משטרת הפלילים הפדרלית (אוסטריה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משרד משטרת הפלילית הפדרלית
Bundeskriminalamt
מידע כללי
מדינה אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט אוסטריהאוסטריה אוסטריה
סוכנות אם Generaldirektion für die öffentliche Sicherheit (המינהל הכללי לביטחון הציבור)
תאריך הקמה 2002
מטה מרכזי ג'וזף-הולאובק-פלאץ, אלזרגרונד, וינה
http://www.bundeskriminalamt.at/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מטה ה"בונדסקרימינלאמט" בווינה.
שלט הכניסה למשרדי "בונדסקרימינלאמט".

משרד משטרת הפלילית הפדרליתגרמנית: Bundeskriminalamt, "בונדסקרימינלאמט", הידוע בראשי התיבות: BK) היא משטרה פדרלית ברפובליקה של אוסטריה שתפקידה לנהל מודיעין משטרתי ולהילחם בפשיעה חמורה ולהוות מרכז לשיתוף פעולה עם משטרות בינלאומיות.

המשטרה נוצרה בשנת 2002 מכוח חוק מיוחד שנקרא "חוק לשכת החקירות הפדרלית" ("Bundeskriminalamtgesetz"),[1] ה-BK מכונה לעיתים גם שירות המודיעין הפלילי האוסטרי. אין להתבלבל עם משטרת הפלילים הפדרלית בגרמניה אשר נקרא גם Bundeskriminalamt אך קיצורו הוא BKA.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימות העיקריות של BK הן שיתופי פעולה בינלאומיים, ביצוע חקירות, מניעת פשע ואיסוף סטטיסטיקות פשיעה. זוהי הלשכה המרכזית הלאומית של אוסטריה שמקיימת שיתופי פעולה עם משרד המשטרה האירופית (Europol), מערכת המידע של שנגן וארגון המשטרה הבינלאומית הפלילית (Interpol).

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-BK כפוף למינהל הכללי לביטחון הציבור (Generaldirektion für die öffentliche Sicherheit, "GDföS") במשרד הפנים הפדרלי בווינה. לפיכך היא אינה קשורה ישירות למשטרה הפדרלית, שהיא ארגון נפרד בתוך המינהל הכללי לביטחון הציבור. ארגון חדש זה הוגש כפתרון טוב יותר למאבק בפשעים פדרליים וחמורים.

ראשי התיבות "BK" נבחרו כדי להבדילו מלשכת הקנצלר הפדרלי האוסטרי (Bundeskanzleramt) שראשי התיבות שלו "BKA". מטה BK נמצא ברובע אלזגרונד בווינה שבג'וזף-הולאובק-פלאץ, על שמו של רב-פקד לשעבר במשטרת וינה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של משטרת הפלילים הפדרלית (בגרמנית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חוק לשכת החקירות הפדרלית ("Bundeskriminalamtgesetz"), פורסם בשנת 2002