מרי פיטרס (פוליטיקאית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרי פיטרס
Mary E. Peters
פיטרס, 2006
פיטרס, 2006
פיטרס, 2006
לידה 4 בדצמבר 1948 (בת 75)
פאוריה, אריזונה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת פיניקס, אוניברסיטת הרווארד
עיסוק פוליטיקאית, מומחית ויועצת לתחבורה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
בן זוג טרי פיטרס (מאז 1965)
מזכירת התחבורה של ארצות הברית ה־15
17 באוקטובר 200620 בינואר 2009
(שנתיים ו־13 שבועות)
תחת הנשיא ג'ורג' ווקר בוש

מרי א. פיטרסאנגלית: Mary E. Peters; נולדה ב-4 בדצמבר 1948) היא אשת ציבור אמריקאית, שכיהנה כמזכירת התחבורה של ארצות הברית בממשלו של הנשיא ג'ורג' ווקר בוש בשנים 2006–2009. היא האישה השנייה בתפקיד זה אחרי אליזבת דול.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטרס נולדה בפאוריה שבמדינת אריזונה. היא קיבלה תואר ראשון מאוניברסיטת פיניקס ואף למדה בבית הספר לממשל ע"ש ג'ון פיצג'רלד קנדי באוניברסיטת הרווארד. כאשר הייתה בת שש התגרשו הוריה. אביה גידל את מרי ושלושת אחיה בפיניקס. ב-1985 הצטרפה פיטרס אל מחלקת התחבורה של מדינת אריזונה, וב-1998 מונתה למנהלת המחלקה בידי מושלת המדינה ג'יין הול[1].

לאחר כניסתו לתפקיד של מושל טקסס ג'ורג' ווקר בוש לנשיא ארצות הברית ב-2001, עזבה פיטרס את אריזונה לוושינגטון הבירה לשם מינויה לנציבת מִנהל הכבישים הפדרלי (Federal Highway Administration). היא כיהנה בתפקיד זה 2005.

ב-2005 החלו השערות כי פיטרס עשויה להתמודד לתפקיד מושלת אריזונה בבחירות 2006. עם זאת, באותה העת אמרה פיטרס כי על אף אמונתה כי לדעתה היא תהא מועמדת מובילה ושהיא זכאית להתמודד למשרה חרף העובדה שהיא חיה ורשומה בפנקס הבוחרים של מדינת וירג'יניה, שאלות על אודות זכאותה להתמודד בבחירות באריזונה יעיבו על המירוץ. גם בבחירות 2010 עלה שמה כמועמדת פוטנציאלית, אך במקום זאת שימשה כיושבת ראש משותפת של מטה הבחירות של המושלת המכהנת ג'ן ברואר (ביחד עם התובע הכללי של אריזונה לשעבר גרנט וודס).

ב-5 בספטמבר 2006 הכריז הנשיא בוש כי פיטרס עתידה להחליף את נורמן מינטה כמזכירת התחבורה של ארצות הברית[2]. מינויה אושר ב-6 בספטמבר בידי הסנאט של ארצות הברית. באותה השנה מינה בוש את פיטרס לסגנית יו"ר המועצה הלאומית למדיניות ותעבורת הובלה בשטח. היא התפטרה מתפקידה כמזכירת התחבורה עם הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2008 והיבחרו של הסנאטור ברק אובמה לנשיאות. היא הוחלפה בידי ריי להוד ב-22 בינואר 2009.

פיטרס סברה כי קופת מערכת הכבישים המהירים הלאומית תתרוקן בתוך עשור אם לא יתבצעו בה שינויים מהותיים, ובמקום להעלות מיסים, על מדינות מסוימות להחכיר כבישי אגרה לתאגידים פרטיים. כמזכירת התחבורה, קבעה פיטרס כי כלבים, חתולים, חזירים ואפילו קופים נחשבים כחיות לתמיכה רגשית, ועל כן ניתן לאפשר להן לעלות לטיסות מסחריות בתא הנוסעים.

ב-1965, בגיל 17, נישאה לטרי פיטרס, נחת אמריקאי. לה ולטרי שלושה ילדים יחד. ב-2013 הורשע טרי בהתעללות מינית בילדה בת שבע, והוא נידון לארבע עשרה שנות מאסר[3]. פיטרס כיום היא יועצת תחבורה לארגוני הנדסה ותכנון לאומיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרי פיטרס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ביוגרפיה רשמית, מתוך אתר מחלקת התחבורה של ארצות הברית המאורכב בתוך אתר Wayback Machine (באנגלית)
  2. ^ President Nominates Mary Peters as Transportation Secretary, באתר הבית הלבן, 5 בפטמבר 2006 (באנגלית)
  3. ^ AP‏, Husband of former U.S. transportation secretary sentenced to 14 years for sexually abusing 7-year-old girl, באתר ניו יורק דיילי ניוז, 21 בספטמבר 2013 (באנגלית)