מפלצת של מלון 3: יוצאים לחופשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מפלצת של מלון 3)
מפלצת של מלון 3: יוצאים לחופשה
Hotel Transylvania 3: Summer Vacation
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי גנדי טרטקובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מישל מרדוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מייקל מקולרס, גנדי טרטקובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ויס ארסטיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים אדם סנדלר
סלינה גומז
אנדי סמברג
ג'ים גפיגן
סטיב בושמי
מולי שאנון
דייוויד ספייד
קווין ג'יימס
קיגן-מייקל קיי
פראן דרשר
מל ברוקס
גנאדי טרטקובסקי
מוזיקה מארק מותרסבו
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי סוני הנפשה
חברה מפיצה סרטי סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 13 ביולי 2018
ישראלישראל 12 ביולי 2018
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הנפשה ממוחשבת, סרט ערפדים, סרט אנשי זאב, סרט קומדיה, סרטי מפלצות, קומדיית אימה, סרט פנטזיה, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 80 מיליון
הכנסות 497.8 מיליון (13 בספטמבר 2018)
הכנסות באתר מוג'ו hoteltransylvania3
סרט קודם מפלצת של מלון 2
סרט הבא מפלצת של מלון: הפוך על הפוך
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלצת של מלון 3: יוצאים לחופשהאנגלית: Hotel Transylvania 3: Summer Vacation, ידוע והופץ גם בשם Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation) הוא סרט אנימציה מונפש אמריקאי קומי-פנטזי מפלצתי לכל המשפחה, והוא מהווה המשך לקודמו, "מפלצת של מלון 2", והשלישי בזיכיון "מפלצת של מלון". הסרט הופק על ידי סרטי סוני הנפשה, והוא מופץ על ידי חברת האם שלו, סרטי סוני. הסרט מבוים על ידי גנאדי טרטקובסקי, ומככבים בו אדם סנדלר, סלינה גומז, אנדי סמברג, ג'ים גפיגן, סטיב בושמי, מולי שאנון, דייוויד ספייד, קווין ג'יימס, קיגן-מייקל קיי, פראן דרשר ומל ברוקס, שחוזרים לדובב את דמויותיהם מהסרטים הקודמים.

הסרט יצא לאקרנים ב-13 ביולי 2018 בבכורה עולמית. בישראל, הסרט יצא לאקרנים ב-12 ביולי 2018.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1897, דרקולה (אדם סנדלר) וחבריו התחפשו לבני אדם על מנת לנסוע ברכבת לבודפשט. אולם, פרופסור אברהם ואן הלסינג (ג'ים גפיגן), אויבו המושבע של דרקולה, נסע גם ברכבת וחשף את המפלצות. המפלצות טפסו על גג הרכבת וברחו ודרקולה דחף את חבריו מהרכבת ליתר ביטחון. ואן הלסינג נעשה אובססיבי להשמיד את דרקולה, אולם לבסוף דרקולה השמיד אותו.

שש שנים לאחר אירועי "מפלצת של מלון 2", דרקולה מתפקד בניהול המלון, יחד עם בתו מייביס (סלינה גומז) וחתנו ג'וני (אנדי סמברג). אולם, דראק מדוכא בגלל מותה של אשתו, ובעקבות בדידותו הוא מנסה לפגוש מישהי ובעקבות זאת הוא מתלונן על שחיקה בתפקוד ובניהול המלון. בניסיון להקל עליו את העומס, מייביס מפתיעה את דרקולה ומזמינה לו מקום לשיט על אוניית תענוגות יוקרתית למפלצות כדי שיוכל לצאת לחופשה מהמלון שלו ולבלות זמן משפחתי ביחד. שאר חבריו של דרקולה לא מסוגלים להתאפק ומצטרפים גם הם לשיט. יום למחרת דרקולה, מייביס, ג'וני, דניס (אשר בלינקוף), ולאד (מל ברוקס), וכל אורחי המלון יצאו אל אוניית תענוגות בשם "המורשת". באותו הזמן, דרקולה פוגש את הקפטנית של האונייה, אריקה (קתרין האן), והחל מיד להתאהב בה.

אריקה הלכה לחדר סודי בסיפון התחתון שם היא פגשה את אברהם ואן הלסינג, אשר הוזכר בתור סב-סבה וכמעט כל גופו מְמוּכָּן על מנת להימנע ממוות. ואן הלסינג תכנן כיצד להיפטר מכל המפלצות, בספינה ברגע שיגיעו לעיר של אטלנטיס הוא ישתמש במוזיקת ההשמדה, דבר אשר יוכל להרוס את השרידים של אטלנטיס. ואן הלסינג מנסה לשכנע את אריקה לא להרוג את דרקולה לפני התוכנית, אולם היא החליטה בכל זאת להורגו, ללא הצלחה למרות תסכולה הרב. אחרי שנכשלה בלחסל את דרקולה בהר הגעש שנמצא מתחת למים, אריקה גנחה בגלל שזה היה בלתי אפשרי להשיגו. החברים של דרקולה שומעים זאת, וחושבים שאריקה מחבבת אותו, הם מספרים לדרקולה את מה שהם שמעו. דרקולה הלחוץ שואל את אריקה אם היא רוצה לצאת איתו לפגישה, וכאשר היא מסכימה היא רואה עוד הזדמנות לחסל את הערפד. אולם, כאשר הם סעדו באי הנטוש, אריקה החלה להתאהב בדרקולה אחרי שהם למדו על עברם.

מייביס מבינה שדרקולה מתאהב באריקה ומתחילה לחשוד במניעים של אריקה. אוניית התענוגות הגיעה לאטלנטיס אשר נחשף כקזינו, דרקולה החליט לספר למייביס על האמת של אריקה, אולם התרכז באריקה שהלכה אל הכּוּך שנמצא מתחת לעיר. דראק עקב אחריה, כאשר מייביס לא הייתה רחוקה ממנו, ולמדה שאריקה היא אחרי "ירושה משפחתית". בעזרתו של דרקולה, היא עברה את המלכודות והיציאות. מייביס הגיעה והתעמתה איתם, ודרקולה מודה שהיה לו "זינג" כלפי אריקה. אחרי שאריקה ידעה על ה"זינג", היא זרקה בצער את דרקולה והשאירה אותו שבור לב.

אריקה העצובה והמצטערת נתנה לואן הלסינג את הפרט אשר מציג את מוזיקת ההשמדה והוא תכנן להציב מלכודת למפלצות, במסיבת ריקודים. כאשר הבינה מייביס שדרקולה מבואס, אחרי העצה שנתן לה ג'וני, היא סיפרה לאביה על אריקה, והיא הודתה שהיא הרגישה מפוחדת בגלל שנפרדו, ודרקולה נרגע. לפתע, ואן הלסינג הופיע וסילק את הדי.ג'יי, ואריקה העצובה נאלצה לומר את האמת שהיא נכדת-נכדתו. ואן הלסינג חשף את מוזיקת ההשמדה, דפי מוזיקה, והחל לנגן שיר אשר שיגע את הקראקן (ג'ו ג'ונאס) אשר חי ליד האי כדי לתקוף את המפלצות. אריקה הצילה את דרקולה מהקראקן וציוותה על סב-סבה לעצור את ההרס, כמו כן היא הודתה על אהבתה בפני דרקולה, דבר אשר גרם לואן הלסינג לזעום ולתקוף את שניהם.

על מנת לסדר את הקראקן, ג'וני פתח את ערכת הדי.ג'יי שלו והחל לנגן שירים חיוביים על מנת להשמיד את השיר של ואן הלסינג. כאשר ניגן את שיר המאקארנה, הקראקן נרגע ורקד בשמחה. ואן הלסינג לא יכל להתנגד לשיר וכולם החלו לרקוד, וגם דפי המוזיקה (אשר נקרעו לחתיכות קטנות אחר כך). ואן הלסינג גם החל לרקוד, ולפתע החליק ונפל אולם ניצל על ידי דרקולה. לאחר מכן ואן הלסינג התנצל בפני המפלצות ונתן לכולן החזר על השיט, לפני שהחזיר אותם.

בחזרה למלון טרנסילבניה, דרקולה ואריקה יצאו בקשר רומנטי. ודרקולה אפילו הציע נישואים לאריקה, ואריקה הסכימה לו.

צוות המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבב/ת מדבב/ת בעברית דמות אודות הדמות
אדם סנדלר אסף פריינטא הרוזן דרקולה מנהל המלון, בנו של ולאד, אביה של מייביס וסבו של דניס היוצא לחופשה לשיט על אוניית תענוגות ומתאהב באריקה.
סלינה גומז לורן סביר מייביס בתו של דרקולה, נכדתו של ולאד, אשתו של ג'ונתן ואמו של דניס. לאחר שהזמינה לאביה מקום על אוניית התענוגות למפלצות, היא מנסה להפריד בין אביה לבין אריקה מבלי לדעת שהוא נתון בסכנה.
אנדי סמברג דניאל מגון ג'ונתן "ג'וני" לורן בעלה של מייביס, אביו של דניס וחתנו של דרקולה.
סטיב בושמי דן שצברג ויין אדם זאב, בעלה של וונדה ואחד מחבריו של דרקולה. ויין הוא אב ל-300 גורים, מתוכם רק הקטנה, ויני, היא המתורבתת. ויין ומשפחתו מצטרפים לשיט התענוגות.
מולי שאנון שרון שחל וונדה אשת זאב ואשתו של ויין.
דייוויד ספייד גדי לוי גריפין האיש הבלתי נראה ואחד מחבריו של דרקולה, אשר מצטרף לשיט התענוגות.
קיגן-מייקל קיי צביקה פורמן מורי מומיה ואחד מחבריו של דרקולה, אשר מצטרף לשיט התענוגות.
קווין ג'יימס אוהד שחר פרנק חברו הטוב ביותר של דרקולה, אשר מצטרף לשיט התענוגות יחד עם אשתו, יוניס.
פראן דרשר שרית סרי יוניס אשתו של פרנק.
מל ברוקס דב רייזר ולאד אביו של דרקולה, סבה של מייביס וסבא רבא של דניס.
אשר בלינקוף דניאל שופוב דניס בנם של מייביס וג'ונתן, נכדו של דרקולה ונינו של ולאד, הדלוק על ויני, בתם של ויין וונדה.
גנאדי טרטקובסקי בלובי מפלצת דמוית ג'לי המצטרפת לשיט התענוגות אשר במהלכה "נולד" לו ילד. טרטקובסקי מדבב את הדמות לאחר שבסרט הקודם היא דובבה על ידי ג'וני סולומון.
קתרין האן שירלי לילו קפטן אריקה הקפטנית המסתורית של האונייה אשר דרקולה התאהב בה בהתחלה. בהתחלה רצתה להכחיד את המפלצות, אולם היא התחילה להתאהב בדרקולה ואף נשאה לו.
ג'ים גפיגן גיורא קנת אברהם ואן הלסינג סבה של קפטן אריקה, האויב המושבע של דרקולה והנבל הראשי של הסרט.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2015, מפיקת הסרט "מפלצת של מלון 2", מישל מרדוקה, חשפה לפני יציאתו לאקרנים, כי האולפן "מדבר על סרט שלישי ומתקדם קדימה לקראת הבאת הזיכיון לשלב הבא", אבל היא והבמאי גנאדי טרטקובסקי לא יחזרו, שכן הם עבדו על פרויקט חדש של טרטקובסקי, "התוכל לדמיין?", שמאוחר יותר בוטל ונגנז. באותו חודש, טרטקובסקי גילה כי הוא לא יחזור לביים את סרט ההמשך ואמר ל-"TheWrap" כי "שניים [שני סרטים] זה מספיק, יש לי הרבה רעיונות אחרים, ואני צריך להביע אותם ולהוציא אותם". בנובמבר 2015, אולפני ההנפשה של סוני הודיעו כי הסרט השלישי, שייקרא "מפלצת של מלון 3", יצא לאקרנים ב-21 בספטמבר 2018.[1]

למרות שעזב את הסדרה במטרה לפתח פרויקטים אחרים, מאוחר יותר, טרטוקובסקי אישר כי הוא יחזור לתפקיד הבימוי. אדם סנדלר, סלינה גומז ואנדי סמברג חזרו לדובב את דמויותיהם כדרקולה, מייביס וג'וני, בהתאמה, והתסריט עבור הסרט נכתב על ידי אוסטין פאוורס ומייקל מק'קלרס. ביוני 2016, "אולפני ההנפשה של סוני" אישרו גם הם כי טרטקובסקי יחזור למלאכת הבימוי של הסרט השלישי, לאחר שלקח חופשה על מנת לעבוד על עונתה האחרונה של "סמוראי ג'ק".[2] על פי טרטקובסקי, הוא חזר לפרויקט לאחר שקיבל השראה מחופשה משפחתית "אומללה" וכן השראה גדולה מסדרת סרטי "חופשה סאטירית לאומית" בכיכובו של צ'בי צ'ייס, וחשף כי הסרט יתרחש על סיפון אוניית תענוגות. בתחילת נובמבר 2017, הסרט קיבל את השם "מפלצת של מלון 3: יוצאים לחופשה" ("Hotel Transylvania 3: Summer Vacation").

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלחין מארק מות'רסבו, מי שהלחין את הפסקול עבור שני הסרטים הקודמים בסדרה, יחזור להלחין עבור הסרט הנוכחי.

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט נועד לצאת לאקרנים ב-21 בספטמבר 2018. עם זאת, ב-6 בפברואר 2017, הוחלט להקדים את תאריך יציאתו לשני חודשים מוקדם יותר, ב-13 ביולי 2018. בישראל, הסרט יצא לאקרנים יום לפני כן, ב-12 ביולי.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטיזר טריילר הראשון לסרט הופץ ברשת ב-16 בנובמבר 2017. יום לאחר מכן, ב-17 בנובמבר, הטיזר טריילר הוקרן לפני הסרט "הכוכב".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Solvej Schou, ‏'Hotel Transylvania 2' scheduled for 2015 release באתר entertainment weekly,‏ 9 בנובמבר 2012
  2. ^ Sony Animation Shelves ‘Smurfs 3′ For New Origin Tale In Franchise Reboot, ‏12 במרץ 2014