מקס פיין 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקס פיין 3
Max Payne 3
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה PlayStation 3, Xbox 360
NA15 במאי 2012
EU18 במאי 2012
Microsoft Windows
NA29 במאי 2012
EU1 ביוני 2012
macOS
WW20 ביוני 2013
סוגה פעולה
פיתוח Rockstar Vancouver
Rockstar London
Rockstar Toronto
Rockstar New England
Rockstar San Diego
Rockstar Leeds
Rockstar North
TransGaming Inc.(macOS)
הוצאה לאור Rockstar Games
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות פורטוגזית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Rockstar Games
1C-SoftClub (רוסיה)
עיצוב סרגיי קופרג'נוב
סדרה מקס פיין
הערות מערכת הפעלה מינימלית: Windows XP עם חבילת שירות 3 (SP3) או macOS 10.7.5
מערכת הפעלה מומלצת: Windows Vista עם חבילת שירות 2 (SP2) או Windows 7 עם חבילת שירות 1 (SP1) או Windows 8
דרישות תוכנה
מנוע משחק RAGE
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג M ‏(ESRB)[1][2]
18 ‏(PEGI)[3]
פלטפורמות Microsoft Windows
macOS
PlayStation 3
Xbox 360
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם מקס פיין 2: נפילתו של מקס פיין
דרישות מערכת
מעבד מינימום: Intel Core 2 Duo E8400 או AMD Phenom II X2 2.6GHz
מומלץ: Intel Core i7-3930K 3.06GHz או AMD FX-8150 3.6GHz
macOS:‏ Intel Dual Core Xeon 2.4GHz או Intel Core i3/i5/i7 2.4GHz
זיכרון מינימום: 2GB
מומלץ: 16GB
macOS:‏ 4GB
כרטיס מסך מינימום: Nvidia GeForce 8600 GT או AMD Radeon HD 3400 בעלי זיכרון וידאו של 512MB
מומלץ: Nvidia GeForce GTX 680 או AMD Radeon HD 7970 בעלי זיכרון וידאו של 2GB או 3GB בהתאמה
macOS:‏ Nvidia GeForce 8800 GT או AMD Radeon HD 4870 בעלי זיכרון וידאו של 512MB
מקום פנוי Windows:‏ 35GB
macOS:‏ 32GB
מערכת קול תומכת ב-DirectX 9.0
בקרים מקלדת ועכבר, ג'ויסטיק
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקס פיין 3אנגלית: Max Payne 3) הוא משחק וידאו מסוגת פעולה מגוף שלישי שפותח על ידי Rockstar Vancouver והופץ על ידי Rockstar Games. המשחק הופץ ב-15 במאי 2012 לקונסולות וב-1 ביוני 2012 למחשב. ההכרזה הרשמית על המשחק הייתה ב-2009 ומאז נדחה המשחק פעמים רבות. המשחק הוא השלישי בסדרת Max Payne. המשחק מתרחש בסאו פאולו.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקס פיין 3 הוא משחק יריות בגוף שלישי, בו השחקן נכנס לנעליו של מקס פיין, שוטר לשעבר אשר כעת עובד כשומר ראש בסאו פאולו. במשחק ישנם כלי נשק מסוגים רבים כגון: מקלעים, רובי סער ואקדחים.

במהלך המשחק השחקן יכול להימצא בשלושה מצבים הכוללים: עמידה, כפיפה ושכיבה. במשחק יש את המצב זמן קליע (Bullet Time) בו השחקן נכנס להילוך איטי ויכול לירות יותר מדויק ובמספר רב יותר של אויבים. בנוסף יכול השחקן לקפוץ בהילוך איטי (Shoot Dodge) ובסיום קפיצה, מגיע לקרקע בשכיבה ויכול להסתובב 360 מעלות כדי לירות באויבים הנותרים.

במשחק מד החיים מאדים כאשר השחקן נפגע, הצבע האדום נצבע על פי אחוזי החיים של השחקן. לשחקן יש משככי כאבים, אותם מקבל או אוסף במהלך השלב. משככי הכאבים משמשים להעלאת החיים. כאשר מד החיים אדום כולו והשחקן עדיין מחזיק בלפחות משכך כאבים אחד, הוא יכנס למצב הנקרא "Last Stand" בו השחקן יצטרך לפגוע באויב האחרון שירה בו, אם יצליח הוא חוזר לחיים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתשע שנים לאחר שהרג את ולדימיר לם, מקס פיין פרש מעבודתו במשטרת ניו יורק ועבר להתגורר בהובוקן, ניו ג'רזי. הוא החל לפתח התמכרות לאלכוהול ולמשככי כאבים. הוא נקלע לעימות עם אנתוני ד'מארקו ג'וניור, בנו של מאפיונר מקומי, אך אדם בשם ראול פאסוס מתערב ומקווה לשכור את מקס לעבודת אבטחה פרטית בדרום אמריקה. מקס מתנגד בתחילה, אך לאחר שהוא הופך למטרה בידי מתנקשי המאפיה בעקבות הריגתו של אנתוני בקטטת ברים, מסכים ללוות את פאסוס לברזיל.

מקס ופאסוס עובדים עבור משפחת ברנקו האמידה בסאו פאולו, אשר כוללת שלושה אחים - רודריגו איש העסקים, ויקטור הפוליטיקאי ומרצ'לו חובב המסיבות. במהלך מסיבה בפנטהאוז של רודריגו, הוא ואשתו פביאנה נחטפים בידי כנופיית רחוב שידועה בשם "קומנדו סומברה", אך מקס מציל אותם. פביאנה, אחותה ג'ובאנה ומרצ'לו הופכים למטרה בידי אותה כנופיה בעת ביקורם במועדון לילה, ופביאנה נחטפת. מקס ופאסוס מביאים תשלום כופר לאצטדיון, אך העסקה מתבטלת כאשר קבוצה צבאית פורעת חוק בשם "קראצ'ה פרטו", גונבת את הכסף. מקס ופאסוס מחליטים לפשוט על מחנה הקומנדו סומברה כדי להציל את פביאנה, אך הכנופיה נמלטת עימה.

מקס מגיע למשרדו של רודריגו אך העסק שלו מותקף וה-UFE, יחידות משטרתיות פולשים אליו. מקס הורג את רובם ומגיע לרודריגו שמתגלה כמת. מיד מקס מבחין בפצצה וקופץ מהחלון בזמן שכל המבנה מתפוצץ. לאחר פיצוץ המבנה מקס רואה חייל מ-UFE פצוע קשה וללא רגל, החייל מספר למקס איפה נמצאת פביאנה, מקס מגלח את ראשו ויוצא לחיפושים. הוא פוגש בשוטר בשם וילסון דה סילבה שעוזר לו. מקס מוצא את מרג'לו, פביאנה וג'ובאנה אך הקומנדו סומברה הורגים את פביאנה וה-UFE חוטפים את מרג'לו ואת ג'ובאנה. מקס מוצא אותם אך הוא מאחר לאחר שהם שורפים את מרג'לו בעודו חי. מקס מציל את ג'ובאנה ומביא אותה לפאסוס. פאסוס וג'ובאנה נפרדים ממקס ועוזבים את סאו פאולו.

לבסוף מקס עם דה סילבה מגיעים לתחנה של UFE ושם מקס הורג את מי שהרג את רודריגו ולבסוף פוגש את ראש ה-UFE, ארמנדו בקר. מקס חונק אותו אך לשם מגיע ויקטור שמכוון את אקדחו למקס ובוגד בו. ויקטור ובקר בורחים ומקס מתחבר לדה סילבה ושניהם מגיעים לנמל התעופה. מקס פוגש את בקר שנית ומחסל אותו. ויקטור מצליח לברוח עם מטוס אך מקס בעזרת דה סילבה מפוצצים אותו אך ויקטור ניצל. מקס בא להורגו אך דה סילבה מחליט שעדיף שהוא יכנס לכלא. שבוע לאחר מכן מקס צופה בטלוויזיה בבאהיה ורואה איך ויקטור נכנס לכלא. חייו של מקס השתפרו אחרי שהוא מצליח להשיג את שלושה מיליון הדולר שהוא איבד במגרש הכדורגל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Entertainment Software Rating Board‏, Max Payne 3 for Windows PC, PlayStation 3, Xbox 360 Rating (באנגלית)
  2. ^ Entertainment Software Rating Board‏, Max Payne 3 for Macintosh Rating (באנגלית)
  3. ^ Pan European Game Information‏, Max Payne 3 Rating (באנגלית)