מריה פטרובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריה פטרובה
Мария Александровна Петрова
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 במאי 1978 (בת 45)
מוסקבה, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Мария Александровна Петрова עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק Moscow Electronic Technology College עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריה אלכסנדרובנה פטרובהרוסית: Мария Александровна Петрова; נולדה ב־15 במאי 1978) היא רוצחת רוסייה שביצעה 2 מקרי רצח ומספר ניסיונות רצח של גברים. פשעיה ייחודיים במקצת לפרקטיקה הפלילית הרוסית.

מריה פטרובה הייתה ידועה בכינוי "זיוזינסקאיה מניאצ'קה" משום שפעלה בראיון זיוזינו שבמוסקבה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מריה פטרובה התעסקה בשחייה מילדות. היא הייתה לא תקשורתית, סגורה. פעם אחת, על פי הצהרתה עצמה, היא נאנסה. האנס, לדברי פטרובה, היה בחור צעיר. לאחר שפטרובה, כפי שהיא טענה, הוטרדה על ידי עמית קשיש בעבודה, היא התחילה לשנוא את כל הגברים. היא לימדה חינוך גופני במכללה הטכנולוגית האלקטרונית במוסקבה.

פטרובה הייתה תחת הסתכלות פסיכיאטרית. היה לה מראה גברי: דמות שרירית, כתפיים רחבות, גובה. ב־1 במרץ 2002 הרגה פטרובה את סרגיי מקרייב בן ה־20 בשתי נעיצות סכין. בהמשך, היא הסבירה זאת בהטרדה מצידו, אך העדים לא ראו זאת. הרצח התרחש בתחנת תיאטרון שלום ליד תחנת המטרו ורשבסקאיה. ב־27 במרץ, ברחוב סיבאשסקאיה, הרגה פטרובה את הגמלאי ניקולאי ז'בין בן ה־60 על ידי חיתוך גרונו. בהמשך, פטרובה ביצעה 3 תקיפות נוספות בכוונה לרצח (כל הקורבנות שרדו), היא נחשדה בתקיפה נוספת, אך לא הואשמה בחוסר ראיות. כל ההתקפות בוצעו באותה הדרך – פצעי דקירה בצפק ובצוואר.

פטרובה לא חששה להיתפס. היא ביצעה פשעים מול עשרות אנשים. בעלת מקצוע הוראה שהוא מקצוע ציבורי למדי וביצוע פשעים באזור אחד, היא נחשפה במהרה ונעצרה. המעצר בוצע בלילה של 23 באפריל 2002. פטרובה התוודה במהרה על הכל. היא הואשמה ברצח שניים ובניסיון רצח של שלושה אנשים. בדיקה פסיכיאטרית משפטית מצאה שפטרובה לא שפויה ונשלחה לטיפול חובה[1].

מריה פטרובה נכללה ברשימה של פורבס רוסיה בין 12 רוצחות סדרתיות המסוכנות בהיסטוריה.[2]

בדצמבר 2023 פורסם שמריה פטרובה, מתכוננת לצאת לחופשי מבית חולים פסיכיאטרי.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]