מרום - עמותה לחינוך ולקידום לקויי למידה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרום – עמותה לחינוך ולקידום לקויי למידה היא עמותה ישראלית שנוסדה בשנת 2000 על מנת להציע סביבה חינוכית מתאימה לנוער ולצעירים עם לקויות למידה. עמותת "מרום" שוכנת בכפר הירוק ברמת השרון.

מטרות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מרום" מציעה אלטרנטיבה בעבור תלמידים שלא הצליחו לתפקד כראוי בתוך מסגרות חינוכיות שגרתיות, והם על סף נשירה מבית הספר. זו מכשלה קשה בדרכם של התלמידים, וגם בעבור הקהילה - הפסד פוטנציאלי. לתפיסתה של עמותת "מרום", חובה להעניק לילדים אלה את הסיוע הדרוש על מנת שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם במלואו ולתרום באופן עצמאי לחברה. מרום חותרת להשפיע על סביבת התמיכה של הילדים - ההורים, מטפלות והגופים הממשלתיים המעורבים בחייהם, כך שילדים ובני משפחותיהם יקבלו את הסיוע המקצועי והיעיל ביותר.

פעילות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה מספקת שירותים בשלושה תחומים עיקריים:

  1. מכון אבחון – אבחון וקביעת דרכי טיפול ומעקב מהווים כלים חיוניים ועיקריים בסלילת הדרך לעבר הישגים חינוכיים ומקצועיים יותר בעבור התלמידים. מכון האבחון מומחה במתן מערך אבחון מקיף על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם.
    צוות המאבחנים של המכון מורכב מפסיכולוגים חינוכיים מומחים ומאבחנים דידקטיים מנוסים.
    הניהול המקצועי ניתן על ידי פסיכולוגית חינוכית מומחית בתחום ילדים נוער ומבוגרים. המכון מיועד לאוכלוסייה מגוונת, מילדי גן ועד מבוגרים ומאפשר אבחון ולווי אישי ופרטני להורים ולילד תוך יצירת קשר עם הגורמים המטפלים והמסגרות החינוכיות השונות.
    מלבד אבחונים (דידקטיים, פסיכודידקטיים ופסיכולוגיים), ניתנים בו השירותים הבאים: ייעוץ פסיכולוגי, הדרכת הורים, טיפול משפחתי, ייעוץ והכוונה למסגרות חינוך מיוחד, והדרכת אסטרטגיות למידה ליחיד/קבוצה. המכון פועל בשיתוף עם אנשי מקצוע בתחומי התמחות שונים במידת הצורך: נוירולוגים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים, מורים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק ועוד.
  2. תיכון "מרום" – פועל בפיקוח משרד החינוך ומציע תוכנית לימודים בסביבה חינוכית מתאימה במיוחד לצורכיהם של ילדים עם לקויות למידה. בית הספר פועל כדי לפתח את המיומנויות והביטחון העצמי של תלמידיו כדי לגשת ולהצליח בבחינות הבגרות. תיכון מרום הוא לעיתים קרובות ההזדמנות האחרונה בעבור ילדים אלה להצלחה בלימודים אקדמיים ומקצועיים.
  3. צעירים – תוכנית המשך לצעירים בני 18–24. צעירים לקויי למידה חווים קשיי הסתגלות חברתיים, וחיים במציאות קיומית מורכבת. לצעירים אלו פוטנציאל תקין אשר קשייהם האובייקטיביים מציבים אותם בסיכון מתמשך משלב גיל הנעורים ועד לבגרותם. צעירים אלו יתקשו למצוא עצמם בשירות הצבאי ולאחר מכן בשוק העבודה, בעולם האקדמיה ובחיים עצמאיים. התוכנית מכשירה את הצעירים ומציידת אותם בכלים שונים באמצעות חינוך פיננסי, הכנה לעולם העבודה, ליווי תיווך ותמיכה בהשלמת בחינות הבגרות ובלימודים אקדמיים.
    מועדון צעירים – פועל במתחם "מרום" בכפר הירוק מדי מוצ"ש (בין 19:30 ל-21:30). הוא מיועד לגילאי 18–24, הזקוקים להכוונה בתחום החברתי ומעוניינים לקחת חלק בקבוצה קטנה, השמה את הדגש על היחסים האישיים והרגשיים בין חבריה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]