מסיבת יום ההולדת (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסיבת יום ההולדת
The Birthday Party
פתיח הסרט
פתיח הסרט
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 2 בינואר 1931[1]
משך הקרנה 7 וחצי דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

מסיבת יום ההולדתאנגלית: The Birthday Party) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי של מיקי מאוס שיצא לראשונה בשנת 1931, כחלק מסדרת הסרטים הקצרים "מיקי מאוס".[1] זהו הסרט הקצר ה-25 של מיקי מאוס שהופק והראשון באותה השנה.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני מאוס עורכת מסיבת יום הולדת הפתעה למיקי מאוס, כשהוא נכנס הביתה חבריו מקיפים אותו, שרים ורוקדים לו. מהמטבח מגיע חזיר טבח ומגיש למיקי עוגת יום הולדת, אך מיקי, שנושף כל כך חזק בכדי לכבות את הנרות, מעיף את כל העוגה על פניו של החזיר.

מיקי פותח את המתנה שמיני הכינה לו - פסנתר קטן, שתואם לאחד של מיני - ושני העכברים מנגנים ושרים את "I Can't Give You Anything but Love, Baby",(אנ') שיר פופולרי אמריקאי של ג'ימי מקיו והפזמונאית דורותי פילדס. אחר כך הם מנגנים את השיר "Darktown Strutters' Ball"(אנ') כאשר האורחים רוקדים. לאחר זמן מה, שרפרפי הפסנתר משתלטים על ביצוע הנגינה בעוד מיקי ומיני מצטרפים לריקוד. גם הוראס הורסקולר וקלרבל הפרה זוכים להופעת ריקוד נמרץ.

כשהוא ניגש לקסילופון, מיקי מנגן את "Home! Sweet Home!"(אנ') מאת המלחין האנגלי הנרי ראולי בישופ, ולאחר מכן מלווה את נגינתה של מיני לשיר הרגטיים "Twelfth Street Rag".(אנ') הקסילופון מתרגש ומתעורר לחיים ומיקי רוכב עליו כמו ברודיאו בניסיון להשתלט עליו, אך בסופו של דבר גומר עם אקווריום מעל ראשו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום הולדתו של מיקי מאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מאוס היה קצת יותר מגיל שנתיים בשלב זה, לאחר שהופיע לראשונה ב"ספינת הקיטור וילי" בנובמבר 1928. יום ההולדת ה"רשמי" של מיקי השתנה לעיתים קרובות - וולט דיסני הכריז בשנת 1933 שיום ההולדת של מיקי היה 1 באוקטובר,[3] וברצועת הקומיקס של מיקי מאוס, מיקי חגג את יום הולדתו ה-7 ב-28 בספטמבר 1935.[4] סרט היום הולדת הבא של מיקי, "מסיבת יום ההולדת של מיקי", שוחרר ב-7 בפברואר 1942. זה היה רק בשנות ה-70 המוקדמות שדייב סמית', ארכיונאי מטעם אולפני ההנפשה של וולט דיסני, קבע שתאריך הקרנת הבכורה של "ספינת הקיטור וילי" הוא 18 בנובמבר, ותיקן זאת כיום הולדתו הרשמי של מיקי.[5]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרו "הסרטים של מיקי: סרטי הקולנוע של מיקי מאוס", הייס גרוב כותב: "המאפיין המדהים ביותר של הסרט הוא סצנה קצרה בהתחלתו, מונפשת על ידי טום פאלמר: מיקי ומיני ששואלים זה את זה בביישנות האם הם בסדר, עשוי להוות את הדיאלוג המצחיק הראשון בתולדות דיסני. לפחות, זו דוגמה נפלאה של הנפשת הדמות, ומבססת באלגנטיות את מערכת היחסים בין השניים."[2]

עיתון חדשות הקולנוע "The Film Daily" ב-1 בפברואר 1931 פרסם: "סרט מצויר של מיקי מאוס בו בעלי החיים עורכים מסיבת יום הולדת, הכוללת עוגה ענקית. הם עוברים כמה תעלולים חכמים ובסך הכל מדובר בהנפשה מלאת מרץ, המתאימה לסטנדרט של סדרת וולט דיסני".[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. p. 63. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ 1 2 Grob, Gijs (2018). "The Birthday Party". Mickey's Movies: The Theatrical Films of Mickey Mouse. Theme Park Press. ISBN 978-1683901235.
  3. ^ Gluck, Keith (18 בנובמבר 2012). "The Birth of a Mouse". The Walt Disney Family Museum. נבדק ב-9 בפברואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Gottfredson, Floyd (2012). Walt Disney's Mickey Mouse, vol 3: High Noon at Inferno Gulch. Seattle, WA: Fantagraphics Books. p. 210. ISBN 978-1606995310.
  5. ^ Van Gelder, Lawrence (18 בנובמבר 1988). "Mickey Mouse's Age". The New York Times. p. 68. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Reviews of Sound Shorts". The Film Daily: 12. 1 בפברואר 1931. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)