משתמשת:מירי ישראלי/אינה ברוורמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינה ברוורמן
לידה 11 באפריל 1986 (גיל: 38)
אוקראינה
מדינה ישראל
תפקיד מנכ"לית Eco Wave Power

אינה ברוורמן היא יזמית ואשת עסקים ישראלית. היא המייסדת והמנכ"לית של Eco Wave Power, חברת אנרגיה מתחדשת עם טכנולוגיה מוגנת בפטנט לייצור חשמל נקי מגלי אוקיינוס וים. ברוורמן הקימה את Eco Wave Power בגיל 24, ותחת הנהגתה, Eco Wave Power התקינה את מערך אנרגיית הגל הראשון המחובר לרשת בג'יברלטר והייתה לחברה הישראלית הראשונה שנרשמה אי פעם בנאסד"ק שטוקהולם. (סמל טיקר ECOWVE).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוורמן נולדה באוקראינה ב-11 באפריל 1986 שבועיים בלבד לפני האסון הגרעיני בצ'רנוביל וסבלה מעצירת נשימה עקב הזיהום באזור. אמה שהייתה אחות, הגיעה לעריסה שלה להצילה ונתנה לה החייאה מפה לפה, מה שהציל את חייה. לדברי ברוורמן, קבלת הזדמנות שנייה בחיים, גרמה לה מטרה ורצון לעשות משהו טוב למען העולם.

כשהייתה בת ארבע עלתה משפחתה לארץ, והתיישבה בעכו. לאחר התיכון, ברוורמן נרשמה לאוניברסיטת חיפה למגמת מדעי המדינה ושפה לספרות אנגלית, וסיימה את לימודיה ב-2010.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים והכרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוורמן הוכרה על ידי מגזין Wired כאחת מ"הנשים משנות את העולם", על ידי חברת Fast כאחת מ"האנשים היצירתיים ביותר בעסקים לשנת 2020" והיא הזוכה בפרס "האקשן הגלובלי של האומות המאוחדות".


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]



הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:פעילות איכות הסביבה ישראליות קטגוריה:יזמים חברתיים ישראלים קטגוריה:מנכ"לי עמותות קטגוריה:מנכ"ליות עמותות קטגוריה:יזמים חברתיים קטגוריה:יזמות חברתיות קטגוריה:יזמות חברתיות ישראליות קטגוריה:מאבקים סביבתיים בישראל קטגוריה:נשות עסקים ישראליות קטגוריה:בוגרי אוניברסיטת חיפה קטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1986