מפרץ ההרפתקאות: הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפרץ ההרפתקאות: הסרט
PAW Patrol: The Movie
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על מפרץ ההרפתקאות
בימוי קאל ברונקר
הופק בידי ג'ניפר דודג'
תסריט בילי פרוליק
קאל ברונקר
בוב ברלן
שחקנים ראשיים איאן ארמיטאג'
רנדל פארק
דקס שפרד
טיילר פרי
קים קרדשיאן
Ron Pardo
יארה שאהידי
מרסאי מרטין
ג'ימי קימל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים איאן ארמיטאג'
מרסיי מרטין
יארה שאהידי
קים קרדשיאן
רנדל פארק
דאקס שפרד
טיילר פרי
ג'ימי קימל
וויל בריסבין
מוזיקה היטור פררה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
חברת הפקה Spin Master Entertainment
סרטי ניקלודיאון
Mikros Image
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
Elevation Pictures (קנדה)
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדתאירלנדאירלנד 9 באוגוסט 2021
ארצות הבריתארצות הברית 20 באוגוסט 2021
ישראלישראל 12 באוגוסט 2021
משך הקרנה 86 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה הנפשה ממוחשבת, קומדיה, ילדים
סרט הבא מפרץ ההרפתקאות: סרט העל (2023)
www.pawpatrol.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפרץ ההרפתקאות: הסרטאנגלית: PAW Patrol: The Movie) הוא סרט קולנוע אמריקאי-קנדי בהנפשה ממוחשבת, מסוגת קומדיה, שמבוסס על הסדרה "מפרץ ההרפתקאות" מאת קית' צ'פמן. הסרט בוים על ידי קאל ברונקר שכתב את התסריט יחד עם בילי פרוליק ובוב ברלן והופק על ידי ג'ניפר דודג'.

הסרט יצא לאקרנים בממלכה המאוחדת ובאירלנד ב-9 באוגוסט 2021, בישראל בדיבוב עברי ב-12 באוגוסט 2021, ובארצות הברית ובקנדה ב-20 באוגוסט 2021 בהפצת סרטי פרמאונט.

בשנת 2023 יצא סרט המשך בשם "מפרץ ההרפתקאות: סרט העל".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במפרץ ההרפתקאות, נהג משאית בשם גאס מתרסק ותלוי מעל הגשר של העיירה. קפטן טורבוט צופה במתרחש ומתקשר ליחידת החילוץ. לאחר שריידר והגורים שלו מצילים את היום, כלבת תחש בשם ליברטי מתריעה בפניהם שהאויב המושבע שלהם, ראש העיר המדינגר, הפך זה עתה לראש העיר של עיר ההרפתקאות הסמוכה. צ'ייס מסרב בתחילה ללכת, בגלל פוסט טראומה מהעיר כשהיה צעיר יותר, אבל מסכים בחוסר רצון ללכת אחרי שריידר אומר לו שהכל יהיה בסדר.

ביום גשום כאשר ריידר והגורים מתמקמים במטה החדש שלהם, המדינגר הולך למעבדה מטאורולוגית ורוצה לבדוק את "תופס העננים", מכשיר שתוכנן על ידי ד"ר קנדרה ווילסון כדי לאסוף עננים לצורך מחקר. באותו לילה, המדינגר מארגן מופע זיקוקים כדי לחגוג את בחירתו לראשות העיר, אבל כשאר המופע משתבש והזיקוקים מתחילים לחולל שרפות, ריידר והגורים מצטיידים ונוסעים למקום כדי לכבות אותם בעזרת ליברטי.

במהלך כיבוי הזיקוקים, צ'ייס רואה כמה אזרחים לכודים במרפסת וצונח כדי לחלץ אותם, אך הוא שוכח לנתק את המצנח שלו ונופל מהמרפסת על ידי משב רוח, מה שגורם לו לחוש תסכול. למחרת, המדינגר חושף הרחבת לולאות שתכנן עבור הרכבת התחתית, שמתפרקת ומשאירה את הרכבת תקועה בראש הלולאה האחרונה. בזמן שהצוות מנסה לעצור את נפילת הרכבת, ריידר שולח את צ'ייס לגג כדי לגלוש לקרונות הרכבת כדי שניתן יהיה להציל את הנוסעים, אך בסופו של דבר קופא בגלל פחד הגבהים שלו, והגורים האחרים מחלצים את הנוסעים במקום זאת.

לאחר סיום החילוץ, ריידר מציע לצ'ייס לקחת הפסקה, אך צ'ייס שבור הלב מאשים אותו בהפרת האמון שלו ובורח, רק כדי להיתפס על ידי עוזריו של המדינגר, בוץ' ורובן, ושניהם לוקחים אותו לבית ספר לאילוף שהמדינגר הפך אותו לכלא כלבים. כדי לעזור להציל את צ'ייס, ליברטי נתפסת בכוונה על ידי הריסת ראיון חי של המדינגר. היא נלקחת לכלא, בעוד ריידר ושאר יחידת החילוץ עוקבים אחריה, ומאפשרים להם לפרוץ לכלא ולשחרר את הכלבים האחרים. כשהגורים האחרים חוזרים למטה עיר ההרפתקאות, ריידר לוקח את צ'ייס לצומת שבו מצא אותו שנים רבות קודם לכן ומסביר לצ'ייס שהוא אימץ אותו כי ראה בו אומץ.

מאוחר יותר, המדינגר חושף הרחבה שהוסיף לגורד השחקים הגבוה ביותר בעיר, כאשר משרדו נמצא בראש המגדל, אבל באותו רגע, לוכד העננים מגיע למצב קריטי, לאחר שלא תוכנן לפעול ללא הפסקה או לשמש לשליטה במזג האוויר, ומתחיל לפלוט שבועות של מזג אוויר סוער בבת אחת, מה שמחולל סערה אדירה בעוצמת הוריקן על כל עיר ההרפתקאות. קנדרה יוצרת קשר עם יחידת החילוץ והם יוצאים לשם במהירות, כשריידר הופך את ליברטי לחברה רשמית בצוות.

כשהגורים עוזרים לתושבים לתפוס מחסה, ריידר עולה למשרדו של המדינגר ומשכנע אותו להתפנות על ידי ירידה במעלית. ריידר משחרר ידנית את כבלי המעלית כדי להוריד במהירות את המדינגר לקרקע, ואז מתחיל לרדת בחבל במורד הפיר, אבל המגדל נופל הצידה וריידר נלכד. צ'ייס, לאחר שראה את המגדל נופל, ממהר לחלץ אותו באמצעות האופנוע שלו.

כשהוא רואה את האור של ריידר, צ'ייס ממהר למקום שבו המגדל התפרק. הוא מתחיל לפחד, אבל אז נזכר במילותיו של ריידר על האומץ שלו, וצ'ייס מצליח לקפוץ לצד השני. הוא עוזר לריידר להשתחרר מסלע שנפל עליו, והם יוצאים מהבניין בזמן שסקיי מקריבה את המסוק שלה כדי להרוס את תופס העננים.

כשמזג האוויר שוב בהיר ושטוף שמש, צ'ייס עוצר את המדינגר על כך שסיכן את העיר ולכד כלבים, ומודח מתפקידו. יחידת החילוץ מקבלת את המפתח לעיר ההרפתקאות, וריידר נותן לליברטי תג משלה כדי להפוך אותה לחברה אמיתית כאשר הם נקראים לחילוץ על ידי אחד הכלבים מבית הספר לאילוף.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות מהסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריידר (Ryder) (וויל בריסבין) – ילד בן עשר. מנהיג להקת גורי הכלבים.
  • צ'ייס (Chase) (איאן ארמיטאג') (פירוש השם: מרדף) – רועה גרמני רציני, בוגר וחכם, בתפקיד השוטר או המרגל. כשהוא יוצא למשימה הוא אומר: "צ'ייס מרגל על" או "צ'ייס מוכן לפעולה".
  • מרשל (Marshall) (קינגסלי מרשל) – דלמטי מגושם אך בעל לב רחב, מפחד מגבהים, בתפקיד הכבאי. כשהוא יוצא למשימה הוא אומר: "החילוץ בוער בי" או "אני מוכן לחילוץ מורכב-הבהבהב מאוד".
  • סקיי (Skye) (לילי בארטלם) (פירוש השם: שמים) – כלבת Cockapoo (ערבוב של קוקר ספנייל ופודל) חיננית וחכמה מפחדת מדורסים בעלת בתפקיד הטייסת. כשהיא יוצאת למשימה היא אומרת: "הגורה הזאת מוכרחה לעוף".
  • רוקי (Rocky) (קאלום שוניקר) (פירוש השם: סלעי) – כלב מעורב מכמה גזעים בלתי ידועים, מומחה במחזור ותיקון מוצרים, מפחד ממים. כשהוא יוצא למשימה הוא אומר: "ירוק אומר זוז".
  • זומה (Zuma) (שיילי סימונס) – לברדור בצבע שוקולד, בתפקיד הצוללן. כשהוא יוצא למשימה הוא אומר: "בוא נצלול פנימה".
  • ראבל (Rubble) (קיגן הדלי) (פירוש השם: חצץ) – בולדוג בעל מראה קשוח אך אישיות רכה. חובב מים, בתפקיד הבנאי. מפחד מעכבישים ואוהד מושבע של סדרת "אפולו גור העל" של מפרץ ההרפתקאות. כשהוא יוצא למשימה הוא אומר: "ראבל מגיע להרגיע".
  • ראש העיר המדינגר (Mayor Humdinger) (רון פארדו) - ראש העיר מעמק הערפל, בסרט הפך להיות ראש העיר של "עיר ההרפתקאות".

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ליברטי (מרסיי מרטין) - כלבלבת תחש רבת תושייה אשר גרה בעיר ההרפתקאות, הצטרפה בסרט ליחידת החילוץ.
  • קנדרה וילסון (יארה שאהידי) - מדענית אשר ממציאה ומביאה ליחידת החילוץ את הג'אדג'טים החדישים ביותר.
  • דלורס (קים קרדשיאן) - כלבת פודל אשר עובדת במעון לחיות.
  • בוץ' (רנדל פארק) - שומר אשר עובד עם רובן.
  • רובן (דאקס שפרד) - שומר אשר עובד עם בוץ'.
  • מרטי מאקרקר (צדי צהובון בגרסה העברית) (ג'ימי קימל) - כתב החדשות של "עיר ההרפתקאות".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]