מראה מראה: הסיפור האמיתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מראה מראה: הסיפור האמיתי
Mirror Mirror
מבוסס על שלגיה ושבעת הגמדים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טרסם סינג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריאן קוונו
ברני גולדמן
ברט ראטנר
קווין מישר
תסריט מארק קליין
ג'ייסון קלר
עריכה רוברט דאפי
ניק מור
שחקנים ראשיים ג'וליה רוברטס
לילי קולינס
ארמי האמר
נייתן ליין
מייר וינינגהם
מייקל לרנר
שון בין
מוזיקה אלן מנקן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ברנדן גאלווין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Relativity Media
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 30 במרץ 2012
ישראלישראל 15 במרץ 2012
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 85 מיליון דולר
הכנסות 166,170,922 דולר
הכנסות באתר מוג'ו untitledsnowwhite
mirrormirrorfilm.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מראה מראה: הסיפור האמתיאנגלית: Mirror Mirror) הוא סרט פנטזיה-קומדיה אמריקאי משנת 2012 המבוסס על האגדה "שלגיה ושבעת הגמדים" מאת האחים גרים. הסרט בוים על ידי טרסם סינג ומככבים בו ג'וליה רוברטס, לילי קולינס וארמי האמר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלך אהוב נעלם אחרי שגידל את בתו, שלגיה. אשתו היפה והאכזרית תופסת את השליטה על הממלכה ושומרת את בתה החורגת והיפהפייה בת ה-18, שלגיה, חבויה ומוסתרת בתוך הארמון. תחת שלטון המלכה כפור שולט בממלכה, ואוצר הממלכה מידלדל ואוזל. שלגיה יוצאת לכפר ורואה למה המלכה גרמה, אחרי שנים שבהן כל האנשים רקדו ושמחו כל יום. כששלגיה הולכת ליער ויוצאת מהארמון לראשונה, היא נתקלת בנסיך אלקוט, נסיך עשיר ומקסים, והשניים מתאהבים. אחרי כמה זמן המלכה הקנאית מחליטה לרצוח את שלגיה ושולחת את משרתה להרגה ביער שנחשב למפחיד בגלל המפלצת שנמצאת שם. המשרת מרחם על שלגיה ומייעץ לה לברוח מהממלכה. שלגיה נלקחת תחת חסותם של חבורת גמדים מרדנים אך טובי לב, שגרים ביער בתוך מערה קטנה. הם סולקו מהממלכה כי נחשבו ל"לא רצויים" וכנקמה הפכו לשודדים "ענקים" כשהם נועלים מעין רגליים-מתנפחות ומסכות גנובות. הגמדים מאמצים את שלגיה ומאמנים אותה להיות שודדת כמוהם.

בינתיים, הנסיך מבקר את המלכה שמתאהבת בו ונחושה להתחתן עמו כדי למלא מחדש את הקופה הריקה של הממלכה. אחרי שהמלכה תוקפת את הגמדים באמצעות קסם, היא רוקחת שיקוי אהבה שגורם לנסיך להתאהב בה, אך לא בצורה לה ציפתה. הנסיך, שמתנהג כמו כלבלב מאוהב עקב השיקוי נחטף על ידי שלגיה ושבעת הגמדים זמן קצר לפני החתונה עם המלכה. בעצתם של הגמדים, שלגיה מנשקת את הנסיך ומשחררת אותו מהכישוף. המלכה מחליטה לחסל את שלגיה בעצמה ומשתמשת לשם כך בקסם, באמצעותו היא משסה בה את המפלצת המפחידה של היער. בעזרתם של שבעת הגמדים והנסיך אלקוט, חותכת שלגיה את תליון הירח של המפלצת, מה שגורם לשבירת הכישוף שהוטל על המפלצת, שמתגלה כי היא אביה של שלגיה, המלך שנעלם ביער לפני שנים רבות. המלכה משלמת על דרכיה בהפכה מאישה יפה לזקנה בלה. היא מנסה לחסל את שלגיה באמצעות תפוח מורעל בחתונתה עם הנסיך, אך שלגיה עולה על המזימה ואומרת לה: "חשוב לדעת מתי הובסת" ומאלצת את המלכה לאכול את התפוח ולמות. אחרי שהמלכה מתה, ושלגיה מתחתנת עם הנסיך, יוצאים אנשי הארמון ותושבי הממלכה בהובלתה של שלגיה בשיר ובריקוד סוער, בסגנון בוליווד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה העברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקביל לגרסה המקורית של הסרט יצאה גרסה מדובבת לעברית ביום צאתו לבתי הקולנוע בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]