משחק החיים (טלנובלה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחק החיים
כיתוב תמונה
כיתוב תמונה
שיר הנושא "משחק החיים"
מילים: מירית שם-אור
לחן: צביקה פיק
ביצוע: ריקי גל
סוגה טלנובלה
דרמה
קומדיה
יוצרים סיגל אבין עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים סיגל אבין, שירה גפן, לימור נחמיאס
בימוי יצחק שאולי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים לירון וייסמן
גיא אריאלי
ניר לוי
יעל שרוני
דן תורן
רון שחר
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 120 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק דני פארן
חברת הפקה דורי מדיה דרסט
מוזיקה דני רייכנטל
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור בישראל HOT, ערוץ 10
תקופת שידור מקורית 18 בפברואר 200312 באוגוסט 2003 (45 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחק החיים היא טלנובלה דרמטית-קומית יומית, אשר הופקה על ידי דרסט הפקות ושודרה החל מ-18 בפברואר 2003 ועד לסיומה ב-12 באוגוסט 2003 במשך 120 פרקים בחברת HOT.[1] בשנת 2007 שודרה הסדרה בשידור חוזר בערוץ 10 ובהמשך בערוץ HOT בידור ישראלי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר עולם התיאטרון דרך התיאטרון המשפחתי, "תיאטרון הכוכב",[2] והדמויות הפועלות בו: מנהלים, במאים, שחקנים, אנשי הפקה והסובבים אותם. מסופר בה סיפורם של ירון שר (גיא אריאלי), אדם אלמוני המתגלה כשחקן וזמר מוכשר, ושל ליה ברגר (לירון וייסמן), במאית תיאטרון מתחילה, על רקע סודות רבים מהעבר, המונעים מהם לפתח את מערכת היחסים ביניהם, ופיתוח ההצגה העתידית "רומיאו ויוליה". בה בעת מוצג סיפור אהבתם של קובי גבע (נירו לוי) בעלה של ליה, שחקן מוצלח, לבין ריקי בן-חיים (יעל שרוני) אחותה למחצה של ליה, אישה עגונה, שמנהלים רומן מתמשך, שהפך מחטא לאהבה. אליהם מצטרפים המשולש הרומנטי המסובך בין הוריה של ליה, מנהל התיאטרון שאול ברגר (דן תורן), ומנהלת יחסי הציבור נירה ברגר (איילת מרגלית) ובת-זוגו לשעבר של שאול ואמו של ירון, מיכל שר (חגית דסברג); סיפורם של ארז חסון שתמיד מרגיש כישלון עם עצמו (רון שחר) וענבר גלילי שהדבר הכי חשוב לה נלקח ממנה (עמנואל הורי); וסיפורה של רותם פריד (נירית קופל), אשר מתחזה לדמות גברית בשם רם מימון, במטרה להתקבל להצגה, ונכנסת במפתיע לחייהם של הזוג זיו מדמוני (אולי שטרנברג) ושירן חסון (אפרת בוימולד). אל סיפורים אלו מצטרפות דמויותיהם של הנוכל אודי גבע (מתי סרי), אמה של מישל-סוניה שחורי (מרים גבריאלי) והשחקנית יעל קליין (מיכל טראוריג).

הצלחת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"משחק החיים" זכתה להצלחה ולאחוזי צפייה גבוהים. שני הפרקים האחרונים הוקרנו באירוע שקיימה ההפקה, שאליו הגיעו אלפי מעריצים. פרק הסיום זכה לרייטינג גבוה מלחדשות ביום שבו התרחשו שני פיגועי טרור.[3] בשנת 2005 אוזכר סיפור הליהוק של הסדרה בטלנובלה "טלנובלה בע"מ", בה סופר סיפור החלפתה של השחקנית הראשית, בעוד שב"משחק החיים" הוחלפה בקי גריפין, אשר הייתה אמורה לשחק את ליה ברגר, בלירון וייסמן. לאור הצלחת הסדרה ,תוכננה סדרת בת קומית שתגלול את סיפורה של ריקי , שלא יצאה לפועל בסופו של דבר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת הספר של הטלנובלה (על העטיפה מוצגות הדמויות קובי, ליה וירון)
  • ליה ברגר (לירון וייסמן): הבמאית של תיאטרון "הכוכב". בתה של נירה ואחותה למחצה של ריקי. חברתה הטובה ביותר של ענבר. בתחילת הסדרה הייתה אשתו של קובי, עד שגילתה שהוא בוגד בה בסתר עם אחותה ריקי. גילתה את ירון בשעה שליווה את ארז חברו הטוב לאודישן של רומיאו, וניבאה לו את עתידו כשחקן בתיאטרון והתאהבה בירון כשראתה אותו לראשונה. כל חייה חשבה שהיא ביתו של שאול, ולאחר שהתגלה שירון הוא בנו של שאול, נחרדה לשמוע שנכנסה להיריון מירון, אחיה כביכול. היא וירון מנסים לשים קץ לחייהם מהדיכאון שנפל עליהם בלקיחת כדורים רבים. הם ניצלים כשענבר, ריקי ונירה מגיעות לדירה של ענבר ומגלות את מעשה ההתאבדות של השניים. ריקי מונעת מליה לעשות הפלה ומגלה לה שאביה הביולוגי הוא אינו שאול, אלא שחקן שנירה ניהלה איתו רומן לבסוף ליה שומרת על התינוק. בפרק האחרון שיחקה את יוליה בהצגה, ומגלה לאהבת חייה שהיא יכולה להיות איתו.
  • ירון שר/ברגר (גיא אריאלי): בנה של מישל ונכדה של סוניה. מעולם לא הכיר את אביו, וחשב שהוא גיבור חייל שמת בצבא. בסוף הסדרה התגלה לו שאביו הוא שאול. חברו הטוב ביותר הוא ארז, על אף שבמהלך הסדרה ביצע מזימה בה הפליל את ירון בלקיחת סמים כדי להשיג את תפקיד רומיאו. התאהב בליה מהרגע הראשון שראה אותה. בפרק האחרון שיחק את רומיאו בהצגה.
  • קובי גבע (ניר לוי): בנו של אודי. שחקן מצליח מאוד, נשוי לליה אך אוהב את ריקי. היה נשוי לליה, אך השניים התגרשו כאשר היא גילתה שהוא בגד בה פעמים רבות עם אחותה ריקי. הפך לבן זוגה של ריקי באופן רשמי, ועבר איתה דירה, אך עזב אותה כשחשב שהיא אוהבת את תומר בעלה, חשב שליה נכנסה להריון לאחר שנירה סיפרה שהיא מצאה בדיקת הריון חיובית בשירותים, לבסוף הוא החליט לחזור לריקי למרות הילד, אך התגלה שהבדיקה של ענבר בכלל והלך לספר לאביו אודי שיהיה לו ילד. פותה על ידי בתיה (תמר פוטרמן) שהייתה הפסיכולוגית של ריקי ובת זוגו של תומר לפני שנזכר שהוא נשוי לריקי, בתיה הייתה מספרת לו שקרים על ריקי ונתנה לו כדורים להפעלת מערכת העצבים ואמרה שהם יעזרו לו בטיפול. בשל לקיחת הכדורים הוא היה מכה את ריקי וצועק עליה, כשניסה לחנוק את ריקי היא גילתה שהוא על כדורים, והשניים החליטו לנקום בבתיה וגילו את זהותה האמיתית. חיפה על ריקי שהרגה את גנגנה, והפליל את עצמו במשטרה. נרדף על ידי אלפסי הבוס של גנגנה מהמאפיה כי חשב שהוא רצח את גנגנה. לבסוף חזר אל ריקי.
  • ריקי בן-חיים (יעל שרוני): אישה יפה, חזקה ומאוהבת בקובי. בעלת חנות שוקולד. בתה של נירה, אביה הביולוגי מת. בתו החורגת של שאול ואחותה למחצה של ליה, שהייתה תמיד האחות היותר מוצלחת, נתמכת, שכל תשומת הלב והגאווה הייתה מופנית אליה ועל כך תמיד הרגישה הכבשה השחורה בבית, הננטשת. אישה עגונה, בעלה תומר נפגע בתאונת דרכים כשהלך לראיון עבודה בחול, ולכן לא זכר שהם נשואים, והיא חשבה שהוא נטש אותה כשגילה שהיא בגדה בו פעם אחת עם קובי. במשך הסדרה הופכת להיות בת זוגו של קובי באופן רשמי והם עוברים לגור ביחד. נחטפה על ידי יצחק גנגנה מהמאפייה, לאחר ששאול לא הספיק לשלם את כל חובותיו. רצחה את גנגנה בפליטת כדור, לאחר שהטריד אותה מספר פעמים, עקב אחריה וניסה לאנוס אותה. קובי נפרד ממנה לאחר שחשב שהיא רוצה את תומר, לאחר שתומר נרצח בדירתם של ריקי וקובי על ידי המאפיה במקום קובי, בתיה רוצה לנקום בריקי שלקחה לה אותו. וגרמה סכסוך בינה לבין קובי ואף שקובי ירצח אותה בעזרת כדורים. לקראת סוף העונה מתגלה לריקי שאביה של ליה הוא לא שאול והיא הולכת לליה ומונעת ממנה לעשות הפלה. ריקי וקובי מחליטים לנקום בבתיה שמתגלה כחולת נפש בעלת פרצופים רבים ששמה האמיתי הוא תמר פוטרמן. ריקי חוזרת לקובי.
  • נירה ברגר (איילת מרגלית): אשתו של שאול, ויש לה שתי בנות מגברים אחרים, כתוצאה מבגידותיה בשאול בעבר, ואף עם חברו הטוב ביותר דאז, אודי. אישה מרירה ואינטרסנטית במיוחד. חברתה הטובה ביותר היא בתיה שמתגלה בסוף כחולת נפש בעלת פרצופים רבים. כאשר הייתה המזכירה שלו בתיאטרון, שיקרה לשאול וגרמה לו לעזוב את מישל בדיוק כשהאחרונה גילתה שהיא בהיריון ממנו. יזמה את ההפללה של ירון בלקיחת סמים שארז ביצע. לבסוף שאול עוזב אותה עקב מזימתם שלה ושל אודי להשתלט על התיאטרון, והיא נשארת בלי כלום.
  • שאול ברגר (דן תורן): בעלה של נירה, אביו של ירון ואביהן החורג של ליה וריקי. הכניס את מישל להיריון, אך לא ידע מכך, עקב מזימתה של נירה שהייתה המזכירה שלו. לבסוף מגלה שהוא אביו הביולוגי של ירון ומחליט לחיות עם מישל וירון.
  • אודי גבע (מתי סרי): אביו של קובי. רודף שמלות שלא מצליח לקיים זוגיות ותמיד פוגע בבנות זוגו. בעבר היה חברו הטוב של שאול, עד שנודע לו שאודי שכב עם נירה וגנב כסף מהתיאטרון. במהלך הסדרה מכניס את ענבר להיריון ואז נפרד ממנה כשהוא שומע על כך. לקראת סוף הסדרה משתלט על התיאטרון ביחד עם נירה, אך כששאול מקליט אותו מטריד מינית את יעל, הוא נאלץ לוותר על התיאטרון.
  • מיכל שחורי/מישל שר (חגית דסברג): בתה של סוניה ואימו של ירון. נאמרה על ידי נירה ששאול לא רוצה אותה, ועזבה לארצות הברית עם ירון בנה, במהלך הסדרה חוזרת לארץ ועובדת בחנות השוקולד שבבעלות ריקי.
  • סוניה שחורי (מרים גבריאלי): אימה של מישל וסבתו של ירון. במהלך הסדרה מאמצת את אפי שנפגשו השניים בבית החולים, שהיא הייתה שמה מכיוון שלא הרגישה טוב. לאחר כמה זמן היא נפטרה ממחלת הסרטן.
  • ארז חסון (רון שחר): אחיה של שירן וחברו הטוב ביותר של ירון, קינא בו על כך שירון הצליח בכל מה שהוא נכשל. גר עם שירן בזמן שהוריהם גרים באילת. במהלך הסדרה מנסה להשיג מירון את תפקיד רומיאו ואף מפליל אותו בשימוש בסמים. לאחר מכן הם חוזרים להיות חברים. במהלך הסדרה היה בן זוגן של יעל, רותם וענבר, ובסוף נשאר עם ענבר.
  • רותם פריד/רם מימון/ליכטר (נירית קופל): שחקנית בנשמה ללא ניסיון, לאחר שסילקו אותה מהאודישנים ניסתה את מזלה והתחפשה לגבר בשם רם כדי לקבל תפקיד במחזמר רומיאו ויוליה. התאהבה בזיו מדמוני בעל הקפיטריה של התיאטרון והייתה החברה הטובה ביותר שלו בתור רם. עברה אונס מדודה, וניתקה קשר עם הוריה העשירים. אחותו של אפי, לבסוף מאמצת אותו כשגילתה שהוריה מתו. התארסה לשחר עדן שרצה אותה בגלל הכסף שלה, ולבסוף הפכה לבת זוגו של זיו.
  • זיו מדמוני (אולי שטרנברג): בעל הקפיטריה של התיאטרון, שם הכיר את שירן שהתחתנה איתו ואז התגרשה ממנו, ואת רותם, שהתאהבה בו מהרגע הראשון. בהמשך הוא מתיידד עם רותם, המחופשת לבן בשם רם. במהלך הסדרה קרוע בין אהבתו לרותם לבין אהבתו לשירן. לבסוף הוא הופך לבן זוגה של רותם.
  • שירן חסון (אפרת בוימולד): בחורה מרירה ועקשנית, אחותו של ארז. בתחילת הסדרה היא מתחילה לעבוד בקפיטריה של זיו, והשניים מתחתנים ומתגרשים. בסוף הסדרה היא מגלה שהיא לסבית.
  • ענבר גלילי (עמנואל הורי): מיסטיקנית שפועלת לפי קלפי טארוט. רווקה יפהפייה, שלא היה לה אף אחד הרבה זמן וממש רוצה ילד. חברתה הטובה ביותר היא ליה. נכנסת להריון מאודי ששיחק בה, וגרם לה לחשוב שהם ביחד ושהוא אוהב אותה. לאחר שהוא מגלה שהיא בהריון מקובי הוא כועס על ענבר שתכננה לספר לו. הוא מכריח אותה לעבור הפלה, אך היא מתעקשת על הילד. לאחר שאודי הפעיל על ענבר מניפולציות רבות היא הפילה את הילד. באמצע ההפלה אודי הלך, עזב אותה שם לבד וניתק איתה את הקשר. קרה סיבוך במשך ההפלה והתגלה שהיא עקרה ולא תוכל ללדת יותר לעולם. היא כל כך רצתה ילד, אז היא החליטה לאמץ ילדה יתומה בת 6 בשם טל. ירון וליה ניסו לשדך לה את ארז שגם היה בודד, אך המפגש בניהם לא צלח בכלל. לאחר כמה פגישות ושיחות הם הפכו לזוג. כשארז גילה שהיא רוצה ילדה הוא לא היה בשל לזה ועזב אותה. לקראת סוף העונה היא ריקי ונירה מוצאות את ירון וליה בדירתה לאחר ניסיון התאבדות. בפרק האחרון ארז חוזר לענבר ומחליט לגדל איתה ביחד את טל.
  • יעל קליין (מיכל טראוריג): במהלך הסדרה היא הייתה בת זוגתם של ארז ויותר מאוחר של ירון. מוטרדת מינית על ידי אודי, אך שאול מקליט את ההטרדה וגורם לאודי לאבד את חלקו בתיאטרון.
  • תמר פוטרמן/בתיה ליפסקין (נינה קוטלר): מטורפת בעלת פרצופים רבים המתחזה לפסיכולוגית. חברתה הטובה ביותר היא נירה. במהלך הסדרה מתאהבת פעמיים, בתומר ובקובי ובסוף מתברר כי היא נמלטה ממוסד לחולי נפש והיא חוזרת אליו.
  • אפרים "אפי" ליכטר (ירון עצמון): אחיה של רותם, אדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית. במהלך הסדרה מאומץ על ידי סוניה, ולאחר שפוגש שוב את רותם, מחליט שיגור קצת אצל מישל וקצת אצל רותם.
  • משה אלפסי (אייל רוזלס): מאפיונר, הבוס של גנגנה, רודף אחרי ריקי וקובי כדי לנקום בהם על כך שריקי הרגה את גנגנה. חושב שקובי הרג אותו, ובסוף נתפס על ידי המשטרה בעזרת קובי וריקי. בפרק האחרון בורח מהכלא וחוזר לרדוף את קובי.
  • יצחק גנגנה (דוד קיגלר): מאפיונר מסוכן שמתאהב בריקי. באחד הפרקים מאיים עליה באקדח והיא גורמת לו לירות בעצמו. קובי וריקי מסתירים את גופתו. בהמשך אלפסי אשר מגלה על הרצח מאמין שקובי רצח את גנגנה ומנסה לחסלו כנקמה.
  • שחר עדן (עפר שכטר): שחקן טלוויזיה ותיאטרון מפורסם. מנהל מערכות יחסים עם שירן ורותם.
  • תומר / ריקרדו (אייל שכטר): בעלה של ריקי ששכח ממנה עקב פגיעה במוחו מתאונה. ניהל מערכת יחסים עם בתיה. נורה על ידי איציק ושריקי שהתבלבלו בינו לבין קובי.
  • טל (מאיה קורמן): ילדה יתומה. במהלך הסדרה היא נמצאת בתהליכי אימוץ על ידי ענבר, שלבסוף מאמצת אותה בפרק האחרון.
  • שריקי (תבור מנצור) ואיציק (שי זביב): עובדים של אלפסי, הרגו בטעות את תומר לאחר שהתבלבלו בינו לבין קובי.
  • כצנלסון (גיל פרנק): חוקר משטרה אשר ניהל חקירה על ירון בעקבות הסמים שהושתלו על ידי ארז בביתו של ירון, בהמשך הוא חוקר את ריקי וקובי בעקבות הרצח של תומר ולאחר מכן מציב את קובי וריקי בתור פיתיון במטרה ללכוד את אלפסי ומצליחים בסוף לתפוס אותו.
  • צפרירה (יעל הדר): כתבת ורכילאית. מיודדת עם אודי. פרסמה כתבה בשמו על גירושיהם של קובי וליה, ובהמשך נשלחה מטעם העיתון שלה לסקר את ההצגה של ליה.
  • גילה (דורי נאומנקו): אמם של ארז ושירן חסון.

אזכור במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בסדרה ״המשאית״ נעמה (לירז צ'רכי) משחקת בסרט שנקרא ״אהבה בין המכתשים״ היא שיחקה שם לצד גיא אריאלי (ירון) מהטלנובלה "משחק החיים".
  • בתוכנית "ערב אדיר" עם אדיר מילר, הוצגו שלושה מערכונים שמבוססים על הטלנובלה "משחק החיים", שהם כביכול פרקים מהסדרה, בהשתתפות מספר שחקנים מהטלנובלה לצד הדמויות שגילמו אדיר מילר ורועי בר נתן.
  • במערכון "הטייסת הראשונה בחיל האוויר" שהוצג בתוכנית "המופע המרכזי", מספרת הטייסת (רותם אבוהב) למפקדיה (אודי ואביעד) ש"משחק החיים" היא טלנובלה שנצפית בכל המזרח התיכון.
  • הטלנובלה "השיר שלנו" ממשיכה בעונתה הראשונה את קורותיה של בתיה הפסיכולוגית, כשמסופר שם שבתיה שבה להיות פסיכולוגית לאחר שנמלטה שוב מהמוסד בו שהתה, וכמו כן נעמי מספרת לה שליה רצתה ללהק את ביתה נועה לתפקיד של יוליה. בתיה אף מטפלת בנועה שחר (אפרת בוימולד) וכשנועה טוענת שהיא מרגישה שהיא מכירה אותה, בתיה משיבה לה ש"משחק החיים הוא קשה ופרוע". כמו כן, בעונה השלישית מתארחת בתפקיד עצמה התסריטאית סיגל אבין, ומוזכר שהיא כתבה את הטלנובלה.
  • בטלנובלה דני הוליווד מטפלת הפסיכולוגית פרידה פרויד (נינה קוטלר) בדמותה של עמליה שטראוס (אפרת בוימולד). כשעמליה טוענת שהיא מוכרת לה, משיבה לה פרידה ש"משחק החיים הוא קשה ופרוע".
  • בטלנובלה "מיכאלה","משחק החיים" הייתה הטלנובלה המועדפת על בן (יונתן רוזן) ועל מיה (לוסי דובינצ'יק)
  • בטלנובלה "טלנובלה בע"מ" שעסקה על מאחורי הקלעים של הפקת טלנובלות סיפור הליהוק למשחק החיים (בקי גריפין הוחלפה בתפקיד ליה ברגר על ידי ויסמן לאחר מספר ימי צילום לאחר שהתסריטאית אמרה שהיא מעוניינית בתפקיד "שחקנית ולא דוגמנית") ביסס את עלילתה בכך שדנה בלום (יעל בר זוהר), דוגמנית שנראית טוב אך לא שחקנית נבחנת לתפקיד הראשי בטלנובלה והתסריטאית מתנגדת לכך.
  • בטלנובלה "טלנובלה בע"מ" ירון עצמון (בתפקיד עצמו) רצה לבקש מקייזרמן תפקיד בטלנובלה החדשה שלו על מנת להיפטר מתדמית המפגר שנדבקה לו בעקבות "משחק החיים" וכמו כן, עשה את הדמות של אפי לניצה ומורן (שלא ראתה את הטלנובלה לפני כן).
  • בפרק אחר של "טלנובלה בע"מ", הושמעה בטעות ההקלטה שבה שומעים את תוכן מכתב ההתאבדות של ליה, במקום את תוכן המכתב של הדמות של אפרת (תמר קינן) בטלנובלה "פירות אסורים", בסצנה שבה הדמות כותבת מכתב.
  • המקצוע של בתיה, הוא פסיכולוגית, שזה כנראה רמיזה לדמות שגילמה נינה קוטלר ב"סברי מרנן" שגם היא הייתה פסיכולוגית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "משחק החיים" - טלנובלה ישראלית חדשה בכבלים, באתר הארץ, 12 בפברואר 2003
  2. ^ במציאות, "מרכז הבמה" בגני תקווה
  3. ^ נועם שגב, "משחק החיים" שוברת שיאי רייטינג, באתר ynet, 19 במאי 2003