משתמשת:מירי ישראלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמי מירי ישראלי, אני אמנית אקולוגית, מרצה ומדריכה בתחומי הקיימות, האמנות, המיחזור ושמירת הסביבה.

  • הערך הראשון שהתחלתי לכתוב הוא על ה"אמנות אקולוגית" במטרה להציג כיצד ביכולתה של האמנות להשפיע כשפה אוניברסלית בעלת השראה לקידום המודעות הסביבתית הן בקהילה, בחברה והן על מקבלי ההחלטות מבחינה חינוכית ותרבותית לאמץ הרגלים המטיבים עם האדם, הטבע ושמירת הסביבה.

נפגשתי עם חלק מהאמנים שכתבתי עליהם ונעזרתי בכתבות שראיתי באינטרנט או בכתבי עת ומקורות מידע נוספים הכתובים בעיקר בשפות זרות ואותם תרגמתי לעברית

  • הערך השני שכתבתי הוא "אמנות סביבתית" וגם בערך זה, לא מצאתי ספרים בסביבתי המלמדים את התחום הזה בעברית. עקב עבודת המחקר שעשיתי הכרתי אנשים חדשים שהאירו לי במידע חדש שאותו אני שמחה לשתף.

מאחר ושיתפתי את התמונות של היצירות שלי בויקישיתוף, הופתעתי לראות כי בדף של אמנות אקולוגית בשפה הקאטלונית מציגים פיסול סביבתי שיצרתי עם ילדי גבעתיים כיצירה המשקפת את אמנות האקולוגית בדף שלהם.
ויקישיתוף עוזרת לנו לראות תמונות של אישים, מקומות ויצירות מהעולם כולו וזה אכן מרחיב את דעתו של האדם.
שמחה לקחת חלק בהעברת הידע הגלובלי.

  • הערך השלישי שכתבתי הוא אודות סיון יערי הפועלת 20 שנה להיות "אור לגויים" באפריקה.

להיות "אור לגויים" תרתי משמע להביא להם את ה"אור" באמצעות הארגון שייסדה "חדשנות אפריקה" המתבסס על תרומות וטכנולוגיה ישראלית המצילה חיי אדם. הארגון מספק חשמל מאנרגיה סולארית למרפאות, לבתי ספר, מספק מים נקיים לכפריים, תרופות למרכזי הבריאות, טפטפות לגידולים חקלאיים ומשפר את איכות חייהם של אלפי אנשים במדינות רבות באפריקה.

  • כאחת שמרצה על הצורך שלנו לעמוד באתגר הקיימות, למדתי רבות ממחקריה של חוקרת הקיימות פרופסור אופירה אילון, וכחברה אתה ב"פורום נשים בסביבה", כבוד הוא לי היה לכתוב את הערך אודותיה.

פרופסור אופירה אילון, הלוואי שירבו כמותה ואז כדור הארץ שלנו היה נראה אחרת.

  • כחברה איתי ב "פורום נשים בסביבה" שמחתי לבחירתה של פרופסור נגה קורנפלד-שור שנבחרה למדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה. פניתי אליה ביוזמה לכתוב אודותיה דף ערך בויקיפדיה לאחר שבדקנו שלא היה דף ערך על שמה. ישבתי לכתוב את הדף על פי פעילותה בתחום המדע, החברה והסביבה וביקשתי את תמונתה שתשלח אלי שאעביר לאישור לויקימדיה בטרם אעלה את הדף למרחב הערכים.

בעת המתנה לאישור התמונה בויקימדיה, קיבלתי הודעה כי משתמש אחר כתב דף ערך עם שמה במקביל לכתיבתי והעלה אותה כבר למרחב הערכים. ביקשתי את רשותו לעדכן את הדף על פי בקשתה של פרופסור נגה שהעדיפה את הדף שכתבתי המפורט כולל מספר מאמרים ומחקרים.

בטוחני שיכולתה הנפלאה לשלב מדע וסביבה,ייסעו לקבלת החלטות שיועילו לבריאות ואיכות החיים של כולנו ושל הדורות הבאים. לאור משבר האקלים והמצב הסביבתי שבו אנו מצויים, אלו האתגרים החשובים והגדולים ביותר העומדים בפנינו כיום. בהצלחה רבה נגה יקרה, שמחתי שיכולתי להיות לך לעזר.🌳🌎💚🌹 מוזמנים לקרוא אודות פעילותה הרבה

  • דף ערך נוסף שכתבתי אודות העיתונאית הסביבתית נטע אחיטוב הכותבת בעיתון "הארץ" כתבות ותחקירים בתחומי איכות הסביבה. בהצלחה רבה.👏💚
  • כפעילה סביבתית אני מעריכה מאוד את הקשיים הניצבים בפני יזמים סביבתיים שלוחמים נגד מקבלי ההחלטות לצדק חברתי וסביבתי.

לכן אני מברכת על הדף החדש שכתבתי אודות מאיה יעקבס שסיימה את תפקידה כמנכ"לית עמותת "צלול" לאחר 10 שנים, בהן פעלה רבות במיזמים סביבתיים, להגנה הסביבה על מקורות המים שלנו ואיכות הסביבה הימית.

תיבות משתמשת
משתמשת זו סיימה קורס עריכה בוויקיפדיה שנערך על ידי עמותת ויקימדיה ישראל