מריאן ז'אן-בפטיסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריאן ז'אן-בפטיסט
Marianne Jean-Baptiste
מריאן ז'אן-בפטיסט
מריאן ז'אן-בפטיסט
מריאן ז'אן-בפטיסט
לידה 26 באפריל 1967 (בת 56)
לונדון, אנגליה
שם לידה Marianne Ragipcien Jean-Baptiste עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריאן רייג'יפסיאן ז'אן-בפטיסטאנגלית: Marianne Raigipcien Jean-Baptiste; נולדה ב-26 באפריל 1967) היא שחקנית קולנוע אנגלייה, מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ולפרס גלובוס הזהב לשנת 1996 על משחקה בסרט "סודות ושקרים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפטיסט נולדה בלונדון להורים מאנטיגואה וברבודה ומסנט לוסיה. בפטיסט למדה באקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה והופיעה בתיאטרון המלכותי הלאומי.

בשנת 1996 הופיעה בפטיסט לראשונה על מסך הקולנוע כשהשתתפה בתפקיד ראשי בדרמה הבריטית של מייק לי "סודות ושקרים". בסרט גילמה בפטיסט את דמותה של הורטנס קאמברבאטץ', בחורה שחורה היוצאת לחפש את הוריה הביולוגים לאחר מות אמהּ המאמצת. הורטנס מגלה שאמה האמיתית היא לבנה ענייה המגדלת את בתה המרדנית. במהלך הסרט חושפת הורטנס סודות נוספים מחיי אמהּ ודודה הביולוגיים. על תפקידה בסרט הייתה בפטיסט מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ולפרסים נוספים.

בשנת 1998 שיחקה בסרט הקומדיה העצמאי "ריגושים אלקטרוניים" (How to Make the Cruelest Month), לצידם של קליאה דובאל, איימי סמארט וגבריאל מאן.

בשנת 2000 שיחקה בפסטיסט במותחן הפסיכולוגי "תא קטלני", בסרט הופיעה בפטיסט בתפקיד ד"ר מרים קנת, בנוסף הופיעה בפטיסט בדרמה "28 ימים". ב-2001 השתתפה בפטיסט במותחן הריגול של טוני סקוט "משחקי ריגול". כמו כן גילמה את דמותה סוכנת ה־FBI ויויאן ג'ונסון בסדרת הפשע זוכת פרס גלובוס הזהב ופרס אמי "ללא עקבות". ב-2008 הופיעה בפטיסט בהפקתו של טום הנקס "עיר הגחלת". בשנת 2017 שיחקה בסדרת הטלוויזיה "יום אימונים מסוכן" ברשת CBS, אשר מבוססת על הסרט באותו שם משנת 2001.

בשנת 2019 כיכבה בסדרת הדרמה המוזיקלית של נטפליקס "פסקול", בתור אנט סנדס, דודתו של סם אשר מנהלת מסעדה. בשנת 2020 שיחקה בסרט "Fatman" לצד מל גיבסון.

ביוני 2021 לוהקה לשחק במיני-סדרה הפסיכולוגית "Surface"‏ בסטרימינג של אפל TV פלוס. בשנת 2022 דיבבה את דמותה של שרה שארפ בסרט ההנפשה "המפלצת מהים".

בשנת 2023 כיכבה בדרמת הפשע של ה-BBC One, "מבוסס על ערימת שקרים" (אנ') בדמותה של שריל הארקר.

בנוסף לכישרון המשחק שלה בפטיסט היא גם זמרת ויוצרת, הקליטה אלבום המורכב בעיקר משירי בלוז בשנת 1997 לכבוד הסרט "ילדות קריירה".

בפטיסט נשואה לרקדן הבלט הבריטי אבן ויליאמס ולהם שתי בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מריאן ז'אן-בפטיסט בוויקישיתוף