופעת בכורה קולנועית) מחליטים לברוח יחדיו. בעקבותיהם יוצאים אדוארד נורטון (ראש שבט צופים), ברוס ויליס (שוטר האי), ביל מארי ופרנסס מקדורמנד (הורי הילדה) וטילדה סווינטון (נציגת שרותי הרווחה).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 1965, על האי הבדיוני ניו פנזנס אשר בניו אינגלנד סאם שאקוסקי (ג'ארד גילמן), יתום בן 12, משתתף במחנה צופים בראשותו של המדריך רנדי וורד (אדוארד נורטון). סוזי בישופ (קארה היווארד), בת גילו של סאם, חיה על האי יחד עם הוריה וולט (ביל מארי) ולורה (פרנסס מקדורמנד) ושלושת אחיה הקטנים. סאם וסוזי, שני ילדים אינטליגנטיים ובוגרים לגילם, נפגשו לראשונה שנה קודם לכן במהלך הצגת התיאטרון בכנסייה ומאז החלו להתכתב ביניהם. במהלך התכתבותם חולקים סוזי וסאם את חייהם, תחביביהם ותחושותיהם ובסופו של דבר מחליטים לכרות ברית סודית ולברוח יחדיו.

התוכנית מתממשת. סאם וסוזי נפגשים, מטיילים, מקימים מחנה ודגים באגם. בינתיים, המדריך וורד שולח את חבריו של סאם לקבוצת הצופים לחפש אחריו. כאשר הם מוצאים אותו מתפתחת קטטה בין סאם לקבוצת הצופים, ובמהלכה פוגעת סוזי במספריים שלה בצופה ופוצעת אותו.

חניכי הקבוצה נמלטים במהרה עם הצופה הפצוע וסאם וסוזי ממשיכים בדרכם. הם מגיעים אל מפרץ שהם מכנים ״ממלכת אור הירח״. הם מתמקמים שם, מקימים מחנה ושוחים בים. מאוחר יותר, בזמן שבגדיהם מתייבשים, סוזי מפעילה את פטיפון הסוללות שהביאה איתה וביחד שניהם רוקדים בבגדיהם התחתונים לצלילי השיר Le Temps de l'Amour של הזמרת פרנסואז ארדי ומתנשקים.

בבוקר למחרת מתעוררים סאם וסוזי באוהל שהקימו ומגלים שמשפחתה של סוזי, המדריך וורד וחניכיו וקפטן דאפי שארפ, שוטר האי (ברוס ויליס) גילו את מקום הימצאם. הוריה של סוזי לוקחים אותה לביתה ואילו סאם נלקח תחת חסותו הזמנית של קפטן שארפ, כיוון שמשפחתו האומנת לא רוצה בו יותר מפאת היותו ״ילד מופרע רגשית״ לטענתם. בזמן שהותו של סאם אצל קפטן שארפ מתקשרת נציגת שירותי הרווחה (טילדה סווינטון) אל תחנת המשטרה של האי, בניסיון לשכן את סאם בבית יתומים וכדי לבחון את האפשרות לטפל בו בעזרת הלם חשמלי.

בינתיים, חבריו לקבוצת הצופים של סאם מחליטים לעזור לו על מנת שייפגש עם סוזי ויקבל עזרה. הם שטים בסירות אל האי השכן סנט ג'ק ווד, על מנת לקבל את עזרתו של הדודן בן (ג'ייסון שוורצמן), קרוב משפחה מבוגר של אחד מחבריו לקבוצת הצופים של סאם החבר במחנה הצופים של האי, פורט לבנון, שמנוהל בידי המפקד פירס (הארווי קייטל). בן מחליט כי האפשרות הזמינה הטובה ביותר היא להעלות את סם וסוזי על סירה שמפליגה מן האי כדי שסאם יוכל לעבוד כחבר צוות בסירה ולהתחמק משירותי הרווחה, אך לפני שסאם וסוזי עוזבים הם מחליטים להינשא זה לזה. הדודן בן עורך את טקס ה״חתונה״ בכנסייה של המחנה. בסופו של דבר, סאם וסוזי אינם מצליחים להגיע אל הסירה והם נרדפים על ידי הוריה של סוזי, קפטן שארפ, שירותי הרווחה וצופי מחנה פורט לבנון, שפועלים בפקודתו של המדריך וורד.

סערה עזה ומבול פתאומי מכים באזור. בינתיים, סאם וסוזי מגיעים לכנסייה שבה נפגשו לראשונה, אך נציגת שירותי הרווחה והוריה של סוזי מגיעים לשם גם הם. חבריו לקבוצת הצופים של סאם עוזרים לזוג להתחמק ולהגיע אל צריח הכנסייה. כשסאם וסוזי מבינים כי הם מוקפים וייתכן שלא יתראו יותר, הם מקבלים את ההחלטה לקפוץ יחד מן הצריח, אולם קפטן שארפ עוצר בעדם ברגע האחרון.

בסוף הקיץ, סוזי יושבת בביתה וקוראת ספר וסאם יושב בסמוך אליה ומצייר את מפרץ ״ממלכת אור הירח״. סוזי ושלושת אחיה נקראים אל ארוחת הערב, וסאם יוצא דרך החלון אל קפטן שארפ, האפוטרופוס החוקי שלו, ואומר לסוזי כי יראה אותה מחר. סוזי מפריחה לעברו נשיקה באוויר ויוצאת מן החדר.

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות מעולות ממבקרי הקולנוע. אתר Rotten Tomatoes המרכז ביקורות קולנוע העניק לסרט דירוג משוקלל של 95%. בסוף השבוע הראשון בארצות הברית הוקרן הסרט בארבעה בתי קולנוע בלבד והכניס 669,486$, סכום שיא לסרט בהפצה מוגבלת שאינו אנימציה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ממלכת אור הירח בוויקישיתוף
ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2011: בגינרס/עץ החיים
פרס גות'הם לסרט הטוב ביותר
2012: ממלכת אור הירח
הבא:
2013: בתוך לואין דיוויס