משטרת בית המשפט העליון של ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משטרת בית המשפט העליון של ארצות הברית
Supreme Court Police
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 1935 עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי וושינגטון די. סי. עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 145 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.scuspd.gov
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משטרת בית המשפט העליון של ארצות הברית היא כוח משטרה פדרלי אמריקאי, המופקד על אבטחת שופטי בית המשפט, עובדיו, משכנו והמבקרים בו.

המשטרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משטרת בית המשפט העליון הוקמה בשנת 1935, סמוך לאחר סיום בנייתו של בניין בית המשפט החדש. עד אז שכן בית המשפט בבניין הקפיטול, וראשוני המשרתים במשטרה החדשה - 33 במספר - נבחרו מקרב שוטרי משטרת הקפיטול. כיום (2020) משרתים במשטרת בית המשפט העליון 145 איש. הפיקוד עליהם נתון בידי המרשל של בית המשפט העליון (ראו להלן).

תפקידיה של משטרת בית המשפט העליון הם להגן על שופטי בית המשפט, על בניין בית המשפט וחצריו ועל הנמצאים בהם, לרבות מבקרים. אנשיה שומרים על הסדר בבית המשפט, מסייעים למבקרים בו, מספקים הגנה לנכבדים המגיעים אליו ומאומנים להגיב למצבי חירום. בעת הצורך הם משתתפים במשמרות כבוד מטעם בית המשפט.

יחידות משטרת בית המשפט כוללות:

שוטרי המשטרה עוברים אימונים במרכז האימונים של סוכנויות אכיפת החוק הפדרליות (אנ'), השוכן במדינת ג'ורג'יה. מאז 1982 יש להם סמכות חוקית לשאת נשק חם. השוטרים רשאים לפרוש לפנסיה בגיל 50 אם שירתו 20 שנה, או בכל גיל אם שירתו 25 שנה.

המרשל של בית המשפט העליון[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרשל של בית המשפט העליון, המפקד על משטרת בית המשפט, הוא בעל תפקיד שמונה לראשונה בשנת 1867. בית המשפט הוא הממנה אותו. תפקידיו וסמכויותיו מוסדרים בחוק הפדרלי.

התפקיד הידוע ביותר של המרשל הוא לקרוא את הקריאה המסורתית המוכרזת עם פתיחת כל ישיבה של בית המשפט.[1]

עד לשנת 2020 כיהנו עשרה אישים כמרשלים של בית המשפט. פמלה טוקין (אנ'), שפרשה מהתפקיד בשנת 2020 לאחר 19 שנות כהונה, הייתה האשה הראשונה למלא אותו.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נוסח הקריאה הוא: "The Honorable, the Chief Justice and the Associate Justices of the Supreme Court of the United States. Oyez! Oyez! Oyez! All persons having business before the Honorable, the Supreme Court of the United States, are admonished to draw near and give their attention, for the Court is now sitting. God save the United States and this Honorable Court!".