רולטה רוסית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף משחק איציק)
אקדח תופי עם כדור אחד

רולטה רוסית היא משחק קטלני בו המתמודד נוטל אקדח תופי שטעון בכדור אחד בלבד, מסובב את התוף, מכוון את האקדח לראשו ולוחץ על ההדק, מבלי לדעת מראש אם תיפלט ירייה, או לא.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם רולטה רוסית נובע מסיבוב תוף האקדח כגלגל של רולטה, ומהסיכויים לפליטת כדור (בדרך כלל יש מקום לשישה כדורים בתוף).

על פי האגדה, מקרים רבים של רולטה רוסית התרחשו ברוסיה החל מהמאה ה-19. לפי סיפור אחד, אולצו אסירים רוסים לשחק את המשחק על ידי סוהרים, שהימרו על תוצאותיו. בגרסה אחרת, קצינים משועממים ואובדניים בצבא הרוסי שיחקו במשחק כדי להרשים אחד את השני. לא ברורה אמיתות אגדות אלו.

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק ברולטה רוסית הופיע גם במספר סרטי קולנוע, שהבולט בהם הוא "צייד הצבאים", אשר זכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר לשנת 1978. נטען כי בעקבות הסרט גדל מספר מקרי ההתאבדות בשיטה זו.[1]

בסרט באגסי משנת 1991, הגנגסטר באגסי סיגל מבצע רולטה רוסית בכיוון ראשו, כדי להוכיח לאויבו דרגנה שהוא "אלמותי". הוא ניצל בניסיון זה.

הקוסם הבריטי דרן בראון ביצע הדגמה של רולטה רוסית עם אקדח אמיתי שבה הוא קיבל לידיו אקדח טעון בכדור בודד, גילה את מקומו של הכדור וניצל.

בסרטון המצויר של האחים וורנר משנת 1951, באגס באני נלחם ביוסמיטי סאם על מנת לזכות בבחירות לראשות העיר, כאשר מתברר שהסוס האפל זכה בבחירות, באגס וסם מחליטים לשחק ברולטה רוסית שבסופה באגס מכוון לראשו, מפספס ופוגע בסם. הקטע צונזר ברוב רשתות הטלוויזיה האמריקאיות, אולם בישראל הוא שודר ללא צנזורה.

במשחק Call of Duty: Black Ops מייסון משחק עם וודס רולטה רוסית וברגע האחרון יורה את הכדור לעבר שוביו ושניהם ניצלים.

רולטה רוסית משחקת תפקיד מרכזי בסרט הדרמה ההיסטורית "דואליסט" משנת 2016.

בסדרה ״גומורה״ מבצע הגיבור צ׳ירו גרסה מחוזקת של רולטה רוסית (שהוא מכנה ״רולטה ספרדית״) שבה יש 3 כדורים מתוך 6. כלומר, סיכוי 1:2 שתתבצע ירייה. הוא עובר את המשחק בשלום ובכך מוכיח שהוא ״אלמותי״, בדומה לסרט ״באגסי״ המוזכר למעלה. זהו גם כינויו בסדרה - ״האלמותי״.

בדרמה הספרדית "בית הנייר" סיילנה אוליבירה המכונה "טוקיו" מאיימת על אנדרס דה פונויוסה המכונה "ברלין" במשחק מדומה של רולטה רוסית. המשחק נעצר לפני שנורה כדור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]