משתמשת:Lama14/הרעלת ציאניד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב

הרעלת ציאניד יכולה לנבוע מחשיפה למספר צורות של ציאניד. תסמינים ראשוניים כוללים כאב ראש, סחרחורת, קצב לב מהיר, קוצר נשימה והקאות. תופעות לוואי נוספות כוללות התקפים, קצב לב איטי, לחץ דם נמוך, אבדן הכרה ודום לב. הופעת התסמינים היא בדרך כלל מידית. לטווח הארוך, אדם עלול לסבול מבעיות נירולוגיות כתוצאה מחשיפה להרעלה מסוג זה.

 ציאניד רעיל מכיל תרכובות של גז מימן ציאנידי  ומספר מלחים ציאנידיים. ההרעלה יחסית שכיחה בעקבות שאיפת עשן ממבנה העולה באש. הימצאות במקומות עבודה הכרוכה בהיחשפות לחומרים המשמשים להברקת מתכות, חומרי הדברה, זרעים מסוימים כמו אלה של משמש ותפוח, ונטילת תרופות כמו ניתרופרוסיד יכולים להיות גורמים נוספים להרעלה. בנוסף לכך, צורות נוזליות של ציאניד נספגות דרך העור . יוני ציאניד מעקבים את התהליך של הנשימה התאית, מה שמוביל לחוסר היכולת של רקמות הגוף להשתמש בחמצן.

האבחון הוא לעיתים קרובות קשה. זה יכול להיות חשד באדם בעקבות שריפה בבית למי יש ירידה ברמת ההכרה, לחץ דם נמוך, או גבוה דם לקטט. את רמות הדם של ציאניד יכולים להימדד אבל לוקח זמן. רמות של 0.5–1 mg/L מתון, 1-2 מ "ג/ליטר הם מתונים, 2-3 מ" ג/ליטר הם חמורים, ולא יותר מ 3 מ ג/ליטר, בדרך כלל, לגרום למוות.

אם חשיפה פי החשד, האדם צריך להיות להסיר את המקור של חשיפה ו חיטוי. הטיפול כולל טיפול תומך ונותן את האדם 100% חמצן. Hydroxocobalamin (ויטמין B12.) מופיע כדי להיות שימושי כמו הנוגדן הוא בדרך כלל קו ראשון. נתרן thiosulphate יכול גם להיות נתון. מבחינה היסטורית ציאניד שימש במשך מסה התאבדות ולא על ידי הנאצים על השמדת עם.

סימנים וסימפטומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשיפה חריפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם ציאניד הוא בשאיפה זה יכול לגרום לתרדמת עם פרכוסים, דום נשימה, דום לב, עם מוות בעקבות עניין של שניות. במינון נמוך, אובדן ההכרה עשויים להיות קדמו חולשה כללית, סחרחורות, כאבי ראש, ורטיגו, בלבול, תפיסת קשיי נשימה. בשלבים הראשונים של חוסר הכרה, נשימה היא לעיתים קרובות מספיק או אפילו מהירה, למרות המצב של האדם מתקדמת לכיוון בתרדמת עמוקה, לפעמים מלווה בצקת ריאות, ולבסוף דום לב. דובדבן אדום, צבע העור משתנה כהה עלול להיות קיים כתוצאה מוגבר ורידים המוגלובין חמצן רוויה. ציאניד לא ישירות כי כיחלון. מינון קטלני עבור בני אדם יכול להיות נמוך כמו 1.5 מ "ג/ק" ג משקל גוף.

חשיפה כרונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשיפה לרמות נמוכות יותר של ציאניד על פני תקופה ארוכה (למשל, לאחר להשתמש שלא כדין מעובד קסבה השורשים העיקרי מקור מזון באזורים טרופיים באפריקה) תוצאות גבוהות בדם ציאניד רמות, אשר יכול לגרום חולשה, מגוון רחב של סימפטומים, כולל קבוע שיתוק, העצבים נגעים, בלוטת התריס, ולא הפלות. תופעות נוספות כוללות מתון כבד ונזק בכליות.

כי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חריפה הרעלת ציאניד יכול לנבוע שאיפת עשן משריפה, פולימר מוצרים להשתמש ניטריל בייצור שלהם, כגון פוליאוריטן,, או ויניל. זה גם יכול להיות שנגרם על ידי התמוטטות של חמצן לתוך תחמוצת החנקן ו ציאניד. חמצן עשוי לשמש במהלך הטיפול של יתר לחץ דם משבר.

בנוסף שימוש בתור חומר הדברה ולא מדביר-חרקים, ציאניד הכלול עשן טבק ועשן מן הבניין שריפות, נוכח בהרבה זרעים או גרעינים כגון אלה של שקדים, משמשים, תפוחים, תפוזים, מאכלים, כולל קסבה (הידוע גם בשם yuca או מניוק), נצרי במבוק. ויטמין B12, בצורה של hydroxocobalamin (מאוית גם hydroxycobalamin), עשוי להפחית את ההשפעות השליליות של חשיפה כרונית, מחסור יכול להוביל השפעות בריאותיות שליליות בעקבות החשיפה.

מנגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעלת ציאניד הוא סוג של histotoxic היפוקסיה כי התאים של אורגניזם מצליח ליצור ATP, בעיקר דרך עיכוב של אנזים מיטוכונדריאלי ציטוכרום c אוקסידאז. ציאניד במהירות מטבוליזם ל-2-אמינו-2-thiazoline-4-קרבוקסילית חומצה ו thiocyanate עם מחצית חיים של 10–30 דקות כמו טיהור המנגנון. בתוך כמה שעות של יחיד בליעה, לא ציאניד יכול להיות מזוהה, מאז הכל עובר מטבוליזם, אלא אם כן המוות מתרחשת הראשון. (זיהוי של ציאניד זמן רב לאחר אמורה בליעה אינדיקציה חיובית שגויה ב האבחון.) Thiocyanate יש זמן מחצית חיים של >24 שעות, בדרך כלל מסולק דרך הכליות. Thiocyanate הוא ~1/100th הרעילות של ציאניד הורה מולקולה.

אבחון[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיטות הישנות של גילוי לערב מבחני colorimetric כגון כחול פרוסי מבחן, פירידין-ברביטורט וזמינותו וכן את טאורין קרינה פלואורסצנטית-HPLC אבל כמו כל מבחני colorimetric אלה יכולים להיות מועדים לאזעקות שווא. השומנים peroxidation, חפץ של התקף לב מייצר dialdehydes הצלב הזה-להגיב עם פירידין-ברביטורט assay. בינתיים, טאורין-פלורסצנטיות-HPLC assay משמש ציאניד זיהוי זהה את הבדיקה המשמשת כדי לזהות גלוטתיון בנוזל עמוד השדרה. לאחרונה, ציאניד ו thiocyanate מבחני היה לרוץ עם ספקטרומטריית מסה (LC/MS/MS), אשר נחשבים בדיקות ספציפיות. מאז ציאניד כזה יש מחצית חיים קצרים, מטבוליט ראשי, thiocyanate הוא בדרך כלל נמדד כדי לקבוע את החשיפה. קטגוריה:תוצאים רעילים של חומרים לא רפואיים