מקום ליד הים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקום ליד הים
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי רפאל רביבו
הופק בידי סילבן אסולין
תסריט רפאל רביבו
עריכה דני שיק
שחקנים ראשיים אלון אבוטבול
ענת צחור
מוזיקה דובי זלצר
צילום ז'אן בופטי
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה ארפילם
הקרנת בכורה 1988
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 300,000 דולר
הכנסות 14,985 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקום ליד הים הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1988 בכתיבתו ובבימויו של רפאל רביבו, עם אלון אבוטבול וענת צחור בתפקידים הראשיים[1].

העלילה היא על ניסיונו של אסיר משוחרר וחברתו שהידרדרה לזנות, לשקם את חייהם והזוגיות שלהם ולפתוח פאב ליד הים. הניסיון נכשל ומסתיים באופן טראגי בגלל עבריינים. בסרט יש קטעים של יחסי מין ועירום מלא של אבוטבול וצחור[2].

הסרט היה הפקה ישראלית-צרפתית. צלם הסרט, ז׳אן בופטי, צילם קודם את סרט הפולחן "רוקמת התחרה" בכיכובה של איזבל הופר[3]. צילומי הסרט הסתיימו בקיץ 1987[4], אולם הוא יצא לאקרנים רק כשנה אחר כך[5]. במהלך הצילומים הסתכסכו השחקנים עם הבמאי רביבו, אבוטבול ביקש לפרוש אך לבסוף השלים את הצילומים[6].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גידי (אלון אבוטבול) משתחרר לאחר שלוש שנים בבית כלא באשמת שוד מזוין. הוא עולה על קבר אימו בלוויית חזן (יעקב בנאי) ונפגש עם חברו יקי (דוד מנחם) שגם הוא השתתף בשוד בו גידי לקח עליו את אשמת הירי. יקי מכיר לו תודה, נותן לו ג'יפ וכסף. גידי מגיע לחברתו פרלה (ענת צחור) ומתברר לו שבשנות כליאתו היא הידרדרה לזנות. הסרסור שלה הוא אסי (שלמה תרשיש). גידי מתעמת איתו ואסי חובט בו קשות[7].

פרלה בתחילה לא רוצה את גידי ומגרשת אותו אבל לאחר זמן היא מתאהבת בו שוב.

אדר לסרי (אריה מוסקונה) הכיר את גידי מהכלא. הוא מציע לו בית בחוף פלמחים בו התגוררה אימו המנוחה כדי שישפץ ויהפוך אותו לפאב. גידי ופרלה מגיעים לבית המוזנח והמטונף ומתחילים לנקות ולשפץ אותו. בזמנם החופשי הם מתרחצים בעירום ומקיימים יחסי מין על החוף.

אדר חייב כסף לסוחר הסמים סלים (אסי הנגבי) וזה לוחץ עליו בתמורה להעביר משלוח סמים. אדר מבקש זאת מגידי והוא מוכן אך ברגע האחרון הוא מסרב.

אסי מגיע למקום ולוחץ על פרלה לחזור לעבוד עבורו. הוא גם שולח את היצאנית רוזה (שלומית הגואל) שתשכנע אותה אך היא מסרבת.

אסי משלם לעבריין ברוך (אלקסיס סלאם) שישלח אנשים להצית את הבית על הים. אדר שנמצא שם נפגע קשה בשריפה ומת בבית החולים. פרלה רוצה לחזור לביתה אך אביה (מוסקו אלקלעי) דוחה אותה.

גידי מתנפל על ברוך שמציע לו להרשות לפרלה לחזור לזנות כי יש לו לקוחות עשירים. בתגובה מבקש ברוך מאסי לחסל אותו. גידי רוצה לעזוב את תל אביב ולחזור לכפר שלו ופרלה מסכימה. הם נפגשים בנמל תל אביב ולאחר שהיא עוזבת מגיעים אסי ועוזרו ותוקפים את גידי. הם נאבקים מעל ומתחת למים עד שהם שוקעים וטובעים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אלון אבוטבול גידי
ענת צחור פרלה
אריה מוסקונה אדר
שלמה תרשיש אסי סרסור
אסי הנגבי סלים עבריין
דוד מנחם יקי חבר של גידי
מוסקו אלקלעי אבא של פרלה
רבקה גור אמא של פרלה
רמי ברוך גיס של גידי
שלומית הגואל רוזה ברמנית/יצאנית
בתיה רוזנטל ריטה ברמנית/יצאנית
ששי סעד פליקס סרסור
יעקב בנאי חזן בבית הקברות
אלקסיס סלאם ברוך הזקן עבריין

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]