משתמשת:Chenspec/ג'יין מקגוניגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'יין מקגוניגל (אנגלית: Jane McGonigal, נולדה ב-21 לאוקטובר 1977) היא מעצבת משחקים אמריקאית וסופרת אשר מקדמת את השימוש בטכנולוגיה דיגיטאלית ומכשירים ניידים בכדי לתעל עמדות חיוביות וליצור שיתופי פעולה בעולם האמיתי. 

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנים המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקגוניגל גדלה בניו-ג'רזי. הוריה היו מורים והדגישו בפניה את החשיבות של הישגים אינטלקטואליים. אחותה התאומה קלי (Kelly McGonigal) היא פסיכולוגית וסופרת. 

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקגוניגל השלימה תואר ראשון בשפה האנגלית מאוניברסיטת פרודהם (Fordham University) בשנת 1999, ואת הדוקטורט שלה ב - Performance studies באוניברסיטה של קליפורנייה, ברקלי בשנת 2006[1][2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתום לימודי התואר הראשוןהיא התחילה לפתח את המשחקים המסחריים הראשונים שלה. והמשיכה בכך גם אחרי לימודי הדוקטורט. בשנת 2009 היא סבלה מזעזוע מוח קשה, אשר לה בפיתוח המשחק "ג'יין ציידת הזעזועים" (ane the Concussion Slayer), לצורך התמודדות עם מצבה הרפואי ומצבים דומים. שם המשחק שונה בשלב מאוחר יותר לסופר-בטר (SuperBetter). בשנת 2011, הספר הראשון שלה פורסם.   

פילוסופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקגוניגל בשנת 2009

מקגוניל כותבת ומרצה אודות משחקים של מציאות אלטרנטיבית, MMO, במיוחד אודות הדרך שבה ניתן לעודד יצירה של אינטליגנציה קולקטיבית ושימוש בה לצורך שיפור איכות החיים ולפתרון בעיות חברתיות. למרות שהיא הפכה לפנים הציבוריות של המשחוק, היא טוענת שהיא לא עוסקת במשחוק. זאת משום שהיא לא חושב שצריך לנסות לגרום למשחקים לעורר מוטיבציה באנשים לעשות דברים שהם לא רוצים לעשות. לטענתה עם המשחק אינו מכוון למטרה שלאדם יש מוטיבציה פנימית להשיג זה לא יעבוד.  

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יין לימדה עיצוב משחקים במכון לאומנות של סאן פרנסיסקו באוניברסיטת קליפורנייה ברקלי.  

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יין פיתחה משחקים מסחריים משנת 2006, בטבלה שלפניכם מוצגות דוגמאות נבחרות:

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World, ISBN 978-1-5942-0285-8, (20 January 2011) SuperBetter: A Revolutionary Approach to
  2.  Getting Stronger, Happier, Braver and More Resilient, ISBN 978-1594206368 (15 September 2015).

References[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:בוגרי אוניברסיטת קליפורניה בברקלי]] [[קטגוריה:סגל אוניברסיטת קליפורניה בברקלי]]

  1. ^ "Graduate Alumni". tdps: theater dance & performance studies, University of California, Berkeley. נבדק ב-2 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ ?http://iftf.org/what-we-do/who-we-are/advisory-council/jane-mcgonigal/