מעוז (ארגון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מעוז
פעילות ארגון חברתי
התאגדות עמותה
מדינה ישראלישראל ישראל
מטה הארגון המלאכה 4, לוד
יושב ראש ג'פרי שוורץ
תקופת הפעילות 2010–הווה (כ־14 שנים)
www.maoz-il.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מעוז הוא ארגון חברתי המפעיל תוכניות מנהיגות מגוונות שנבנות בשיתוף פעולה עם גופים ממשלתיים כחלק מעתודות לישראל לבניית רשת של מנהיגות ישראלית. הארגון נוסד בשנת 2010 ומשרדיו שוכנים בעיר לוד. יו"ר הוועד המנהל הוא ג'פרי שוורץ.

פעולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות מעוז פועלות בשיתוף אגף עתודות לישראל במשרד ראש הממשלה. רשת מעוז היא רשת רב מגזרית, רב-תחומית ומגוונת, תוך שאיפה להובלת והאצת יוזמות ושינויים חברתיים-כלכליים במדינה. הארגון מיועד לבכירים במגזר הציבורי ועל עמיתיו נמנים מנכ"לים רבים במשרדי הממשלה השונים ובכירים ברשויות מקומיות. כמו כן, בין עמיתי הארגון נמצאים בעלי תפקידים ומייסדים של עמותות רבות מהמגזר השלישי וקרנות נדבנות כמו השומר החדש, יד הנדיב, הקרן לידידות, אור משימות לאומיות, חותם, לתת, איילים, מכון מנדל, ארגון רבני צהר.

תוכניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית העמיתים - תוכנית מנהיגות שמטרתה להכשיר מנהיגים מהמגזר הפרטי, המגזר הממשלתי, המגזר המוניציפלי, המגזר השלישי והתקשורת, זאת מתוך קהילות שונות בחברה הישראלית. התכנית שואפת לחזק בחברים מנהיגות ממלכתית ולתרום לפיתוחם האישי. התכנית שואפת לרקום רשת של מנהיגים ומנהיגות מובילי שינוי לחיזוק החוסן חברתי-כלכלי במדינת ישראל. בין עמיתי התכנית נמצאים מנהלי ארגונים מתחום התעסוקה, בכירים באגף תקציבים, יזמי היי-טק, בכירים בנציבות שירות המדינה.

תוכנית ענבר - לפיתוח עתודה ניהולית במערכת הבריאות. התוכנית היא מיזם משותף של משרד הבריאות ושל ארגון מעוז ומיועדת להכשרת בעלי תפקידים בכירים במערכת הבריאות ובכלל זה במשרד הבריאות, קופות החולים וצה"ל. בין עמיתי התוכנית נמצאים רופאים בכירים, רופאים מחוזיים, בכירם בארגונים העובדים של הרופאים והאחיות, ומנהלי בתי חולים. כמו כן ישנם עמיתים בכירים בעמותות פרטיות כמו העוסקות בקנאביס רפואי.

תוכנית אדוות - התוכנית היא מיזם משותף של מעוז ומשרד החינוך והיא מיועדת לדרג הבכיר במשרד החינוך. התוכנית שואפת להכשיר מנהיגות חינוכית הפועלת במשותף אל מול אתגרי מערכת החינוך בישראל והכנת המערכת לעתיד דינמי, בלתי צפוי ומשתנה. על עמיתי התוכנית נמנים בכירים במערכת החינוך, מנהלי בתי ספר, מפקחים בכירים ובכירים במחלקות החינוך בשלטון המקומי.

תוכנית מקום - עתודות ניהול במרחב המקומי. התוכנית פועלת על פי החלטת הממשלה מיום 10/7/16: "עתודות לישראל" – תוכנית אסטרטגית לבניית עתודות הון אנושי למגזר משרתי הציבור בישראל[1]". על עמיתי התוכנית נמנים מנכ"לים של מועצות מקומיות, תכננים מקומיים וביניהם מהנדסי ערים וסגניהם, גזברי מועצות מקומיות, בכירים בחברה למתנ"סים, מנכ"לי חברות כלכליות של מועצות מקומיות, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]