מפלצת של בית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלצת של בית
Monster House
בימוי גיל קינן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ק רפקי, סטיבן ספילברג, סטיב סטרקי, רוברט זמקיס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דן הרמון, Rob Schrab עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים מיטשל מוסו
קווין ג'יימס
ג'ייסון לי
קתרין אוהרה
קת'לין טרנר
מגי ג'ילנהול
סטיב בושמי
ניק קאנון
סאם לרנר
ספנסר לוק
פרד וילארד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Douglas Pipes עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה, רלטיביטי מדיה, אמבלין אנטרטיינמנט, ImageMovers, ImageMovers עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס, Sony Pictures Motion Picture Group עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 ביולי 2006 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה, סרט בלשים, סרט עצמאי, סרט לכל המשפחה, סרט מותחן, סרט פנטזיה, סרט ילדים, קומדיית אימה, סרט רוחות רפאים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו monsterhouse
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלצת של ביתאנגלית: Monster House) הוא סרט אנימציה עם לכידת תנועה אמריקאי משנת 2006, בבימויו של גיל קינן, והמפיקים הבכירים שלו הם רוברט זמקיס וסטיבן שפילברג. את המוזיקה של הסרט הלחין דוגלס פייפס, שכבר עבד על שלושה סרטים קצרים של הבמאי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בילדה קטנה שרוכבת על תלת-אופן. בטעות היא מתקרבת אל בית מסתורי ואז זקן רגזן בשם נברקראקר יוצא אליה וצועק עליה. הוא שובר לה את התלת-אופן וגורם לה לברוח בבכי. הזקן מסתכל לכיוון הצופים ואנחנו מגלים שיש נער בשם דיג'יי שמתצפת עליו, חוקר ועוקב אחריו כבר לא מעט זמן. הוריו של דיג'יי נוסעים לסופ"ש ומשאירים את דיג'יי עם בייביסטר, נערת פאנק בשם אליזבת (או "זי" בקיצור). דיג'יי מזמין את חברו הטוב צ'אודר לישון אצלו ובזמן שהם משחקים כדורסל הכדור עף אל הדשא של הבית המסתורי. דיג'יי הולך להביא את הכדור ונברקראקר יוצא אליו עצבני, וצורח עליו שלא יתקרב לחצר הזאת אף פעם. הזקן נופל על הרצפה וכמה שניות אחר כך אנחנו רואים אמבולנס שמפנה אותו. מאוחר יותר מגיעה ילדה מחוננת מהצופים בשם ג'ני שרוצה למכור עוגיות למי שגר בבית, דיג'יי וצ'אודר הולכים ומצילים אותה מלהיאכל על ידי הבית והיא מתחילה לשתף איתם פעולה. אחרי שקורים מקרים משונים בהם הבית "בולע" כלב, את החבר של זי, בונס, (לאחר שראה בתוך הבית את העפיפון שאיבד בילדותו כפי שסיפר לזי) ואפילו שני שוטרים, בשם לנדרס ולסטר שהשלושה הזמינו. די ג'יי, צ'אודר וג'ני מחליטים להתייעץ עם גיימר מפורסם באזור בשם סקאל. סקאל אומר להם שמה שהם צריכים לעשות זה למצוא את הלב של הבית ולכבות אותו. בעזרת פעולת הסוואה וכשהם מצוידים ברובי מים, מצליחים השלושה לחדור אל הבית. כשהם נכנסים פנימה הם מוצאים מאות צעצועים זרוקים בערימה ותמונות של השכן כשהוא עוד צעיר עם אישה מלאה. דיג'יי מועד, ונופל על גוש בטון בצורה של אותה אישה. הגוש נשבר וחושף מתחתיו שלד. דיג'יי, צ'אודר וג'ני מבחינים במנורה זוהרת והם חושדים שזה הלב. שלושתם מתחילים לירות בעזרת רובי המים על המנורה, אבל אז ג'ני מבינה שזה בכלל לא הלב, אלא הענבל שבחלק האחורי של הלשון שאחראי על רפלקס ההקאה. הבית "מקיא" אותם החוצה וליד הבית עוצר אמבולנס מכונית שממנה יורד נברקראקר שדיג'יי היה בטוח שהרג. שלושתם התחילו להאשים את הזקן שהוא רצח את אותה אישה כאשר היו כלואים בביתו, אבל אז הזקן מספר להם את הסיפור שלו ושל הבית: כשהיה צעיר והלך לקרקס היה נהוג שכחלק מהבידור לוקחים בכלוב אישה שמנה ונותנים לקהל לזרוק עליה עגבניות. נבקראקר התאהב באישה הכלואה, ששמה היה קונסטנס, ועזר לה לברוח, יחד הם קנו את השטח והתחילו לבנות בו את הבית, אך ילדים שראו אותם הגיעו והתחילו לזרוק על קונסטנס ביצים. קונסטנס התרגזה ולקחה גרזן כדי ללמד את הילדים לקח - וכשנבקראקר ניסה לעצור אותה היא נפלה אל תוך יסודות הבית. במהלך הנפילה היא ניסתה לעצור את עצמה ותפסה בידית של מיכל הבטון וכשנפלה למטה הבטון נשפך מעליה וקבר אותה. הרוח שלה נכנסה לבית ומאז היא שונאת אנשים וילדים בפרט ורוצה להרוג את כולם. נברקראקר שהבין את זה ניסה כל השנים האלה להגן על כולם כדי שלא יקרה לאף אחד משהו. הבית, שעכשיו התגלה כרדוף בידי רוחה של קונסטנס, שומע את זה ומתרגז, הוא יוצא ממקומו ומתחיל לרדוף אחרי נברקראקר, דיג'יי, צ'אודר וג'ני. הם מגיעים לאתר בנייה ומנסים להאבק על חייהם. לבסוף מצליחים לגרום לבית להתפוצץ ואנחנו רואים את הרוח של קונסטנס יוצאת מהבית, רוקדת יחד עם נברקראקר ריקוד אחרון ואז עולה לשמיים. נברקראקר מבין שהוא צריך להמשיך הלאה. השלושה הופכים לחברים טובים והשכונה הופכת להיות מקום בטוח.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מדובבים בגרסה האנגלית
דיג'יי וולטרס מיטשל מוסו
צ'אודר סם לרנר
ג'ני בנט ספנסר לוק
אליזבת "זי" מגי ג'ילנהול
נברקראקר סטיב בושמי
אביו של ד. ג'. פרד וילארד
אמו של ד. ג'. קתרין אוהרה
השוטר לנדרס קווין ג'יימס
אלייזה ראיין ויטני

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מפלצת של בית בוויקישיתוף