משפחה שולטת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משפחה שולטת
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים רובי דואניאס
כותבים רובי דואניאס, יניב פולישוק, ימית סול, אלי דראי, יובל סגל ואילן רוזנפלד
בימוי רובי דואניאס
שחקנים בן זאב רביאן, אורנה בנאי, רמי ורד, משה פרסטר, מור פולנוהר, הילה אברמוביץ',ארנון רוזנטל, עמית רהב, גל גלוסקא, בתיה מקדסי
פסקול טל ירדני
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 80
הפקה
מפיק מפיקים אחראים: טמירה ודודו ירדני
נאוה קולטון, עינת זילבר-דמארי, טל מרום, רוני פרי (מפיקה ראשית YES)
מפיקים בפועל תמר זילבר-ענבר, יעל גולדשטיין
חברת הפקה טדי הפקות
עורכים בתיה בן עמי, ברק קמפינסקי, דגנית אטיאס-גיגי (עורכת אחראית YES)
אתר צילומים אולפני ברודקאסט חולון
צלמים איציק חנית, יובל דקל
בעלי תפקידים נוספים ליהוק: אסתר קלינג
מוזיקה "מלך" של מור פולנוהר
אורך פרק 20-25 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, FOMO
תקופת שידור מקורית 2 בנובמבר 201421 בספטמבר 2016 (שנה ו־46 שבועות)
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משפחה שולטת היא קומדיית מצבים ישראלית אשר שודרה מ-2 בנובמבר 2014 עד לסיומה ב-21 בספטמבר 2016 במשך 4 עונות ו-80 פרקים בערוץ הילדים למנויי YES. את הסדרה יצר וביים רובי דואניאס, ובין כותבי הסדרה נמנים ימית סול ויניב פולישוק. בהפקת טדי הפקות וערוץ הילדים. צילומי הסדרה התקיימו באולפני ברודקאסט בחולון. שיר הנושא של הסדרה "מלך" מבוצע על ידי מור פולנוהר. הסדרה שודרה במשך 4 עונות ו-80 פרקים עד 21 בספטמבר 2016. בסוף אותה שנה, הסדרה ירדה משירות ה-VOD של yes בעקבות סיום שידורי ערוץ הילדים ב-yes.

ב-20 במאי 2017 עלתה הסדרה לראשונה ב-HOT, בספריית ערוץ הילדים ב-HOT VOD Young.

החל מה- 2 בדצמבר 2018 הסדרה משודרת בשידורים חוזרים בערוץ הילדים ללקוחות סלקום tv ופרטנר tv.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפורה של משפחת לוריא, משפחה ישראלית רגילה מנווה צה"ל, המגלה יום אחד כי היא נצר לשושלת של דוד המלך מבדיקת DNA שמצאה התאמה בין דוד המלך לבין ישי לוריא של 98% והופכת למשפחת המלוכה הראשונה של מדינת ישראל. משפחת לוריא אינה משפחה מלכותית במיוחד, ולכן היא נתקלת בקשיים רבים ומשעשעים בהתמודדותה עם חובותיה המלכותיות. בסוף עונה 4 משפחת המלוכה מתכננת לטוס לתאילנד ולבסוף לא טסה מאחר שמתברר שהמלכה שלומציון בהריון. בנוסף הייתה כוונה לצלם עוד פרק בו מסופר מה קרה אחרי 10 שנים אך זה לא יצא לפועל.

דמויות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת המלוכה (משפחת לוריא)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ישי לוריא (רמי ורד) - מלך ישראל. אביהם של ידידיה, שיר ואבשלום. בעלה של שלומציון. לא אדם מלכותי במיוחד, אך חביב ובעל חוש הומור, סא"ל במילואים בחיל התחזוקה. שמו נגזר משמו של אביו של דוד המלך, ישי.
  • שלומציון לוריא (לבית לוי) (אורנה בנאי) - מלכת ישראל. אמם של ידידיה, שיר ואבשלום. אשתו של ישי. לא מלכה טיפוסית, אישה מעט צעקנית שלא מתחבבת על כל אחד. שמה נגזר משמה של שלומציון המלכה. בסוף הסדרה מגלה שהיא בהריון.
  • ידידיה "דידי" יואל לוריא (בן רביאן) - נסיך ישראל, בחור רגיל בן 17. אחיהם הגדול של שיר ואבשלום. חברם הטוב של עומר וחנן. יורש העצר, מנסה להתמודד עם מעמדו החדש כנסיך, ולחיות חיים רגילים עד כמה שניתן. שמו נגזר משמו הנוסף של שלמה המלך, "ידידיה", מאוהב במיכל. נשלח לפנימייה צבאית למשך שבועיים, בסוף העונה השלישית, אך חזר לאחר שבוע. בסוף העונה הוא ומיכל מתנשקים. גיק וחובב סרטי מדע בדיוני ומשחקי מחשב.
  • שיר לוריא (הילה אברמוביץ') - נסיכת ישראל, אחותו הקטנה של ידידיה ואחותו הגדולה של אבשלום. הבאה בתור אחרי ידידיה בסדר יורשי העצר. נערה בגיל ההתבגרות, נהנית מאוד מהיותה נסיכה. טיפשה מאוד, וחסרת כל הגיון. היסטרית מוגזמת ומפונקת, ולא מבינה את ערך הכסף. תמיד מנסה לגרום לרע לאחים שלה. התנשקה עם עומר בפרק האחרון של העונה השנייה מה שגרם לסכסוך בין חנן לעומר, בפרק הראשון בעונה השלישית נפרדו השניים, החל מהעונה השלישית היא מאוהבת בעומר, סובלת מורטיגו, ולחברותיה הטובות קוראים מורן ומורן (פלולה).
  • אבשלום לוריא (גל גלוסקא) - אחיהם הקטן של ידידיה ושיר. נקודת אור ותמימות במשפחת מלוכה לא קונבנציונלית. שמו נגזר משמו של בנו של דוד המלך, אבשלום. תמיד נוטים להתעלם ממנו ונראה שהוא מודע לזה.
  • המלכה האם (בתיה מקדסי) - אמא של שלומציון. שלומציון תמיד מתעצבנת עליה.

דמויות ראשיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיכל אופיר (מור פולנוהר) - בחורה בת 19.5 שמתחזה לנערה בת 17 כחלק מתפקידה כשומרת הראש הסמויה של ידידיה. היא וידידיה נהיים חברים טובים. מפוטרת על ידי מיכאל בסיום העונה הראשונה, ובעונה השנייה נחקרת על המקרה מחוסר שמירת מרחק מידידיה. בסופו של דבר מוחזרת לתפקידה בתור שומרת הראש של ידידיה על ידי ישי, מאוהבת בידידיה, חברה של חנן ועומר. מתנשקת עם ידידיה בסוף הסדרה, לאחותה הקטנה קוראים אופק. לפני העבודה בארמון למדה ב"בצלאל".
  • מיכאל הכהן (משה פרסטר) - היועץ המלכותי של הארמון. מנסה לשמור על שפיות וסדר אצל משפחת המלוכה. חובש כיפה. מפחד מהמלכה מאוד ולכן הוא מופנם. פיטר את מיכל בסוף העונה הראשונה אבל היא הוחזרה לתפקיד על ידי ישי. המלך לא מעריך אותו, דתי.
  • עומר חכמון (ארנון רוזנטל) - חברם הטוב של ידידיה וחנן. בחור בן 17, חנון, לא טוב בלימודים ולא טוב עם בנות. נהנה מאוד מהפינוקים שבארמון. התנשק עם שיר בעונה השנייה בפרק האחרון אמר לחנן שזאת הייתה הכפילה של שיר אבל בעצם שיקר לו מחוסר ידיעה שזאת בעצם הייתה שיר האמיתית. בפרק הראשון שבעונה השלישית נפרד משיר, מרכיב משקפיים.
  • חנן קרפלמנדליך (עמית רהב) - חברם הטוב של ידידיה ועומר. בחור בן 17, חנון, לא מודע לעצמו. מאוהב בשיר, אחותו של ידידיה. הוריו מתגרשים סדרתיים, בפרק האחרון של העונה הוריו מתגרשים שוב והוא נאלץ לנסוע לקנדה עם אמו אבל הם מבטלים הכל.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מורן ומורן פלולה (אופיר בלייר ונוי בלייר) - החברות הטובות של שיר, מתנהגות בדיוק כמוה. מורן פלולה עשתה ניתוח להסרת הפלולה אך כינוייה נשאר, מורן מאוהבת בידידיה, אחיה של שיר.
  • דני שטנץ (יניב פולישוק) - רמטכ"ל צה"ל, בעל רטייה בעינו השמאלית. בין האחראים על האבטחה בארמון. ישי נהנה להגיד את שמו. מהווה פרודיה על משה דיין.
  • אבניאל ראש הממשלה (שמחה ברבירו) - ראש ממשלת ישראל, משתף פעולה עם משפחת המלוכה לעיתים קרובות. ילדותי מאוד. קיבל את סמכות אחריות משפחת המלוכה בזמן השהייה שלהם בתאילנד, אך זה בוטל שמגלים ששלומציון בהריון.
  • שרה - הטבחית של הארמון .שלומציון פיטרה אותה אך לבסוף היא חזרה כי ידידיה אמר לה שאמא שלו הכינה לו סנדוויץ'. ידועה באוכל הטעים שלה. קרובת משפחה של המלך ישי.

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה 4 עונות בנות 20 פרקים כל אחת. ביוני 2015 אושרה וצולמה עונה שלישית לסדרה, שעלתה ב-3 באפריל 2016. בסוף העונה השלישית מופיע כיתוב "המשך יבוא", וניתן היה להבין כי מתוכננת עונה רביעית. בהמשך פורסם באתר yes כי העונה הרביעית תהיה האחרונה בסדרה. העונה הרביעית והאחרונה עלתה לשידור החל ב-21 באוגוסט 2016. הפרק האחרון של הסדרה שודר ב-21 בספטמבר 2016.

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1202 בנובמבר 20143 בדצמבר 2014
22026 באפריל 201527 במאי 2015
3203 באפריל 20168 במאי 2016
42021 באוגוסט 201621 בספטמבר 2016

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]