מצעד אלבומי הסטרימינג הבריטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מצעד אלבומי הסטרימינג הבריטיאנגלית: Official Albums Streaming Chart) הוא מצעד מוזיקה המבוסס על מספר ההשמעות של אלבומים בפלטפורמות הסטרימינג השונות, כמו ספוטיפיי, דיזר, Google Play Music, אפל מיוזיק וטיידל בממלכה המאוחדת. הוא כולל נתונים הן משירותי הסטרימינג החינמיים והן מהשירותים שכרוכים בתשלום נוסף. הנתונים נאספים על ידי חברת המצעדים הרשמית הבריטית ומפורסמים מדי שבוע באתר הרשמי שלה ובמגזין Music Week.

הוצג חראשונה ב-1 במרץ 2015, לאחר שאושרה ההחלטה לשלב נתוני סטרימינג במצעד האלבומים הבריטי.[1] הנוסחה לחישוב מצעד זה לוקחת את המספר הכולל של ההשמעות משתים עשרה הרצועות המצליחות ביותר בגרסה הסטנדרטית של אלבום, ומפחיתה את ההפרש בין שתי הרצועות המושמעות ביותר לבין הממוצע הכללי של השאר. האלבום הראשון שכבש את פסגת המצעד היה x של אד שירן עם מכירות סטרימינג העומדות על 3,369 עותקים.,[2][3] האלבום השלישי של שירן, ÷, מחזיק בתואר "האלבום ששהה הכי הרבה זמן במקום הראשון במצעד".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Copsey, Rob (11 בפברואר 2015). "Official Albums Chart to include streaming data for first time". Official Charts Company. נבדק ב-12 בנובמבר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Copsey, Rob (7 במרץ 2015). "Ed Sheeran tops first ever Official Albums Streaming Chart". Official Charts Company. נבדק ב-12 בנובמבר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Jones, Alan (1 במרץ 2015). "Sam Smith tops first streaming integrated UK Albums Chart". Music Week. Intent Media. נבדק ב-17 בנובמבר 2015. {{cite news}}: (עזרה)