מקהלת מורן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקהלת מורן
מוקד פעילות בית יצחק, ישראל
תקופת הפעילות מ-1986
סוגה זמרה
www.moran-choir.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מקהלת מורן עם המנצחת נעמי פארן במופע בחיפה במסגרת פסטיבל החג של החגים. דצמבר 2017

מקהלת מורן הוקמה ב-1986 במושב בית יצחק שבעמק חפר, על ידי נעמי פארן, המנצחת והמנהלת המוזיקלית של המקהלה מאז ועד היום.

עם השנים, התרחבה "מקהלת מורן" לחמישה הרכבים בגילאים שונים, החל מגיל 4, ועד בוגרי האקדמיה למוזיקה השרים באנסמבל זמרי מורן.

מקהלות מורן היום כוללות את: מקהלת קטנטני מורן (גיל 4 עד לכיתה ב), מקהלת צעירי מורן (מכיתה ג עד לכיתה ו), מקהלת מורן הייצוגית (מכיתה ז עד לכיתה יב), אנסמבל זמרי מורן הכולל זמרים מקצועיים אחרי צבא, ומקהלת הורי מורן למבוגרים שאוהבים לשיר.

בעשור השני של המאה ה-21, פעילים למעלה מ-250 ילדים, בני נוער ובוגרים בפעילות המקהלות. החינוך המוזיקלי כולל קריאת תווים, פיתוח קול, למידה הזימרה והשירה המקהלתית, תנועה, ויכולת הופעה בימתית.

המקהלות הגיעו במשך שנות פעילותן להישגים מוזיקליים וחינוכיים רבים ולהוקרה מקצועית[דרוש מקור].

המקהלות השתתפו בתחרויות ופסטיבלים בינלאומיים, מבצעות יצירות מקוריות של טובי המלחינים הישראלים ומשתתפות בקונצרטים של מיטב התזמורות בישראל. המקהלות מקיימות גם שיתופי פעולה עם התיאטרון הקאמרי ועם זמרים ומלחינים.

מקהלות מורן מעורבות בתרומה לקהילה. כל מקהלה יצרה חיבור עם קבוצה עימה היא פועלת בשיתוף פעולה, או מביאה את שימחת השירה לליבה.

פרויקטים נבחרים הם פעילות מוזיקלית עם ילדים מתרבויות שונות, נוער בסיכון, נוער בצרכים מיוחדים וילדים חולי סרטן בבית החולים שניידר.

פארן הוזמנה להציג את מודל הפעילות המוזיקלית ורתימתה לתרומה לקהילה בכנס מקצועי באוניברסיטת ייל בארצות הברית. למקהלת מורן אגודת ידידים הפעילה בישראל ובפריז. המקהלות פועלות כעמותה, ומסתייעות בתמיכה מקרנות ומתרומות.

פארן היא המנצחת והמנהלת של מקהלות מורן. לצדה פועלות שרית שטקלר, מנצחת "צעירי מורן" ו"קטנטני מורן", כרמל עמית-אנטוקולסקי כמנצחת-משנה מאז 2009, הדס פארן-אסיה כמורה לקול במקהלות מורן, וכן הפסנתרנים אייל באט ואולג יקירביץ'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]