משפחת בנדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משפחת בנדראנגלית: The Bender Family) היו משפחה של רוצחים סדרתיים שפעלה בדרום מזרח קנזס, בין מאי 1871 לדצמבר 1872. המשפחה הורכבה מג'ון בנדר, אשתו אלווירה, ג'ון הבן, וקייט. על פי הדעה הרווחת, ג'ון הבן וקייט היו אחים, אך עם זאת, ישנה תאוריה הגורסת כי הם היו נשואים[1].

משפחת בנדר

המשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון בנדר האב היה כבן 60 ודיבר מעט מאוד אנגלית. כשהוא היה מדבר, הוא בדרך כלל לא היה מובן. אלווירה בנדר, שלכאורה גם דיברה מעט מאוד אנגלית, הייתה בת 55. נטען כי היא הייתה כל כך לא ידידותית עד ששכניה התחילו לכנותה "שטנית".

ג'ון בנדר הבן היה כבן 25 עם שיער ערמוני ושפם, ודיבר אנגלית שוטפת אך עם מבטא גרמני. קייט בנדר, שהייתה בסביבות גיל 23, הייתה מטופחת ומושכת ודיברה אנגלית רהוטה עם מבטא קל. היא הייתה עורכת סיאנסים ונתנה הרצאות על רוחניות, והייתה ידועה כמי שדוגלת באהבה חופשית.

הדעה הרווחת הייתה שהבנדרים הם מהגרים גרמנים. מעולם לא נמצא תיעוד או הוכחה מוחלטת ליחסיהם זה לזה, או למקום שבו הם נולדו[2].

שיטת הרצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין הפונדק של המשפחה לבין מגוריהם, הפריד וילון. כשהיה מגיע אורח, הם היו מושיבים אותו על מושב עם הפנים לכיוון השני, כך שהוא עם הגב אל הווילון. קייט הייתה מסיחה את דעתו של האורח בשיחה בזמן שאחד מהבנדרים האחרים ניגש אל הווילון. כשראשו של הקורבן מסומן דרך הבד הדק, אחד הבנדרים היה מנפץ את הגולגולת שלו בפטיש. לאחר מכן, הגופה הייתה מושלכת אל המרתף. ברגע שהגופה הייתה במרתף, הבנדרים היו פושטים אותה מכל הבגדים וחפצי הערך וקוברים אותה בקבר אחים[3].

הפונדק של הבנדרים

הרציחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 1871 התגלתה הראשונה מבין הגופות המיוחסות למעשיה של משפחת הרוצחים הסדרתית הראשונה של אמריקה. בקנזס, נמצאה גופתו של אדם בשם ג'ונס, שגרונו חתוך וגולגולתו מרוסקת - פציעות שיהיו מאוחר יותר סימן ההיכר של הפציעות הקטלניות שנגרמו על ידי משפחת בנדר.

המקרה הבא התרחש בפברואר 1872 כאשר נמצאו עוד שתי גופות לא מזוהות של גברים, עם פציעות דומות לאלו של ג'ונס.

בשנת 1873, דיווחים על נעדרים באזור הפכו כל כך נפוצים, שרוב האנשים שעברו במקום התחילו להתחמק מהשביל, אך לא כולם היו זהירים כל כך.

סיפור האימה הנוגע למשפחת הרוצחים הסדרתיים הראשונה של אמריקה קיבל תפנית קריטית, כאשר שני מטיילים - ג'ורג' ניוטון לונגקור ובתו הצעירה - מרי אן, נעלמו באזור הידוע לשמצה, ללא כל זכר.

היעלמותם של האב והבת הורגשה על ידי אחד מהשכנים והחברים שלהם, ד"ר ויליאם הנרי יורק, רופא ידוע. ד"ר ויליאם הנרי יורק, שידע על המסלול שעברו מר לונגקור ובתו, בא לחפש אותם באביב 1873.

גם הרופא נעלם, אבל הפעם זה הניע שרשרת אירועים, שתחשוף את מעלליהם של הבנדרים[4].

לאחר הרציחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורלה של המשפחה נותר עלום, עם תיאוריות שנעות מלינץ' שבוצע במשפחה, ועד בריחה מוצלחת שלה. הרבה פולקלור ואגדות אופפים את הבנדרים, מה שמקשה על היכולת להפריד בין עובדות לבדיות[5].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת מנסון

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Bender: The Complete Saga (Graphic Novel); Michael Frizell (writer) and David Frizell (artist); Skye Press (a Division of Oghma Creative Media); 2018; ISBN 978-1633734395.
  • The Saga of the Bloody Benders; Rick Geary; NBM Publishing; 2008; ISBN 978-1561634996.
  • The New Encyclopedia of Serial Killers; Brian Lane and Wilfred Gregg; Headline Book Publishing; 1996; ISBN 0-7472-5361-7.
  • History of Labette County, Kansas, and Representative Citizens; Nelson Case; Biographical Publishing; 846 pages; 1901.
  • The Bender Family—Some New Light on Their Mysterious Disappearance. The St. Joseph Weekly Gazette (St. Joseph, Missouri). Vol. XLIV, No. 7. 16 Feb 1888. Page 1.
  • York, Mary E. (2017). The bender tragedy, CreateSpace Independent publishing platform

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משפחת בנדר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The bloody Benders, Stein and day, 1970
  2. ^ Bloody benders, Fampeople
  3. ^ Katie Serena, How The “Bloody Benders” Made Murder The Family Business, All That's Interesting, ‏2021-09-09 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Bloody Benders Family – Ties of Bloodlust that Shocked 19th, Guide Book to Life (באנגלית)
  5. ^ Bloody_Benders, Wikizero