מרוצי העקרב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרוצי העקרב
The Scorpio Races
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת מגי סטיווטר
שפת המקור אנגלית
הוצאה
תאריך הוצאה 2011
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת כנרת
תאריך 2013
תרגום יעל אכמון
מספר עמודים 427

מרוצי העקרבאנגלית: The Scorpio Races) הוא ספר, אשר נכתב על ידי הסופרת מגי סטיווטר וראה אור באנגלית בשנת 2011 ובעברית, תחת הוצאת כנרת, בשנת 2013. הספר מכיל כ-427 עמודים. הספר זכה לביקורות משבחות מהניו יורק טיימס, מהאנטרטיינמנט ויקלי ומהגרדיאן:

"שונה מכל ספר שקראתם אי פעם.״ ניו יורק טיימס

"אזהרה: סכנת הידבקות. אם תתחילו לקרוא לא תוכלו להפסיק.״ הגרדיאן

"בדרמה היפהפייה הזאת ביססה את עצמה סטיווטר כאחת הסופרות המוכשרות ביותר בתחום ספרות הנוער כיום.״ אנטרטיינמנט ויקלי[1]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עוסק בשתי דמויות שונות, שון וקייט, שמתחרות במרוצי העקרב. מרוצי העקרב הם מרוצים עקובים מדם המתקיימים על גבי סוסי מים (קאפיל אישקה) - סוסים מיתולוגיים ואכזריים שיוצאים מתוך האוקיינוס אל האי תיסבי (שם מתרחשת העלילה) כל נובמבר בסתיו. את הסוסים הללו ניתן לתפוס רק בתקופת הסתיו בה הם יוצאים מהמים אך הסוסים האלו מסוכנים, פראיים ורעבים לבשר אדם. בגלל תכונות אלו, מסוכן מאוד להיות בקרבת הים והאי בתקופה הזו ועוד יותר מסוכן לנסות לתפוס אותם, אך הדבר הכרחי בשביל המרוצים.

קייט קונולי איבדה את הוריה שנה קודם לכן, והיא זקוקה לניצחון כדי שתוכל לחיות את חייה ללא דאגות כלכליות ולשלם את שכר ביתה, שאם לא היא ואחיה יגורשו ממנו. היא גם מקווה שהשתתפותה במרוצים תעכב ותמנע את עזיבתו של גייב אחיה. מנגד ניצב שון קנדריק, זוכה ארבע שנים ברציפות במרוצים, שהפעם זקוק לניצחון יותר מתמיד, כדי שיוכל לרכוש את סוס המים קור, אליו הוא קשור בכל ליבו, ממעבידו. למרות הקונפליקט הברור בין השניים לאט לאט מתפתחת ביניהם מערכת יחסים רומנטית המובילה למפנה בסוף הסיפור.

כאשר כל אחת מן הדמויות זקוקה לניצחון באופן נואש – אך גם אחד לשני, מי יהיה המנצח?[2]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט קונולי (פאק)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט היא נערה יתומה ממשפחת קונולי שחיה באי תיסבי. היא ג'ינג'ית, נמוכה ופניה מלאי נמשים.

שני הוריה של קייט מתו שנה לפני התרחשות הסיפור כששטו בסירה וקאפיל אישקה עלו מהמים וטרפו אותם. מאז נשארו רק היא ושני אחיה (וסוסתם דאב). רק אחיה הגדול, גייב, עובד ומצבם הכלכלי נמוך : הם לא קונים אוכל באיכות גבוהה, אלא רק מוצרים בסיסיים, והם מאוד מתקשים לשלם את שכר ביתם.

קייט מחליטה להצטרף למרוצי העקרב אף על פי שהיא תהיה הנערה הראשונה שאי פעם תשתתף, במטרה לזכות בהם עם סוסתה דאב ולזכות בפרס הכספי כדי לכלכל את משפחה. סיבה נוספת להחלטה הזאת היא שאחיה הגדול גייב מודיע שבסוף השנה יעזוב ליבשת אמריקה והיא חושבת שאם תשתתף במרוצים (ותהיה סכנה ממשית לחייה) הוא יאלץ להישאר לפחות עד לאחר המרוצים ואולי יחזור בדעתו.

דאב[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאב היא הסוסה של קייט ואיתה היא מתחרה במרוצים. היא נמצאת בסיכון רב, בהתחשב בעובדה כי היא סוסה רגילה אל מול קאפל אישקה. היא החברה הטובה ביותר של קייט ויש ביניהן קשר מאוד מיוחד.

גייב קונולי[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבר צעיר בשנות העשרים לחייו, אחיהם הגדול של קייט קנולי ופין קונולי. הוא עובד בנמל והוא מנקה בבית מלון בשביל לכלכל את שני אחיו לאחר שהוריהם נהרגו. הוא מודיע על כך שיעזוב ליבשת עם שני חבריו הטובים, וישאיר את שני אחיו לבדם, בשביל לזכות בעתיד טוב יותר. כשהוא שומע על כך שקייט עומדת להתחרות במרוצי העקרב הוא מנסה לגרום לה לזנוח את הרעיון, אך כשמבין שזה לא משפיע עליה מחליט להישאר עד אחרי המרוצים.

פין קונולי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פין הוא הבן הצעיר ביותר במשפחת קונולי. הוא לחוץ באופן תמידי ונוהג לשטוף את ידיו ולנקות את הבית באובססיביות על מנת להתעלם מהלחץ. יש לו מכונית אדומה אותה הוא אוהב בכל ליבו. הוא משתדל לעזור לקייט בהכנות למרוצים ותמיד מעודד אותה ותומך בהחלטותיה.

שון קנדריק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שון הוא נער יתום בן תשע עשרה - אביו מת במרוצי העקרב כשהיה בן עשר ואמו עזבה ליבשת אחרי שנולד. מאז שאביו נהרג הוא גדל ועבד באורוות מלוורן. חברו הטוב ביותר הוא סוסו - קאפל אישקה אדום ומהיר בשם קור עליו הוא רוכב במרוצים. קור שייך לאורוות בנימין מלוורן ומטרתו של שון בספר היא לקנות אותו בעזרת הפרס הכספי שיזכה בו מהמרוץ,מה שלא אמור להיות מסובך כל כך משום שהוא משתתף במרוצים כבר שנים ומנצח בהם כבר ארבע שנים ברציפות. בין שון לבין בנו של מלוורן, מאט, שוררת יריבות הנובעת מקנאתו של מאט מלוורן בכישורי הרכיבה של שון וביחס המיוחד לו שון זוכה מאביו.

קור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קור הוא סוס הקאפל אישקה ששון מתאמן איתו ומתחרה איתו במרוצים. אך הוא שייך לבנימין מלוורן. כדי לקנות אותו מבנימין הוא חייב לנצח השנה במרוצים. קור הוא סוס מהיר בצבע אדום.

בנימין מלוורן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנימין הוא אביו של מאט ובעל אורוות מלוורן, האורוות הגדולות והרווחיות ביותר בכל האי - הוא מגדל באורוותו גם סוסים רגילים וגם קאפיל אישקה. שון עובד אצלו ובניהם מערכת יחסים מתוחה.

מתיו (מאט) מלוורן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט הוא בנו של בנימין מלוורן. הוא מקנא בשון על כישוריו המרשימים ברכיבה על סוסים ועל תשומת הלב הרבה שאביו מקדיש לו. קנאה זו מובילה למעשי הקנטה מצד מאט וחבורתו שכוללים התעללות והשפלה. מאט משתתף במרוצי העקרב אך מעולם לא זכה בהם.[3]

קצת על הסופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגרט (מגי) סטיווטר (אנ'), סופרת אמריקאית שכותבת בעיקר ספרי נוער בניהם מרוצי העקרב, הזאבים של גרייס ונערי העורב.

כיום מגי מתגוררת עם משפחתה בווירג´יניה. היא תולעת ספרים מילדותה, מאיירת חובבת, ומנגנת להנאתה בכמה כלים, ביניהם נבל קלטי, פסנתר וחמת חלילים.

לכל סיפור שמגי כותבת יש סיפור, וכך גם למרוצי העקרב. ראשיתו של הספר מרוצי העקרב הוא סיפור קצר שמגי כתבה לבלוג שהיא מנהלת עם שתי חברות, שמפרסם סיפור חדש בכל שבוע. היא תמיד רצתה לכתוב על סוסי מים וההתנסות עם הסיפור הקצר דחף אותה קדימה. בסוף הספר כתבה שניסתה לכתוב על מעשיית סוסי המים פעמים רבות אך זה אף פעם לא עבד. בגלל זה היא שינתה את המעשייה והפכה אותה למשהו שונה, שממנו הצליחה לכתוב סיפור.

בנוסף, היא מתארת שהיא גדלה עם סוסים, דבר שדחף אותה גם כן לכתוב עליהם: "ההורים שלי היו מאוד מתירנית בכל הנוגע לבעלי חיים. כל זמן שאנחנו הרווחנו את הכסף לקנות אותם ובנינו את האוורות והמלונות שלהם (הם היו נותנים לנו קרנף אם היינו יכולים להרשות לעצמו). היו לנו סוסים אבל הם היו עייפים ובוגרים שפרשו ממרוצי סוסים. אנחנו רכבנו עליהם לרוב בלי אוכף."[2][1]

הסוגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקרים התקשו לקבוע את אופי הסוגה של הסיפור כיוון שעל אף שהספר כולל אלמנטים מעולם הפנטזיה והעל טבעי, אלו הם לא האלמנטים המרכזיים בסיפור, שכולל בין היתר אלמנטים מז'אנרים כמו אימה, מתח, מסתורין, פעולה, רומנטיקה והתבגרות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 מרוצי העקרב, באתר סימניה
  2. ^ 1 2 מגי סטיווטר, תרגום: יעל אכמון, מרוצי העקרב, הכנרת: הוצאת הכנרת, 2013
  3. ^ The Scorpio Races Characters, Shmoop