מרדכי למברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

מרדכי למברג (נולד בערך ב-1938) הוא משפטן ישראלי, פרקליט מחוז הצפון במשך עשר שנים וראש חטיבת המחקר במשרד המשפטים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בדנציג, למשפחה מסורתית. ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה עלו הוריו לישראל והתיישבו בצפון תל אביב. את שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים.

ב-1963 עמד בראש ארגון מתמחים שניסה להיאבק על דירוג השכר של המתמחים למשפטים[1]. ב-1965[2] לאחר התמחות של שנה בבית המשפט העליון אצל הנשיא שמעון אגרנט, שאצלו למד קודם לכן באוניברסיטה העברית, התקבל ללשכת עורכי הדין בתל אביב.

את התואר השלישי עשה באוניברסיטת קיימברידג' בהנחיית גלנוויל ויליאמס (אנ'). לאחר ששב ארצה שימש כמרצה במשרה חלקית באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית ובמקביל נכנס כשותף למשרד עורכי דין פרטי. אחד משותפיו דאג להעברתו למילואים בפרקליטות הצבאית.

הוא החל את דרכו בפרקליטות המדינה בפרקליטות מחוז דרום, והתגורר בעומר. בסביבות גיל ארבעים בעקבות פטירת אמו והיכרות עם ירמיהו ברנובר והרב יוסף שמחה גינזבורג חזר בתשובה והתקרב לחסידות חב"ד, ילדיו התחנכו במוסדות החסידות.

באמצע שנות ה-70 נשלח להקים את פרקליטות מחוז הצפון שהייתה עד אז מסונפת לפרקליטות חיפה, כפרקליט מחוז הצפון ניהל את התביעה במשפט כלא שאטה.

בשנת 1988 סיים את תפקידו כפרקליט מחוז הצפון והתמנה כאחראי על המחקר במשרד המשפטים.

ב-1992 פרש ממשרד המשפטים ועבד כסנגור פלילי. במקביל שימש מרצה בכיר בפקולטה למשפטים של מכללת שערי משפט ובמרכז האקדמי כרמל.

למברג מתגורר בעפולה.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדיו הם חסידי חב"ד ופעילים במוסדות החסידות:

בעריכתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרדכי למברג ושבת לוי (עורכים), ש' אגרנט, דיני עונשין: רשימות לפי הרצאות, ירושלים תשכ"ד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]