מקסים פטרוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקסים פטרוב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 בנובמבר 1965 (בן 58) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקסים ולדימירוביץ' פטרוברוסית: Максим Владимирович Петров; נולד ב-14 בנובמבר 1965) הוא רופא ורוצח סדרתי רוסי. בשנת 2003 הוא נידון למאסר עולם בגין רצח 11 חולים. התקשורת הרוסית כינתה אותו "דוקטור מוות"[1].

הפשעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 1997–2000 ביצע פטרוב, שגר באי וסילייבסקי בסנט פטרסבורג 46 מעשי שוד. הוא הגיע לביתם של חולים בגמלאות, ללא אזהרה, ובדרך כלל בבוקר כאשר קרוביהם נסעו לעבודה. פטרוב מדד לחץ דם והודיע למטופל כי יש צורך בזריקה. לאחר הזריקה, הקורבנות איבדו את הכרתם, ופטרוב עזב ולקח איתו דברים שונים. הוא הסיר טבעות ועגילים מהמטופלים, לקח מהם עיטורים ומדליות, מכשירי חשמל ביתיים. לפעמים לעומת זאת פטרוב לקח איתו רק סכום כסף צנוע, שהיה אפילו פחות ממאה רובל. הקורבנות הראשונים לא מתו. הם התעוררו כשפטרוב כבר נעלם מזירת הפשע[2].

את הרצח הראשון ביצע ב-2 בפברואר 1999 במהלך השוד ה-30. המטופל כבר היה מחוסר הכרה לאחר הזריקה, כשלפתע בתו חזרה הביתה וראתה את הרופא מבצע גנבה. הוא פגע באישה במברג וחנק את החולה. לאחר פרק זה סגנון עבודתו של פטרוב השתנה. הוא הזריק לקורבנות מגוון סמים קטלניים כדי למנוע מהמשטרה לחשוב שהמבצע הוא רופא. פטרוב הצית את בתיהם של קורבנותיו כדי להסתיר את עקבות הפשע. הבחירה בדברים לגנבות הייתה עדיין מגוונת, לעיתים בוצעו רציחות עבור 50 רובל או האוכל של הקורבן מהמקרר. הדברים הגנובים נמצאו מאוחר יותר בדירתו, חלקם הוא כבר הספיק למכור בשוק[3].

פטרוב מרצה את עונשו בכלא "הברבור הלבן", לשם הועבר ב-2 באוקטובר 2004.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]