משתמשת:Ladypine/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בריאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שהמים מסננים את העשן, ומכיוון שעשן הטבק נושא על פי רוב ריח של פירות, מתקבלת אצל רבים התחושה שהעישון לא מזיק. אך בנרגילה לא רק ששואפים את העשן, שואפים אותו הרבה יותר זמן מסיגריה ונפח השאיפות גדול יותר: הלחות מאפשרת למעשנים להגביר את עצמת שאיפתם, מכיוון שמוקטן גירוי דרכי הנשימה.

שיתוף הנרגילה בין מעשנים עשוי לגרום להדבקה במחלות שונות: הרפס השפתיים, שחפת, דלקת סימפונות (ברונכיטיס) ומחלת הנשיקה דרך הפה, ואקזמה ומחלות עור שונות ביד. ניתן להתגונן מהדבקה באמצעות שימוש בפיות חד פעמיות המחולקות בסלוני נרגילות. סכנות נוספות הן פגיעה בכושר הגופני והמיני, והזדקנות מוקדמת של העור[דרוש מקור].

עישון נרגילה בהשוואה לסיגריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוקרים מצאו כי רמת הקוטינין (תוצר פירוק של ניקוטין) בשתן של מעשני נרגילה (אשר החציון שלהם עישן שתי נרגילות ביום) דומה לרמתו בקרב מעשני סיגריות, אשר עישנו בחציון 30 סיגריות ליום. (מקור 23)

תערובת העישון אינה נתונה תחת פיקוח. ניתוח של עשן נרגילה מצא רמות משמעותיות של זפת, ניקוטין ומתכות כבדות. במאה שאיפות, שאורך כל אחת מהן 3 שניות, נמצאו 2.25 מ"ג ניקוטין ו 242 מ"ג חומר יבש שאינו ניקוטין. בנוסף נמצאו רמות גבוהות של ארסן, כרום ועופרת בהשוואה לרמות המתקבלות מעישון סיגריה בודדת. הגברת קצב העישון הגדילה את רמות החומרים היבשים, בעוד שהקטנת כמות המים בנרגילה הגדילה את כמות הניקוטין בעשן. (מקור 24)

תערובת העישון, אשר אינה נתונה תחת פיקוח, מכילה חומרים מסרטנים כגון זפת, ארסן, בנזופירן, כרום ועופרת. חומרים אלה גורמים לסרטן הריאה, החניכים, השפתיים ושלפוחית השתן[דרוש מקור].

כמו-כן, נמצאו בקרב מעשני נרגילה רמות גבוהות פי שלושה של התרכובת הרעילה פחמן חד חמצני ביחס למעשני סיגריות[דרוש מקור]. מקורו בפחם המשמש בנרגילה.