מפלצת של מלון: הפוך על הפוך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלצת של מלון: הפוך על הפוך
Hotel Transylvania: Transformania
כרזת הסרט בעברית לפני שעבר להפצת פריים וידאו
כרזת הסרט בעברית לפני שעבר להפצת פריים וידאו
בימוי ג'ניפר קלוסקה ודרק דריימון
הופק בידי גנאדי טרטקובסקי
סלינה גומז
אליס דיואי גולדסטון
תסריט גנאדי טרטקובסקי
מדבבים בריאן האל
אנדי סמברג
סלינה גומז
מוזיקה מארק מות'רסבו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה
סרטי סוני הנפשה
Perfect World Pictures
MRC
חברה מפיצה סרטי סוני
אולפני אמזון
הקרנת בכורה 14 בינואר 2022
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה הנפשה ממוחשבת
קומדיית אימה
הכנסות באתר מוג'ו hoteltransylvania4
סרט קודם "מפלצת של מלון 3: יוצאים לחופשה" (2018)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלצת של מלון: הפוך על הפוךאנגלית: Hotel Transylvania: Transformania, מלון טרנסילבניה: טרנספורמאניה) הוא סרט קומדיה מונפש אמריקאי שהופק על ידי סרטי סוני הנפשה והופץ על ידי סרטי סוני, ועלה לפריים וידאו ב-14 בינואר 2022, באנגלית ובדיבוב בעברית בהפצת סרטי סוני וסרטי קולומביה. זהו החלק הרביעי והאחרון בטטרלוגיית סרטי "מפלצת של מלון".[1] את הסרט ביימו ג'ניפר קלוסקה ודרק דריימון עם תסריט מאת גנאדי טרטקובסקי. בריאן האל מחליף את אדם סנדלר ומדבב את דרקולה. אנדי סמברג וסלינה גומז חזרו לדבב את ג'וני ומייביס כמו בסרטים הקודמים בסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן חגיגות ה-125 למלון טרנסילבניה, מייביס שמעה שדרקולה מתכנן לפרוש ולהעביר את המלון אליה כיורשתו. היא מספרת לג'וני שסיפר לדרקולה על תוכניותיו לשפץ את המלון. מודאג מזה שג'וני יהרוס את המלון, דרקולה שיקר לו על "חוק הנדל"ן המפלצתי" המתיר למפלצות בלבד לנהל את המלון, לאכזבתו של ג'וני.

ואן הלסינג החליט לעזור לג'וני בעזרת קרן אשר הופך בני אדם למפלצות ולהפך, לאחר שבחן את הקרן על הקביה שלו ג'יג'י, ירה ואן הלסינג את הקרן על ג'וני והפך אותו למפלצת דמוית דרקון. כאשר הבין שג'וני השתנה למפלצת, ניסה דרקולה להחזיר את ג'וני לקדמותו, אך נורה והפך לבן אדם ושבר את הקריסטל של הקרן. ואן הלסינג אמר לדרקולה וג'וני שכדי להחזיר את עצמם לקדמותם הם יצטרכו למצוא קריסטל חדש אשר שוכן במערה באמריקה הדרומית, והשניים יצאו לדרכם.

חבריו של דרקולה, פרנק, ויין, גריפין ומורי, שתו ממזרקת המים שהושפעה מהקרן, והפכו לבני אדם גם כן. מייביס ואריקה התעמתו עם ואן הלסינג אחרי שראו בחדשות על מקום הימצאם של ג'וני ודרקולה, אולם הוא הזהיר אותן שלקרן ישנן השפעות שכאשר אדם הופך למפלצת, הוא ממשיך לצמוח עד שלא יהיה זכר לעצמו כאדם. אריקה, מייביס ושאר החבורה טסו לאמריקה הדרומית על מנת למצוא את דרקולה וג'וני.

דרקולה וג'וני התחברו בטיול בג'ונגל של אמריקה הדרומית ודרקולה עמד לספר לג'וני ששיקר לגבי "חוק הנדל"ן המפלצתי", אולם כל החבורה הגיעה ומצאה אותם. דברים החלו להשתבש כאשר דרקולה הודה כי הוא חושב שזו טעות לתת למייביס וג'וני את המלון, דבר אשר הכעיס את ג'וני כאשר הבין שדרקולה שיקר לו כי לא רצה שיהיה חלק ממשפחתו, הוא התפתח בפתאומיות וברח. מייביס כעסה מאוד על דרקולה וטענה שלא רצה לקבל אותו כי הוא אדם ולא חלק ממשפחתו ויצאה לחפש את ג'וני. דרקולה וכל השאר יצאו לחפש בעקבות הקריסטל. מייביס מצאה את ג'וני אשר המשיך לגדול באופן לא יציב והביאה אותו אל המערה שם החבורה מצאה את הקריסטל. מייביס ניסתה להחזיר את ג'וני לקדמותו אך ללא הצלחה, דרקולה הסתכן ובא אל ג'וני ונתפס והודה שטעה בקשר אליו ראה אותו עכשיו בתור הטוב ביותר. כאשר הבין שהוא חלק מהמשפחה, סלח ג'וני לדרקולה וחזר להיות לבן אדם.

דרקולה וחבריו חזרו להיות מפלצות, חזרו הביתה והופתעו לראות שהמלון שלהם נהרס בידי ג'יג'י. לאחר שהחזירו את ג'יג'י לקדמותה. דרקולה הצטער על אובדנו אך ג'וני עודד אותו ולאחר מכן, נתן דרקולה את מפתח המלון למייביס ולג'וני.

כעבור שנה, מייביס וג'וני הראו לדרקולה את המלון שנבנה מחדש והוא נהנה יחד איתם.

צוות המדבבים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקיד מדבב/ת בשפת המקור מדבב/ת בעברית תיאור הדמות
דרקולה בריאן האל אסף פריינטא ערפד בן 540 ומייסד מלון טרנסילבניה. אביה של מייביס, בנו של ולאד, בעלה של אריקה, חמיו של ג'וני וסבו של דניס.
ג'ונתן "ג'וני" לורן אנדי סמברג דניאל מגון אדם אנושי בן 29, בעלה של מייביס, חתנו של דרקולה ואביו של דניס.
מייביס סלינה גומז לורן סביר ערפדה בת 126, בתו של דרקולה, אשתו של ג'וני ואמו של דניס.
אריקה דרקולה קתרין האן שירלי לילו אשתו של דרקולה ונינתו של אברהם ואן הלסינג.
פרנק "פרנקי" בראד אברל אוהד שחר פרנקנשטיין וחברם הטוב של דרקולה, ווין, מוריי וגריפין.
מוריי קיגן-מייקל קיי צביקה פורמן מומיה וחברם הטוב של דרקולה, פרנק, ויין וגריפין.
ויין סטיב בושמי דן שצברג איש זאב וחברם הטוב של דרקולה, פרנק, מוריי וגריפין.
גריפין דייוויד ספייד גדי לוי חברם הטוב והבלתי נראה של דרקולה, פרנק, ויין ומוריי.
פרופסור אברהם ואן הלסינג ג'ים גפיגן גיורא קנת סבה של קפטן אריקה.
יוניס פראן דרשר שרית סרי אשתו של פרנק.
וונדה מולי שאנון שרון שחל אשת זאב ואשתו של ווין.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 בפברואר 2019, אולפני ההנפשה של סוני הודיעו כי סרט רביעי בסדרת "מפלצת של מלון" נמצא בתהליכי פיתוח.[2] ב-4 באוקטובר 2019, גנאדי טרטקובסקי שביים וכתב את שלושת הסרטים הקודמים בסדרה, הודיע כי הפעם הוא לא יהיה אמון על מלאכת בימוי הסרט.[3] ב-17 בספטמבר 2020, אושר שג'ניפר קלוסקה ודרק דריימון, שהיו אמני היסטוריבורד של שני סרטי ההמשך הראשונים בסדרה ולקחו חלק בהפקת הסדרות "בובספוג מכנסמרובע" ו"הרפתקאות פין וג'ייק", יהיו אמונים על בימוי הסרט, בעוד שטרטקובסקי יהיה אמון על כתיבת התסריט לסרט וישמש כמפיק בפועל לצדה של סלינה גומז, ששבה לדבב את דמותה של מייביס.[4][5]

בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בארצות הברית, תהליך הפקת הסרט נעשה בתהליך עבודה מרחוק.[6]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לשידור בפריים וידאו ב-14 בינואר 2022.[7] במקור, הסרט התעתד לעלות לאקרנים ב-22 בדצמבר 2021,[8] לפני שהוחלט להקדים את תאריך עלייתו לאקרנים ל-6 באוגוסט 2021,[9] אחר כך ל-23 ביולי 2021,[1] ולאחר מכן ב-1 באוקטובר 2021.[10] בישראל, הסרט התעתד לעלות לאקרנים ב-23 בספטמבר 2021 לפני הפצתו בפריים וידאו.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה סימוכין
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון מדבב אהוב אנדי סמברג מועמדות [11]
מדבבת אהובה סלינה גומז זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 D'Alessandro, Anthony (April 9, 2021). "'Hotel Transylvania: Transformania' Opening Earlier This Summer". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 9, 2021. Retrieved April 9, 2021.
  2. ^ Donnelly, Matt (February 26, 2019). "'Hotel Transylvania 4' to Hit Theaters in December 2021". Variety. Archived from the original on September 29, 2019. Retrieved September 19, 2019.
  3. ^ Trumbore, Dave (October 4, 2019). "'Hotel Transylvania 4': Genndy Tartakovsky Confirms He Won't Be in the Director's Chair". Collider. Archived from the original on October 7, 2019. Retrieved October 23, 2019.
  4. ^ Donnelly, Matt (September 17, 2020). "Selena Gomez Upped to Executive Producer for 'Hotel Transylvania 4', Returns as Female Lead (EXCLUSIVE)". Variety. Archived from the original on September 19, 2020. Retrieved September 17, 2020.
  5. ^ Dela Paz, Maggie (September 18, 2020). "'Hotel Transylvania 4' Set for 2021 Debut with Selena Gomez Returning". ComingSoon.net. Retrieved November 17, 2020.
  6. ^ D'Alessandro, Anthony (May 8, 2020). "How Animated Pics Like 'Tom & Jerry', 'SpongeBob Movie', 'Sing 2', Skydance's 'Luck' & More Are Working Through The COVID-19 Crisis". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 13, 2020. Retrieved January 12, 2021.
  7. ^ Hayes, Dade (6 באוקטובר 2021). "Amazon Prime Video Sets Streaming Date For 'Hotel Transylvania: Transformania'". Deadline Hollywood. נבדק ב-6 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ D'Alessandro, Anthony (February 26, 2019). "'Hotel Transylvania 4' To Open Doors Christmas Season 2021". Deadline Hollywood. Archived from the original on August 6, 2019. Retrieved September 19, 2019.
  9. ^ D'Alessandro, Anthony (April 24, 2020). "'Spider-Man: Homecoming' Sequel Pushes 'Doctor Strange 2' To 2022: Disney & Sony Release Date Change Team-Up". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 24, 2020. Retrieved March 16, 2021.
  10. ^ Shafer, Ellise (18 ביוני 2021). "'Hotel Transylvania: Transformania' Moves to October". Variety. ארכיון מ-18 ביוני 2021. נבדק ב-18 ביוני 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Katie Atkinson, Here Are the Winners of the 2023 Nickelodeon Kids’ Choice Awards: Complete List, Billboard, ‏2023-03-05 (באנגלית אמריקאית)