מרשל וב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מרשל ווב)
מרשל וב
Marshall B. Webb
לידה 27 בנובמבר 1961 (בן 62)
ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי Brad עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות חיל האוויר של ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1984
דרגה לוטננט גנרל (אוויר ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של חיל האוויר  מדליית השירות המצוין של חיל האוויר
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (3)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (2)
צלב התעופה המצוינת (ארצות הברית) צלב התעופה המצוינת
כוכב הארד כוכב הארד (3)
מדליית האוויר מדליית האוויר (4)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מרשל וב (במדי חיל האוויר) בחדר המצב של הבית הלבן במהלך מבצע חנית נפטון

מרשל ברדלי "בראד" ובאנגלית: Marshall Bradley "Brad" Webb ; נולד ב-27 בנובמבר 1961) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל. בתפקידו האחרון שירת כמפקד פיקוד החינוך והאימונים של חיל האוויר של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וב סיים ב-1984 את לימודיו באקדמיית חיל האוויר של ארצות הברית. הוכשר כטייס מסוקים ושירת כטייס בל UH-1 אירוקוי בטייסת החילוץ וההצלה 40. לאחר מכן עבר הסבה למסוקי MH-53H סופר סטאליון ושירת בטייסת המבצעים המיוחדים 20, וכן כטייס בכיר וקצין בטיחות בלהק המבצעים המיוחדים 352, כנף המבצעים המיוחדים של פיקוד אירופה שהוצבה בסאפוק שבאנגליה. ב-1996 היה מעורב במשימת החיפוש והחילוץ בעקבות התרסקות מטוס חיל האוויר של ארצות הברית בקרואטיה בו נספה בין היתר מזכיר המסחר של ארצות הברית רון בראון. על פועלו זכה בפרס צ'ייני (אנ') המוענק מדי שנה לטייס שהפגין את אומץ הלב הרב ביותר במשימה הומניטרית. באותה שנה סייע עם צוות מסוקו במבצע חילוץ הומניטרי של אלפי אזרחי מדינות שונות בעקבות הלחימה בליבריה.[1]

לאחר לימודים במכללה לפיקוד ומטה של חיל האוויר ובמכללה לפיקוד ומטה של הכוחות המשולבים שירת במטה פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים ולאחר מכן כקצין מבצעים ומפקד טייסת המבצעים המיוחדים 20. למד במכללת המלחמה הלאומית ושירת במשרד תת-מזכיר ההגנה של ארצות הברית לענייני המזרח התיכון ודרום-מערב אסיה.

ביוני 2005 מונה למפקד להק המבצעים המיוחדים 352. ביולי 2007 מונה למפקד כנף המבצעים המיוחדים הראשונה, במסגרת זו פיקד על הכוח האווירי המשולב למבצעים מיוחדים בפיקוד מרכז שפעל בעיראק. בנובמבר 2008 מונה לעוזר מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של חיל האוויר.

באפריל 2009 מונה למפקד חיל האוויר ה-23 המשויך לפיקוד המבצעים המיוחדים. ביולי 2010 מונה לעוזרו של מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים. במהלך תפקידו היה מעורב ב"מבצע חנית נפטון" לחיסולו של אוסאמה בן לאדן, ותועד בתצלום "חדר המצב" כשהוא בסמוך לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. ביולי 2012 מונה לראש ענף תכנון ואמצעים בפיקוד המבצעים המיוחדים של חיל האוויר.

ביולי 2013 מונה למפקד המבצעים המיוחדים של פיקוד אירופה וקודם לדרגת מייג'ור גנרל. באוגוסט 2014 קודם לדרגת לוטננט גנרל ומונה למפקד מפקדת המבצעים המיוחדים של נאט"ו. ביולי 2016 מונה למפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של חיל האוויר. ביולי 2019 מונה למפקד פיקוד החינוך והאימונים של חיל האוויר של ארצות הברית. הוא שירת בתפקיד עד פרישתו במאי 2022.

במהלך שירותו צבר מעל 3,700 שעות טיסה מהם 117 שעות טיסה מבצעיות, על מסוקי MH-53H/J/M, מסוקי בל UH-1 אירוקוי, מסוק-מטוס CV-22B, מטוסי ‏לוקהיד MC-130H, ו-MC-130P.

וב בעל תואר ראשון בביולוגיה מאקדמיית חיל האוויר בקולורדו, תואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת המדינה טרוי באלבמה ותואר שני באסטרטגיית ביטחון לאומי ממכללת המלחמה הלאומית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרשל וב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ AETC welcomes new commander, אתר חיל האוויר האמריקאי, 26 ביולי 2019