משתמשת:Hanay/אני וויקיפדיה – מיומנה של כותבת מתחילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני וויקיפדיה – מיומנה של כותבת מתחילה

מבוסס על הרצאתה של חנה במפגש היובל

מאת Hanay

11 בינואר 2009 – 19:21

יאללה, עשיתי זאת, נרשמתי לוויקיפדיה. כבר מזמן רציתי לעשות זאת, אבל למי היה זמן. אז טוב שהחברה בה עבדתי קיצצה את עצמה לדעת. ננסה לראות מה זה ואיך כותבים ערכים. אבל קודם כול ננקה את הראש בוייטנאם ובקמבודיה. הכול נראה כל כך מסובך, אוף עד שאלמד.


5 במרץ 2009 – 10:30

להיכנס, לכתוב? ממש אין לי חשק עכשיו להתחיל ללמוד עוד תוכנה. נחכה קצת. נראה מה יקרה. אולי אחרי שנעמה תלד.


3 במאי 2009 – 18:43

כתבתי ערך, איזה כיף. לא היה כל כך קשה. אני לא מבינה ממה חששתי, רק לקחתי עבודה שכתבתי באוניברסיטה על "מגילת ון אמון", בחרתי את הפרקים הרלוונטיים, עשיתי העתק הדבק ושמרתי. כל כך פשוט. איזה כיף שאף אחד לא כתב את הערך הזה. חסכתי לעצמי את עבודת איסוף החומר.


3 במאי 2009 – 18:58

היי, מה זאת המודעה הזאת ששמו לי. "הערך זקוק לעריכה"? אני קיבלתי באוניברסיטה על העבודה הזאת מעל 90. ואלה חושבים שהיא לא מספיק טובה. איזו עריכה, על מה הם מדברים? מה לא בסדר? אולי שיטרחו ויסבירו. הם לא מבינים שאני חדשה כאן ועוד לא מכירה את המושגים שלהם? ואיך הם גילו כל כך מהר שכתבתי ערך. אז אם אני לא טובה מספיק בשבילם, לא צריך.


5 במאי 2009 – 14:00

אולי בכל זאת ניכנס לוויקיפדיה ונראה מה הם רוצים ממני. לא חבל? השקעתי זמן והנושא מעניין אותי. אני הרי יכולה ללמוד. היי, מה זה הפס הכתום הזה. איזו מודעה נחמדה. מברכים אותי לבואי, רעיון נהדר. יש חממה, יש דלפק ייעוץ. נחפש מישהו שיעזור. בואו נקרא מה כל אחד כותב. יש כאן מישהו בשם ינשוף עם מודעה מאוד מזמינה. גם אומר שלום, גם מציע עזרה בצעדים ראשונים. זה האיש בשבילי. אני אבלבל לו את המוח. הוא יעזור לי. נראה נחמד.


5 במאי 2009 – 15:00

איזה יופי, איך מסבירים לי יפה. גם מסבירים וגם נותנים דוגמאות, כך אפשר ללמוד! כבר למדתי לעשות קישורים ואיך חותמים בדפי שיחה (מצחיק איך שהם כתבו ששכחתי לחתום בדף השיחה. לא שכחתי, בכלל לא ידעתי שכך חותמים). אני אשפר את מגילת ון אמון ואעיף את תבנית העריכה המעצבנת הזאת מכאן.


5 במאי 2009 – 16:34

יופי, למדתי את תבנית {{בעבודה}}, עכשיו אוכל לעבוד בשקט ואף אחד לא יציק לי ויתערב. אני גם רוצה להעלות את מפת המסע שציירתי לוויקיפדיה, היא תוסיף המון לערך. שוב שואלים אותי שאלות על המפה. מה זאת אומרת בעל זכויות יוצרים? אני שרטטתי את המסע על המפה. נכון שסרקתי אותה מספר. הגשתי אותה במסגרת העבודה באוניברסיטה, שם לא הייתה כל בעיה.


6 במאי 2009 – 08:00

אני צריכה להיות היום במוסך, יש שם מחשב, אנצל את זמן ההמתנה לעבור על המדריכים של ויקיפדיה ואקרא, ואז אולי לא אקבל כל מיני תבניות ושאלות. יופי, ניצלתי את הזמן במוסך. הספקתי לעבור ביסודיות על המדריכים. השתגע ממני המוסכניק. הייתי כל כך סבלנית. לא היה אכפת לי שהתיקון התארך.

6 במאי 2009 – 16:05

מחקו לי את הקובץ של מסע ון אמון. מה כל כך בער להם? שאלו אותי שאלות, לא נותנים לי הזדמנות לברר. טוב שיהיה בלי מפה. אני לא יודעת לצייר מפות. חבל, המפה הוסיפה רבות לערך.

18 במאי 2009

טוב, מגילת ון אמון מאחורי. נראה לי שצלחתי את הערך הראשון בשלום. שיפרתי גם את תל ערד, ואפילו ינשוף אמר לי שעשיתי עבודה יפה, נכתוב ערך על צ'טלהויוק. אבל צריך לבדוק לפני כן שהערך לא נכתב. חיפשתי, נהדר – אין ערך. אני יכולה לכתוב אותו. יופי, שמרתי את הערך. ערך שני מאחוריי. מה זו ההודעה הזאת? יש כבר ערך בשם צ'טאלהייק. איזה מין שם זה? מישהו בשם Ori כותב לי שהערך קיים. נשאל אותו מה לעשות. יופי, הוא ענה לי. אמנם חשב שאני גבר, אבל הסביר יפה והנחה אותי מה לעשות. מאוד עוזרים לי כל ההסברים האלה. אני לא מרגישה חסרת אונים.

15 ביולי 2009

כמה התקדמתי מאז שהתחלתי לכתוב, ואיזה חוויות עברתי. אפילו מחקו לי ערך. טוב זה לא יקרה יותר. התרכזתי בערכים על אתרים ארכאולוגים בארץ ישראל ובמסופוטמיה. למדתי את נושא הקטגוריות, אפילו קיבלתי פניות ושאלות בארכאולוגיה. מתחילים להכיר בקיומי כאן. גיליתי שיש כאן סדנה לגרפיקה. איזה יופי, אם הייתי יודעת על קיומה בתחילת דרכי הייתי חוסכת לעצמי את הציור שציירתי בוורד של קבר פיר ועוד, למרות שיצא לא רע. פנו אליי ויקיפדים שונים בדף השיחה שלי וכתבו לי כל הכבוד והציעו עזרה. זה ממש נעים ומדרבן.

תחילת אוגוסט 2009

פנה אליי גילגמש והציע שאכתוב ערך במסגרת התחרות "מקצרמר למובחר". ראיתי את הפרסום. לא חשבתי בכלל להשתתף, חשבתי שהתחרות מיועדת לוותיקים ומנוסים יותר ממני. אני רק 3 חודשים בוויקיפדיה. אולי זה רעיון טוב. מתחשק לי לכתוב על פלינדרס פיטרי. מישהו כתב עליו ערך כה קצר שממש כואב הלב. אבל איך אשתלט על כל החומר הזה בזמן הקצר העומד לרשותי, הוא חפר למעלה מ-60 אתרים ארכאולוגיים, ורוב האתרים בהם חפר אין להם בכלל ערך. אצטרך לשנס את מותניי.

ספטמבר 2009

עבר חודש מאד מעניין, קיבלתי עוד מחמאות, התקדמתי יפה עם פיטרי. איזו עזרה קיבלתי. פנו אליי אלמוג, רוליג, MT0, דניאל צבי, Rex, אודי, Kulystab ועוד והציעו את עזרתם, לא חשבתי בכלל שזה קיים. חשבתי שאני צריכה לעשות הכול בעצמי. עזרו לי בהכחלת ערכים, בסדנה לגרפיקה, בטבלאות. והכרתי כל כך הרבה כותבים. היי, שווה ללכת לתחרות הזאת. והנה דניאל צבי מדבר איתי על פורטל ארכאולוגיה. בכלל לא ידעתי מה זה. יש מפגש באוקטובר בגני יהושע. נדבר במפגש ואבין טוב יותר במה מדובר. הרעיון נשמע לי נהדר.