מדריך של"ח צעיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מש"צים)
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
המונח "מש"צ" מפנה לכאן. לערך העוסק במשולש שכל צלעותיו שוות, ראו משולש שווה-צלעות.

מדריך של"ח צעירראשי תיבות: מש"צ; לעיתים נקרא מוביל של"ח צעיר) הוא תואר לבני נוער המשתתפים במסגרת "תוכנית מדריכי של"ח צעירים" של משרד החינוך, באמצעות אגף של"ח וידיעת הארץ במינהל חברה ונוער. בני נוער בתפקיד זה מובילים את פעילות השל"ח בבית הספר לצד צוות מורי השל"ח.

במסגרת המחוז המש"צים מובילים ויוזמים פעולות התנדבות בקהילה. במסגרת פעילות השל"ח בבית הספר, מצטרף המש"צ לכיתות משכבות נמוכות יותר בימי שדה משימתיים (יש"מ), במסעות ובטיולים (גיחות).

הכשרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכשרת המש"צ מתחילה עם הצטרפותו לקבוצת פרחי המש"צים (פש״צ). מרבית ההכשרה בכל השלבים נעשית על ידי צוות משותף של מורים ומש"צים. עיקר ההכשרה בהתנסות חווייתית בפעילות השל"ח, תכנונה וניהולה. קורס ההכשרה הבסיסי של המש"צ נמשך לאורך כל שנת הלימודים בכיתה ח' או בכיתה ט'. הקורס מתקיים במסגרת בית הספר ומדריכים אותו מש"צים מצוות בית הספר בהנחיית מורי השל"ח. בתום השנה הפש"צ (פרח שלח צעיר) יוצא לקורס הסמכה בסיסי במסגרת המחוז, שנמשך תשעה ימים ומתנהל כמחנה נודד. במהלך ההכשרה לומדים החניכים על מנהיגות, תרבות חיי שדה, למידת מאפייניה של ארץ ישראל, והדרכה נכונה במסגרות הפעילות השונות בשל"ח. הם חווים גיחה בת שלושה ימים ומסע כוכב בן שלושה ימים. במהלך השנה הזו, בה הנערים עדיין לא הוכשרו לתפקיד, הם מכונים "פרחי מש"צ" (בראשי תיבות: פש"צ). בנוסף לפגישות השבועיות, הפש"צ גם יוצא למספר מפגשים מחוזיים וארציים, האורכים מספר ימים, במהלך החופשות מבית הספר. בתום הקורס, המש"צים מקבלים תעודת סיום קורס. בסוף חופשת הקיץ המש"צים החדשים צועדים במהלך לילה לבן על שביל של"ח הסובב דרך בורמה ויד לשריון שבלטרון. עם שחר מוענקים להם כובע וסיכת מש"צ בטקס בו הם מתחייבים לתפקיד והופכים מפש"צים למש"צים.

תהליך הכשרת פרחי המש"צים מתקיים לאורך השנה בבית הספר, אך כולל גם שני מפגשים מחוזיים:

  • בכנס חנוכה, משתתפים הפרחים במסע בן יומיים למדבר יהודה או לנגב (שלושה ימים למש"צים) בו הם לומדים לראשונה מה נדרש מהם בטיולי שטח-ומכירים פשצ"ים מבתי ספר אחרים במחוז.
  • בכנס פסח, שאורכו שלושה ימים מתנסים הפש"צים בגיחה ובבנייה מחנאית בסנדות וחבלים, מרבית המחוזות מקיימים כנס זה במתכונת קורס הקיץ והחניכים מתפזרים לקבוצות מעורבות, במחוזות בודדים מתקיים הכנס בקבוצות בית ספריות.
  • לפני קורס ההסמכה בקיץ, מחויב כל פש"צ ליצור קשר עם בית הספר היסודי בו למד, ולתאם שני ימי הדרכה לתלמידים במסגרת מבצע לאומי המשותף לשל"ח ועמותת אור ירוק: מש"צים מצילים חיים" הפש"צים מגיעים לבית הספר ומקיימים פעילות חווייתית לשם חינוך להתנהגות מצילת חיים בכביש לקראת יציאת התלמידים לחופש הגדול.
סיכת הקורס הבסיסי בעיצוב הישן מכונה גם "סיכת מש"צ"
  • קורס הקיץ ההסמכה הבסיסי אורך תשעה ימים, מתוכם ארבעה ימים של מסע כוכב של"ח, הכולל התנסות בהובלת קבוצה ובהדרכה בשטח, ניהול המסע על ההיבטים החברתיים, הפדגוגיים והארגוניים. חמישה ימים מוקדשים לגיחה ובנייה מחנאית בסֶנֶדוֹת (מוטות עץ ארוכים) וחבלים, וניהול כיתה בתכנון וביצוע גיחה על כל היבטיה (הקמת מחנה כיתתי, טקסים, בישול, פעילות חברתית, סיור קצר, בטיחות, יצירתיות ועוד). בסיום קורס זה מקבל הבוגר תעודה המאשרת את היותו מש"צ. בנוסף המש"צ מקבל "תרמיל מש"צים, פנקס מש"צים, יומן מש"צים, ושלוש חולצות. הקורס הבסיסי נערך במסגרת מחוזית.

מש"צים בוגרי ט' שצברו ניסיון של שנת הדרכה בבית ספרם יוצאים בסוף ט' לקורס מש"בים (מדריכי של"ח בוגרים):

  • קורס מש"צים מתקדם (קורס מש"בים) הוא קורס הנערך במחוזות השונים לבוגרי כיתות ט' או י' . הקורס נועד להעניק למש"צים כלים לפעילות עצמאית יוזמת ולקדם את המקצועיות שלהם בתחומי השל"ח השונים: הדרכה, שדאות, מחנאות וכו'. בקורס מרחיבים המש"צים את הקורס מזמן למש"צים התנסות בכל התחומים הללו. ברוב המחוזות מחויבים חניכי הקורס להוציא לפועל פרויקט יזמות חברתית בקהילה בהנחיית המדריכים, כחלק מן ההכשרה. בסיום הקורס מקבל הבוגר את התואר הלא רשמי מש"ב (מדריך של"ח בוגר). במרבית המחוזות התנאי להדרכה בקורס הבסיסי הוא מעבר קורס מתקדם בהצלחה.
  • קורס סיו"ן (סיור וניווט) שאורכו שישה ימים בנוסף ליום הכנה (סה"כ שבעה ימים). הקורס מיועד למש"צים פעילים שעברו את כל שלבי ההכשרה הקודמים. בעבר התקיים הקורס במחנה הגדנ"ע (ג'וערה). במהלך הקורס, המתקיים ברמות מנשה, מתנסה המש"צ בניווט באמצעות מפה טופוגרפית ותצלומי אוויר, בנוסף הוא מתנסה בלינה בשטח ובישול באמצעים מוגבלים. בקיץ 2015 הוחלט לפרק את קורסי סיו"ן השונים מהרמה הארצית לרמה המחוזית / דו/רב מחוזית עקב ביקוש רב לקורסים.
  • הרפסודיה של המש"צים: אורכה כשבעה ימים. הרפסודיה מיועדת למש"צים פעילים שעברו את כל שלבי ההכשרה הקודמים. הרפסודיה מהווה למפגש הארצי הראשון של המש"צים נכון לשנת 2016 שבה כל המגזרים בחברה הישראלית לוקחים חלק. הרפסודיה עצמה מחולקת ל-3 חלקים: חפירות ארכאולוגיות, מסלולי מים ורפסודיה. במסגרת הקורס המש"בים בונים רפסודה ויוצאים לשייט חוצה כנרת בעזרת הרוח. בקיץ 2016 יצאה הרפסודיה הראשונה מטעם המש"צים.
  • קורס הישרדות, מיועד למש"צים פעילים בוגרי כל שלבי ההכשרה. לקורס קודם יום היכרות עם המסגרת ובעקבותיו מסע למידה והכנה בן שלושה ימים. מסע ההישרדות אורך חמישה ימים במסגרתם קבוצות מש"צים קטנות צועדות מהר מירון למרומי החרמון עם כל הציוד על גבם. המסע נחשב לקשה ומאתגר מבחינה פיזית ומנטלית ומיועד להביא לידי ביטוי את הידע והניסיון המצטברים של המש"צים בתחומי השדה, המנהיגות וההדרכה.[1] המסע מתנהל בקבוצות של כ-16 איש. בנוסף על הציוד האישי, כל מש"צ סוחב גם ציוד קבוצתי הכולל אוכל למהלך כל הקורס.

פעילות של"ח בבתי הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל כיתה לומדת לפחות שעה שבועית אחת בבית הספר ויוצאת מידי כמה שבועות לימי שדה משימתיים (יש"מ) בהם מסיירים באתרים ומסלולי סיור שונים ברחבי ישראל.

ימי שדה משימתיים (יש"מ)[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום שדה משימתי - יום סיור אותו מובילים המש"צים ומורה השל"ח. הסיור מתבצע על פי המפורט בתוכנית הלימודים, אחת לכמה שבועות.

מסע של"ח[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי דרישות המקצוע, מסע של"ח נמשך לפחות 3 ימים.

חלק מבתי הספר יוצאים למסעות המכונים "כוכב של"ח" - מסע בן 3 ימים הכולל לינה באוהלים, בישול עצמאי של הכיתות, ניהול עצמאי, טקסים, פעילויות ערב. בבתי ספר אחדים חלק מן ההדרכה נעשית על ידי המש"צים או תלמידי הכיתה.

בחלק מבתי הספר כיתות י' מקיימות מסע חובק ישראל: מסע בניהול חברת בית הספר האורך 4–5 ימים להכרת החברה בישראל.

בכיתות י"א יוצאים חלק מבתי הספר ל"מסע ישראלי מבראשית": מסע בן 5 ימים שמסתיים בירושלים.

בכיתות י"ב יוצאים חלק מבתי הספר למסע "מתקומה לעצמאות" מסע בניהול חברת בית הספר האורך כ 5 ימים במסגרתו התלמידים פוגשים אנשי עדות הפועלים לפיתוח הארץ ועובדים בעבודה פיזית בחקלאות.

הנהגת המש"צים במחוזות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילות השל"ח מחולקת למחוזות על פי החלוקה הגאוגרפית אדמיניסטרטיבית של משרד החינוך: ירושלים, דרום, צפון, חיפה, מרכז, תל אביב. בנוסף על כך, ישנם קורסים מגזריים: המגזר הדרוזי בצפון, המגזר הבדואי בצפון או בדרום והחברה הערבית. כל מחוז מקיים את פעילות המש"צים במסגרות מחוזיות. המש"בים מקיימים בכל מחוז הנהגה שאופן הפעלתה משתנה בין המחוזות. במחוז מרכז בשל הפריסה הגאוגרפית הרחבה מתקיימות חמש הנהגות: צפונית-מערבית ("צמרת"), צפונית-מזרחית ("שקד"), מזכרת בתיה ("צור"), מרכזית ("עוז") ודרומית. דוגמה נוספת היא מחוז תל אביב אשר מחולקת למספר רב של גרעינים, גרעין מרכז הכוללים בו אשכולות מצפון ומרכז תל אביב וגם רמת-גן או כמו גרעין דרום הכולל בתוכו את דרום תל אביב או גרעין חול-ים הכולל בתוכו את חולון ובת ים. התנאים לקבלה להנהגה הם סיום קורס בסיסי (במחוז מרכז יש לעבור גם קורס מתקדם). ההנהגות מסייעות להכשרת הדורות הבאים וחברי ההנהגות הם בדרך כלל מנהלים את הקורסים הבסיסיים והקורסים המתקדמים.

במרבית המחוזות, בשל היקף המשתתפים, מתקיימים כמה קורסי הסמכה בסיסיים במקביל: כך למשל במחוז חיפה מתקיימים 3 קורסים במקביל, לרוב החלוקה לקורסים גאוגרפית (קורס צפוני- אזור הקריות, קורס דרומי-אזור חדרה וקורס מרכזי-אזור חיפה) . ברוב המחוזות יש קורס לדתיים בנפרד מהקורסים של שאר המחוז, כמו במחוז מרכז שמתקיימים בו 4 קורסים במקביל- צפוני, מרכזי, דרומי ודתי. בקורסים של מחוז חיפה בדומה לקורסים הארציים מתקיימת מסגרת משותפת לכל המגזרים (ממלכתי, ממלכתי-דתי, דרוזי). בהנהגות המשצים מוציאים פרויקטים רבים לתרומת הקהילה ועוברים מיומנויות וסדנאות בנושאי ערכי המשצים. לכל גרעין יש 3 מובילים / מרכזים צעירים משכבות י-יב המנהלים את ההנהגה ביחד עם המרכז הבוגר- מורה לשל"ח, חברי ההנהגה מחולקים לצוותים קטנים המוציאים בשיתוף פעולה יחד עם שאר חברי ההנהגה פרויקטים חשובים כמו איסוף כספים לנזקקים וחגיגת ימי הולדת לילדים חסרי יכולת.

ניהול והדרכת קורס המש"צים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורס המש"צים מנוהל ומודרך על ידי ההנהגה. כל שנה המנהל הבוגר יחד עם רכז ההדרכה ומנהל המנהלה הבוגרים עורכים מיונים לשכבת יא לניהול הקורס. המנהל בוחר בדרך כלל מנהל צעיר 2 רכזי הדרכה ומנהל מנהלה צעירים לצוות המנהל של הקורס. תפקיד המנהל הצעיר הוא לנהל את הכנס ולדאוג להכל כמו תפקידו של המנהל הבוגר. תפקיד רכז ההדרכה הוא לתאם ולהיות אחראי על המדריכים ולהכשיר אותם להדרכה בקורס. תפקיד מנהל המנהלה להיות אחראי על כל הציוד, אוכל, שינוע, ועוד, והוא אחראי על הצוות מנהלה.

לאחר שיש צוות מנהל הצוות עורך מיונים להנהגיסטים שבשכבת י,יא לצוות ההדרכה והמנהלה. צוות המנהלה קובע תפריט, ציוד, ועוד צוות ההדרכה פועל בקבוצות בתור מדריכים יחד עם מורי השלח.

במקרים חריגים שיש מחסור במדריכים בשכבת י,יא הנהלת הקורס פונה למש"צים באשכולות בכיתה ט ומזמינה אותם למיונים לצוות ההדרכה.

סיכות המש"צים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיום כל קורס (בסיסי, מתקדם, סיו"ן והישרדות) מקבלים כל המש"צים שסיימו את הקורס סיכה, הסיכות בעלות ערך סנטימנטלי גבוה למש"צים מכיוון שהן מסמלות תהליך שעברו. במהלך שנת 2015 הוחלפו הסיכות שמחולקות בעיצוב חדש כל סיכה מזכירה את הקודמת כאשר במרכזה נמצא "האיש המטייל" של של"ח - המכונה שרוליק ומאחוריה פריט נוף שמייצג את הקורס. הסמל של מנהל חברה ונוער הוצא מהסיכות החדשות.

קורס בסיסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיכת הקורס הבסיסי היא המוכרת ביותר. העיצוב הישן כולל את סמל מנהל חברה ונוער ומעליו רשום מדריך של"ח צעיר, מתחת לסמל מבצבץ חצי מגן דוד מעוטר שמבטא את הזיקה לישראל ואהבת הארץ.

"סיכת הדגלים" היא סיכה שיצאה במהדורה מיוחדת לכבוד 60 שנה למדינת ישראל והיא זהה כמעט לחלוטין לסיכה הרגילה אלא שאחד השינויים הבולטים הוא ההחלפה של המגן דויד בשני דגלים, דגל ישראל ודגל כחול-לבן נוסף שעליו רשום "מנהיגות זו שליחות" אחת מסיסמאות המש"צים.

העיצוב החדש של הסיכה הוא "האיש המטייל" של של"ח - המכונה שרוליק, שמאחוריו שביל הליכה בטבע מלמעלה רשום "של"ח" ומלמטה "וידיעת הארץ".

קורס מתקדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שהקורס המתקדם אינו מתקיים בכל המחוזות, קיימות מספר סיכות של הקורס בהוצאה עצמית של המחוזות. עיצוב סיכת הקורס המתקדם של מחוז מרכז כולל ציור של ארץ ישראל שבמרכזה לב וסביבה רשום "של"ח מחוז מרכז המחוז שבלב". מעל כתוב מדריך של"ח צעיר ומתחת קורס מתקדם. בתחתית הסיכה יש שתי ידיים שמחזיקות את הסיכה, המסר הוא שהכל בידיים שלנו, אחד הערכים שמנסה להעביר הקורס.

העיצוב החדש הוא אחיד לכל המחוזות והוא שם במרכזו את "האיש המטייל" כשמאחוריו שביל בטבע ומלפניו שדה, המסמל את השדאות שבאה לידי דגש בקורס אך בעיקר מעביר את ערך האחריות על הסביבה.

קורס סיו"ן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיכת קורס סיו"ן בעיצובה הישן משלבת את הסיכה של הקורס הבסיסי אך נוספות לה שתי כנפיים, על אחת רשום "סיור וניווט" ועל השנייה שושנת הרוחות, לסיכה זו גרסה צבועה בצבעים כחול וכסף ואחת שאינה צבועה.

העיצוב החדש שם במרכז את "האיש המטייל" שמלפניו כל ארץ ישראל, הקורס מזמין את המש"צים לגלות את הארץ ולטייל בה באופן עצמאי.

קורס הישרדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיכת קורס הישרדות בעיצובה הישן כוללת שילוב בין הפירמידה של מאסלו והר ברקע ומצידיה רשום "קורס הישרדות של"ח וידיע"ה" (של"ח וידיעת הארץ), ומהפירמידה בולט שחף על פי סיסמתו של הקורס "השחף המגביה עוף - הוא זה המרחיק ראות".

העיצוב החדש בנוי בבסיסו מהר, אך אליו נוסף "האיש המטייל" של של"ח ושביל בטבע, מלמעלה וחורג מהסיכה נמצא שחף.

סיכת הדרכה בקורס המשצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל מש"צ המדריך באחד מקורסי המשצים המכונה מש"ב (מדריך של"ח בוגר) מקבל סיכת הדרכה בצבע זהב.

דרגות במש"צים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פש"צ (פרח של"ח צעיר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

למצטרפים החדשים לארגון הנוער קוראים פש"צים, רוב הפש"צים לומדים בכיתות ח' אבל ניתן להצטרף ולהפוך לפש"צ עד חנוכה של כיתה ט'.

מש"צ (מדריך של"ח צעיר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פש"צים נהפכים למש"צים אחרי שהם סיימו בהצלחה את קורס בסיסי, הקורס שעוברים הפש"צים בפסח ובקיץ של שנתם הראשונה. רוב המש"צים לומדים בכיתות ט' ומדריכים את הפש"צים החדשים בתוך מסגרת האשכול (המסגרת הבית ספרית).

פש"צ נהיה מש"צ רק אחרי שהוא קיבל את תעודת ההדרכה בפסח של השנה השנייה שלו בארגון הנוער (מש"צ מקבל את התעודה בתנאי שעבר קורס בסיסי ונשאר פעיל).

מש"ב (מדריך של"ח בוגר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מש"צים נהפכים למש"בים אחרי שהם סיימו את קורס מתקדם בהצלחה, הם סיימו את כל קורסי ההדרכה במש"צים. מש"בים יכולים להדריך בקורסים, בניגוד לפש"צים ומשצ"ים

למש"בים קיימת מסגרת נוספת, הגרעין, שהיא בדרך כלל מסגרת עירונית (חלק מהגרעינים כוללים כמה ערים, לדוגמה גרעין צפון במחוז תל אביב כולל את הרצליה ורמת השרון).

בגרעין, בניגוד לרוב האשכולות, כולם יכולים להדריך את כולם, אין חשיבות לדרגה. .

משב"ס (מדריך של"ח בוגר סיו"ן)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מש"בים נהפכים למשב"סים אחרי שהם סיימו את קורס סיו"ן בהצלחה. המשב"סים רכשו ידע רב בניווטים וטופוגרפיה במהלך הקורס.

משב"ב (מדריך של"ח בוגר בכיר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

משב"סים נהפכים למשב"בים אחרי שהם סיימו את קורס הישרדות בהצלחה. המשב"בים סיימו את כל הקורסים שמציע הארגון (למעט קורס ששב"ש לנותני שנת שירות).

יש להדגיש כי בארגון המש"צים המעשה והמנהיגות גוברים על הדרגה או המעמד. למשל מש"צ שסיים קורס מתקדם יכול לנהל אשכול ובכך לנהל גם מש"צים בוגרים ממנו. במש"צים מדגישים את האחריות שבתפקיד ולא את הדרגה.

מש"צים פלוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מש"צים פלוס" הוא פרויקט אינטרנטי שהתחיל בתחילת שנת 2002, כשעוז בן חמו, אז מש"צ צעיר מקורס 2001 במחוז דרום, זיהה שיש צורך באתר אינטרנטי[2] שיאפשר שמירת קשר וקירוב בין מש"צים הפזורים במחוזות בארץ, גיבוש, שיתוף והפצת תכנים ומידע אודות פעילויות ועוד. כעבור מספר חודשים נפתח אתר המש"צים הרשמי הראשון בארץ שהיה מיועד בעיקרו למש"צים של מחוז דרום. בימיו הראשונים של האתר היו נכנסים לאתר כ-10 גולשים בממוצע ביום ותוך חודשים ספורים מספר הגולשים עלה לכ-80 ביום. בהמשך, מספרי הכניסות רק עלו והכפילו את עצמם. הצוות המפעיל את מש"צים פלוס מורכב בעיקרו ממש"צים ועובד בשיתוף עם מטה של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך.

המטרה המרכזית של האתר הייתה ועודנה לקרב בין כל המש"צים בארץ, מצפון עד דרום, לפתח מרכז הדרכה ועזרים, להוציא לפועל פעילויות נוספות על הפעילויות המחוזיות והארציות ולספק מידע לפרחי המש"צים היוצאים לקורס, וכן למש"צים הבוגרים שמעוניינים לצאת לקורסי ההמשך (מתקדם, סיור וניווט והישרדות).

במרוצת השנים עבר אתר המש"צים מספר עיצובים וצורות, ומספר הגולשים שגדל במשך הזמן נתן מוטיבציה רבה להמשך פעילותו, אך המצב חייב הקמה של מערכות חדשות שייתנו מענה נרחב יותר, ושדרוג של מערכות קיימות באתר. האתר פעל במתכונת של אתר מחוזי עבור מחוז דרום וכאתר העוזר ומגשר בין שאר המחוזות.

לאחר מספר חודשים בהם האתר לא היה פעיל עקב השדרוג, ב-1 בינואר 2006 נפתח האתר מחדש ויצא לדרך חדשה, וגם זכה לשם חדש: מש"צים פלוס.

באותן שנים עלה הצורך באתר ארצי שבו מידע לכל המחוזות וייצוג ארצי ובעקבות בקשות רבות של מש"צים ברחבי הארץ - החליטו חברי מש"צים פלוס והמייסד עוז בן חמו להפוך את הפרויקט ממחוזי לארצי עבור כל המחוזות, מצפון עד דרום. האתר סיפק תכנים מגוונים לכל המחוזות וכן עדכונים וכלל מרכז הדרכה, מערכת פורומים מגוונת, כתבות מסוגים שונים, מאגר וידאו ועוד.

כעבור תקופה קצרה התקבלה החלטה לפתיחת עמוד בפייסבוק בנוסף לאתר האינטרנט. בתקופה קצרה הצטרפו לעמוד אלפי מש"צים, מורים, הורים וחברי תנועות אחרות והפך עד מהרה לעמוד מרכזי בקרב המש"צים. מספר שנים לאחר מכן הוחלט להעביר את פעילות האתר לפייסבוק בצורה מלאה. עיקר הפעילות של מש"צים פלוס הוא דרך העמוד הרשמי בו חברים יותר מ-10,000 גולשים: מש"צים, פרחי מש"צים, שנת שירות, בנות שירות לאומי, הורים, מורים, חברי תנועות נוער אחרות וכו'.

בהמשך לעמוד מש"צים פלוס הרשמי הוקמה גם קבוצת פייסבוק רשמית למש"צים פלוס שבה ניתן לשוחח בדיון חופשי על נושאים מגוונים ולעלות תכנים מסוגים שונים. נוסף על הפעילות בפייסבוק מתפעל צוות הפרויקט גם עמוד אינסטגרם וערוץ YouTube ובו קטעי וידאו מפעילויות שונות של מש"צים ברחבי הארץ.

בשנת 2016 קיבל בן חמו את אות יקיר של"ח וידיעת הארץ על פעילותו בפרויקט מש"צים פלוס והיה המש“צ הראשון והיחיד בארץ שקיבל את האות.

מש"צים פלוס אינו מסחרי ופועל ללא מטרות רווח אלא לשם תרומה לקהילה וכן לשמירת הקשר והעברת מידע ותכנים בין המש"צים, ההורים והמורים מכל רחבי הארץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]